וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: "אנחנו הולכים לשחרר את החטופים, חמאס החזיק בהם ברפיח"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 23:57

דניאל הגרי אמר לתקשורת הזרה שיש עדויות שהחטופים הוחזקו בדרום הרצועה, והתייחס גם לסרטון חטיפת התצפיתניות: "מי ששכח עד כמה חמאס פראי, קיבל תזכורת מצמררת". הלחימה ברפיח: "אנחנו פוגעים בחמאס". בנוגע לטענות לפגיעה בחפים מפשע: "צה"ל מחויב לחוק הבין-לאומי"

בווידאו: הצהרת דובר צה"ל 17.05.24/צילום: דו"צ

דובר צה"ל דניאל הגרי התראיין היום (חמישי) לתקשורת הזרה ואמר כי יש "עדויות שהחטופים הוחזקו ברפיח". בנוסף הגרי התייחס לסרטון חטיפת התצפיתניות, המשך הלחימה בעזה, הסיוע ההומניטרי והטענות שמופנות כלפי צה"ל בגין פגיעה בחפים מפשע.

"מי ששכח עד כמה חמאס פראי וברברי, קיבל תזכורת מצמררת כשהם ראו את הצילומים המבעיתים של הנערות שלנו המוחזקות בשבי. הנערות הצעירות האלה צריכות לחזור הביתה", אמר הגרי בפתח דבריו. "עלינו לעשות הכול כדי למלא את המשימה הקריטית של החזרת החטופים הביתה, ולוודא את התבוסה המתמשכת של חמאס", המשיך. לדבריו, "חמאס נמצא ברפיח ואנחנו פוגעים בו ונשחרר את החטופים שלנו ממנו. הוא מחזיק את החטופים שלנו שם, וזו הסיבה שכוחותינו מתמרנים שם. אנחנו עושים זאת בדרך מוכוונת ומדויקת", הוסיף.

"צה"ל צבר ניסיון רב בניהול מבצעים מדויקים באזורים מורכבים, ופשיטות מוכוונות על בסיס מודיעין מדויק", הדגיש. "צה"ל מחויב לחוק הבינלאומי ונמשיך להיות מחויבים לו. אנחנו מיישמים את הלקחים שלמדנו מאז שחמאס התחיל את המלחמה ב-7 באוקטובר, והופכים את המבצעים שלנו למדויקים יותר כדי להביא למינימום את הפגיעה באזרחים שחמאס מתחבא מאחוריהם. מחבלי חמאס מנהלים מלחמה מתוך ומתחת לאזורים אזרחיים ברפיח", אמר.

הצהרת דובר צה"ל דניאל הגרי, 14 במאי 2024. דובר צה"ל, צילום מסך
הצהרת דובר צה"ל דניאל הגרי, 14 במאי 2024/צילום מסך, דובר צה"ל

"חמאס רוצה שאזרחים יילכדו באש הצולבת. אנחנו לא. אנחנו מגנים על האזרחים ברפיח ומעודדים אותם להתפנות לאזורים הומניטריים באופן זמני, כפי שעשינו עם כמיליון אזרחים ברפיח שהתפנו מאזורי הסכנה אל מחוץ למעוז חמאס בעיר. אנחנו לא דוהרים לשם אלא פועלים בזהירות ובדייקנות".

דובר צה"ל המשיך להתייחס ללחימה בעיר הדרומית ולהישגיה ואמר כי "עד כה חיסלנו עשרות מחבלי חמאס, חשפנו עשרות מנהרות והרסנו תשתיות רבות כולל משגרי רקטות שהיו מוכנים לשיגור לעבר ישראל".

הגרי גם שיתף את היחסים עם ארצות הברית לפני הכניסה ובזמן הכניסה ואמר: "חלקנו את התוכניות שלנו איתם ושמענו את הפרספקטיבה שלהם. היינו קשובים ללקחים שלהם ונמשיך בדיאלוג פורה. אנחנו ממשיכים גם לעבוד איתם כדי להעביר סיוע לאנשי עזה דרך הרציף ההומניטרי הזמני, הגברת כמות הסיוע הנכנס לעזה נותרת בעדיפות גבוהה מבחינתנו".

לדבריו, "ישראל סייעה בהכנסה של חצי מיליון טון של סיוע הומניטרי לתוך עזה, כולל כמעט 20 אלף משאיות מזון. בעוד שחמאס מפציץ מעברים הומניטריים, פוגע בצינורות מים וגונב סיוע מאזרחים, ישראל פתחה מעברים חדשים, תיקנה את הצינורות וסללה דרכים כדי שהסיוע ההומניטרי יגיע לאזרחים".

sheen-shitof

גם בגוף וגם בפנים

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
"תסתכלו להן בעיניים": כך נחטפו התצפיתניות ב-7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
התצפיתניות שנחטפו ממוצב נחל עוז/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

הגרי המשיך ואמר כי "המלחמה שלנו אינה נגד אנשי עזה אלא נגד חמאס שפתח במלחמה ב-7 באוקטובר. הארגון בוחר כרגע להמשיך במלחמה בכך שהוא מסרב לשחרר את החטופים, ממשיך לתקוף את ישראל ונשבע להמשיך לעשות זאת כל עוד הוא יכול. יש גברים ונשים המוחזקים על ידי חמאס בגיהינום. יש לנו חובה מוסרית להביא את כל החטופים שלנו הביתה. כל מדינה הגונה בעולם הייתה עושה את אותו הדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully