וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים להעיר את הממשלה": מאות מתושבי הצפון מתאספים ב"מחנה העקורים"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 21:14

המחנה מוקם על ידי כמה קבוצות אזרחיות שהתארגנו בעקבות המלחמה למחות על הזנחת האזור בתקופת המלחמה. "אי אפשר לנהל חיי שיגרה. מעבר לפחד היום יומי שבו חיים הילדים, קיבלנו מכה כלכלית קשה", מספר אחד מהם. המחאה, הם אומרים, לא מוגבלת בזמן

תושבי הצפון במחנה הפליטים- עקורי הגליל - קיבוץ עמיעד/אלי אשכנזי

מאות תושבים מרחבי הגליל מתאספים כעת בשדה לצד צומת עמיעד ומקימים מה שהם מכנים "מחנה עקורים" במחאה על הזנחת הצפון, לטענתם. מוטי שמקה ממושב דלתון אמר כי "מדובר בהתארגנות של כמה קבוצות אזרחיות שקמו בעקבות המלחמה. אנחנו רוצים להעיר את הממשלה ולהאיר את עיניה. אי אפשר להמשיך להפקיר את הצפון. כרגע אנחנו מופקרים".

מושב דלתון שבמרום הגליל לא פונה, אבל תושביו כבר נקראו להכנס למרחבים מוגנים פעמים רבות. שמקה סיפר: "ביום שישי נפל טיל במושב כרם בן זמרה שלידנו. אי אפשר לנהל חיי שיגרה. מעבר לפחד היום יומי שבו חיים הילדים, קיבלנו מכה כלכלית קשה. ענף התיירות לא קיים".

הוא הוסיף: "אני יו"ר הועד המקומי במושב וקידמתי הקמת הרחבה לבנים שלנו. חזרו בנים ובנו יחידות דיור ולידן צימרים. הם משכנתאות והלוואות ענק, נכנסנו לתחום התיירות והכל נעצר. הפרנסה היום כבר לא בחקלאות, אחרי ששרי חקלאות למיניהם גדעו את הענף וחיפשנו מקורות פרנסה חדשים".

מחנה הפליטים- עקורי הגליל - קיבוץ עמיעד23 במאי 2024. אלי אשכנזי
מחנה הפליטים- עקורי הגליל - קיבוץ עמיעד23 במאי 2024/אלי אשכנזי

לדבריו אנשים שהתפנו ועברו למקומות אחרים "גילו עולם אחר, עולם עם חיי תרבות, נגישות למערכות בריאות ולעוד שירותים. זה יתן מכה חזקה לגליל כי בעלי יכולת כבר לא יחזרו לגליל".

המחאה במחנה העקורים, אומר שמקה, לא מוגבלת בזמן והציפיה היא "שיגיעו הנה מקבלי החלטות שלא מבינים עוד מה המצב פה ובעיקר שיהיה לנו ביטחון. אנחנו חיים בחוסר ודאות. יש לי בן משפחה עם יקב גדול. המטע לא מטופל בשנה הבאה לא יהיו ענבים. ספקים לא רוצים להגיע אלינו ולא רוצים להוציא סחורה. מקווים שיגיעו בנה מכל הארץ שיזדהו איתנו ושיבינו שהבעיה היא לא שלנו, אלא של ישראל כולה".

שמקה סבור שמתווה הפיצויים לא יציל את העסקים. לדבריו, הוא הצטרף לארגון 1701 כמה חודשים אחרי שהבין שמדובר בארגון לא פוליטי, שנועד לדאוג לכל תושבי הצפון. "רוב החברים שלי לא חזרו למושב", הוא מספר, "הבת שלי התחתנה לפני המלחמה בצפון ואמרתי לה שתעזוב". מחנה העקורים, הוא אומר, "יהיה מקום מפגש והעברת מסר לממשלת ישראל שמזניחה אותנו כבר 20 שנה בכל התחומים".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
מחנה הפליטים- עקורי הגליל - קיבוץ עמיעד23 במאי 2024. אלי אשכנזי
מחנה הפליטים- עקורי הגליל - קיבוץ עמיעד23 במאי 2024/אלי אשכנזי

לדברי ניסן זאבי, ממקימי לובי 1701 "נולדים פה חיבורים של כל הגליל, חיבורים על איזוריים. זו יוזמהה שבאה מכיוון האזרחים ואולי מהמקום הנמוך הזה יקום משהו חדש".

מוניב פארס הגיע מחורפיש. הוא מספר כי "מאז אוקטובר הכל נעצר. אני ואשתי פתחנו קונדיטוריה בהשקעה כספית גדולה ויש לנו ירידה בעסק של 85 אחוז. יש לנו הוצאות קבועות שלא נעצרות במלחמה". הוא ציין שישובים סמוכים ובהם סאסא, אלקוש ומתת פונו ואת חורפיש לא פינו." יש לנו הרבה חיילים קרביים, זה בסדר מבחינת המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully