וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "לא מכירים בסמכות בית הדין הפלילי בהאג"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 21:05

ביידן אמר: "אנחנו לא חושבים שניתן להשוות בין מה שחמאס עשה לבין מה שישראל עושה". זאת לאחר שאתמול אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שהממשל מוכן לעבוד עם הקונגרס כדי להטיל סנקציות על גורמים בבית הדין בעקבות ההחלטה להוציא צווי מעצר לבכירים ישראלים

נתניהו וביידן שוחחו/לשכת רוה"מ

נשיא ארה"ב ביידן אמר הערב (חמישי): "אנחנו לא מכירים בסמכות בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. אנחנו לא חושבים שניתן להשוות בין מה שחמאס עשה לבין מה שישראל עושה".

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הודיע ביום שני כי יבקש להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ומנהיגי חמאס, בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שנעשו ב-7 באוקטובר, ובמלחמה שפרצה בעזה בעקבות מתקפת הטרור.

אתמול כינה ביידן את החלטתו של התובע בבית הדין כרים קאן "שערורייתית". שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר שממשל ביידן מוכן לעבוד עם הקונגרס כדי להטיל סנקציות על גורמים בבית הדין הבינלאומי, בעקבות ההחלטה.

הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

עיתוי ההודעה של התובע התקבל בהפתעה בישראל. גורמים מדיניים הניחו כי התובע יבקש להוציא צווים בשלב מסויים, אך רק בעוד מספר חודשים.

כמו כן, הוא יבקש להוציא צווים נגד יחיא סינוואר, מוחמד דיאב איבראהים אל-מסרי (מוחמד דף) ואיסמעיל הנייה. המשמעות של הצווים, היא שקיים חשש שגלנט ונתניהו יעצרו בכל מדינה אליה יגיעו, שמכירה בבית הדין. דבר זה מונע מהם לערוך ביקורים מדיניים באותן מדינות.

ישראל וארצות הברית אינן מכירות בבית הדין. המדינות שמכירות בסמכות בית הדין הן מדינות מערב אירופה, ובהן צרפת, גרמניה ואיטליה. בנוסף אליהן ישנן עוד 121 מדינות שמכירות בסמכות בית הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully