וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיהורים במערכת הביטחון הרוסית: סגן הרמטכ"ל נעצר בחשד לשוחד

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 19:38

הגנרל ואדים שמארין הוא הדמות הביטחונית הרביעית שנעצרת בתוך חודש בחשד למעורבות בפרשת שחיתות, בראשן סגן שר ההגנה. גל המעצרים הגיע לאחר החלפת שר ההגנה בכלכלן, כחלק מניסיון של פוטין לשלוט טוב יותר בהוצאות הצבאיות הגדולות בשל המלחמה באוקראינה

"טירת הארי פוטר" באודסה עולה באש אחרי התקפה רוסית/טלגרם

רוסיה עצרה את סגן הרטמכ"ל בחשד למעורבות בפרשת שחיתות שבמסגרתה לקח שוחד ב"קנה מידה גדול" - כך דיווחו היום (חמישי) כלי תקשורת רשמיים במדינה.

מעצרו של הבכיר, לוטננט-גנרל ואדים שמארין, הוא הרביעי של גורם ביטחוני רם-דרג בתוך חודש בלבד. גל המעצרים החל ב-23 באפריל, כשסגן שר ההגנה טימור איבנוב נעצר בחשד לקבלת שוחד. מאז נעצרו ליוטנט-גנרל יורי קוזנצוב, ראש הסגל במשרד ההגנה, ומייג'ור-גנרל איבן פופוב, לשעבר מפקד הארמייה ה-58 של רוסיה.

שלושה אנשים נוספים נעצרו גם הם - מקורב לאיבנוב, מנהל בחברת בנייה שלכאורה שילמה את השוחד, ומנהל לשעבר של כמה חברות הכפופות למשרד ההגנה.

שמארין הוא סגנו של ולרי גרסימוב, הרמטכ"ל, שספג ביקורות רבות על תפקוד צבא רוסיה במלחמה באוקראינה. בלוגרים רוסים תומכי מלחמה זעמו על מעצרו של פופוב, שבעיניהם הוא נקמה על המחדלים שחשף בשורות הצבא ולא בשל עבירות שלכאורה עבר.

זו פרשת השחיתות הגדולה ביותר ברוסיה זה שנים ארוכות ועל אחת כמה וכמה מאז פרוץ המלחמה באוקראינה ב-2022. היא נחשפה כחלק ממאמצי הקרמלין להדק את הפיקוח על תקציב ההגנה המנופח, שעליו מונה לאחרונה שר הגנה חדש במקומו של סרגיי שויגו הוותיק.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 23 במאי 2024. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 23 במאי 2024/רויטרס

שר ההגנה החדש של רוסיה הוא אנדריי בלוסוב, לשעבר סגן ראש הממשלה וכלכלן חסר ניסיון צבאי. מינויו נתפס כביטוי לרצון של פוטין לעקוב מקרוב יותר אחר ההוצאות הצבאיות, שזינקו מאז תחילת המלחמה באוקראינה, והשחיתות הנלווית להן.

הטיהורים במערכת הביטחון הרוסית אירעו בזמן שבשדה הקרב, כוחותיו של פוטין נמצאים במומנטום ומתקדמים בהדרגה במזרח אוקראינה, כשלאחרונה הם פתחו בחזית חדשה במחוז חרקוב.

פוטין אמר בשבוע שעבר שהוא לא מתכנן שינויים בצמרת הצבא משום שהוא שבע רצון מהתקדמות המלחמה.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully