וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לצדק בהאג יפרסם בצהריים את החלטתו לגבי התביעה להפסיק את המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 24.5.2024 / 6:08

ב-16:00 צפוי בית הדין הבינלאומי לפרסם את ההחלטה לגבי בקשת דרום אפריקה להוציא צו להפסקת המלחמה. זאת בעקבות הטענה שהלחימה ברפיח וכיבוש ציר פילדלפי מהווה שינוי קיצוני בנסיבות. במקרה שיוחלט שעל ישראל לסגת, יתכן שלא תהיה לה ברירה אלא לא לציית

בנימין נתניהו תוקף את האג/משרד ראש הממשלה

היום (שישי) בשעה 16:00 שעון ישראל בית הדין הבין לאומי יחליט האם להוציא צווים להפסקת הלחימה בעזה. חשוב להבהיר כי לא מדובר בבית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג שדן ביחידים ושהתובע הראשי בבית הדין הודיע כי הוא מתכוון להוציא צווים נגד רה"מ ושר הביטחון. מדובר בבית הדין הבינלאומי לצדק שדן בתביעות של מדינות.

בהודעה לתקשורת שפורסמה היום בצהריים נכתב כי בית הדין ימסור החלטה בבקשה שהוגשה ע"י דרום אפריקה ב-10 במאי, שם נטען כי הלחימה באזור רפיח וכן הכיבוש של ציר פילדלפי מהווה שינוי נסיבות קיצוני של המלחמה. השאלה שמעסיקה כעת את ראש הממשלה, משרד החוץ, היועצת המשפטית לממשלה, והמל"ל היא איזה צו יוצא, אם בכלל.

ככל שבית הדין יוציא צו חד משמעי להפסיק ולסגת, ייתכן שלא תהיה ברירה וישראל לא תציית לצו.
אך אם זה יהיה צו שיכלול בתוכו חובה לספק תנאים הומניטריים, אולי יהיה אפשר עדיין למתוח את החבל ולטעון שאנחנו ממילא מצייתים לדין הבינלאומי.

נציג דרום אפריקה , בית המשפט לצדק הבין לאומי, האג.17 במאי 2024. רויטרס
נציג דרום אפריקה , בית המשפט לצדק הבין לאומי, האג.17 במאי 2024/רויטרס

בית הדין הבין לאומי בהאג דן ביום חמישי שעבר בבקשתה של דרום אפריקה להרחיב את הצווים שניתנו נגד ישראל ולהורות לנסיגה של כוחותיה מאזור העיר רפיח, כשעוד בפתח הדיון טען התובע מטעם דרום אפריקה כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה, והוסיף: "אנו כאן כי בית הדין לא הצליח במשימתו להגן על זכויות האדם של הפלסטינים".

עוד טען התובע הדרום אפריקני לתיעוד של חברי כנסת ומנהיגים ישראליים שקוראים לעקירת תושבי עזה כשבהמשך צוטט נתניהו מתאר את מטרות המלחמה, בהן בין היתר שרצועת עזה לא תהווה שוב לעולם איום לישראל. עוד תואר כמי שהבהיר כי ישראל מחפשת ניצחון מוחלט, ואמר כי שום כוח בעולם לא יעצור את ישראל מלהילחם.

בהמשך, צוטטו גם דברי שר הביטחון יואב גלנט, בהם הבהיר שישראל תרדוף "שכונה אחרי שכונה" ותשיג כל מיקום בעזה. שר האוצר סמוטריץ' צוטט באמרתו לפיה יש "ללכת על" מחנות הפליטים רפיח ונוסיראת. בהמשך, הוקרן סרטון שבו רב צבאי תוקע בשופר והחיילים צועקים "לפרק את רפיח".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נציג דרום אפריקה ונציג ישראל ,גיל-עד נועם בבית המשפט לצדק הבין לאומי, האג.17 במאי 2024. רויטרס
נציג דרום אפריקה ונציג ישראל ,גיל-עד נועם בבית המשפט לצדק הבין לאומי, האג.17 במאי 2024/רויטרס

המשלחת הישראלית הציגה ביום שישי בבית הדין את תשובתה בנוגע לבקשה של דרום אפריקה. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה למשפט בין-לאומי, ד"ר גיל-עד נעם, שטח את טענות המשלחת הישראלית בפני בית הדין ואמר: "דרום אפריקה מתעלמת מהעובדה שישראל נמצאת במלחמה איומה ובמשבר גדול שנכפה עליה. כשמתייחסים לחוק, האמת והעובדות חשובות, המילים חייבות להיות אמיתיות כי לחזור על שקר לא הופך אותו לאמת".

נעם התייחס להתראה הקצרה שישראל קיבלה על מועד הדיון ואמר "שקיבלנו את הזימון יומיים לפני בהפתעה מאחר שישראל כבר הופיעה בפני בית הדין. לאחר שקיבלנו את הזימון, זימנו את הצוות אבל זוהי משימה בלתי אפשרית כי חלק ממנו לא יכל לבוא". לדבריו, "ביקשנו לדחות את הדיון בשבוע כדי להתכונן, אולם בקשתנו נדחתה ותוצאותיה היא שאנו מיוצגים באופן הוגן".

נעם טען שדרום אפריקה לא הציגה את שלל העובדות ואמר "שעל ישראל נכפתה מלחמה שהיא לא רוצה בה לאחר שאלפי ישראלים נרצחו, עונו ונאנסו וחלק מהם עדיין בשבי. אלפי תושבי הדרום נעקרו מביתם ואולי ייקח שנים עד שהם יחזרו לביתם, וחמאס ממשיך לשגר רקטות לעבר ישראל. רפיח היא נקודת חשובה כי כוחות חמאס שתוקפים את ישראל נמצאים שם. מעבר לזה, מרפיח נחפרו מנהרות שמאפשרות לחמאס להבריח כלי נשק ממצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully