וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם התחזה לחירש ואילם במשך 20 שנה - כדי להתחמק ממעצר על רצח

27.5.2024 / 0:06

גבר שנקלע למריבה עם שכנו בשנת 2004 והיכה אותו למוות החליט לברוח ולהשאיר מאחור את אשתו ובנו. אך כשנתפס 20 שנה מאוחר יותר - הסוד שלו נחשף

נעצר לאחר שנמלט מהמשטרה 20 שנה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נעצר לאחר שנמלט מהמשטרה 20 שנה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גבר סיני שהיה מבוקש בחשד לרצח שכנו הצליח להתחמק מידי המשטרה במשך יותר מ-20 שנה על ידי התחזות לחירש ואילם והמלטות להרים. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, גבר בן 56 שזוהה רק בשם משפחתו, שיאו, נתפס לאחרונה בהרי באנשי במחוז פוג'יין. על פי הדיווח של China Daily, שיאו היה מבוקש על ידי המשטרה במשך 20 שנה על כך שרצח לכאורה את שכנו במכה עם את בראש והרג אותו באופן מיידי במהלך מריבה סוערת בשנת 2004 בשׂייֵנְיָאנְג. מתוך פחד מהשלכות מעשיו, הוא נמלט מכפר הולדתו, כך דיווח Oddity Central.

האיש הצליח להמלט מלכידה במשך שני עשורים כשהוא חי חיי עוני כאספן פסולת ועל ידי העמדת פנים והתחזות לאילם וחירש - כך שמר על פרופיל נמוך, נמנע מכל קשר עם אנשים זרים, מעולם לא חשף בפני איש את עברו, תיקשר עם אנשים שפגש רק באמצעות חיוכים ומחוות ידיים, ולא יצר קשר עם אשתו ובנו בן ה-11 שהשאיר מאחור.

"כיוון שהציג את עצמו כחירש ואילם, הוא לא תיקשר עם אף אחד", הסביר קצין המשטרה בשיאניאנג, ג'אנג ג'יווי "אנשים פשוט בירכו אותו לשלום והמשיכו הלאה. כך הוא הצליח להתחמק מחשיפה כל כך הרבה זמן".

הזמן חלף, אבל המשטרה מעולם לא ויתרה על מציאת שיאו והבאתו לדין על פשעו, ולמרות שהוא הצליח להשאר מחוץ לרדאר במהלך העשורים האחרונים, הם עדיין הצליחו לאתר אותו. בחודש שעבר, משטרת באנשי עצרה אספן פסולת חירש ואילם שנקלע לקטטה עם כמה תושבים מקומיים. למרות שהוא שוחרר זמן קצר לאחר מכן, הוא עדיין עבר דרך המערכת ותמונותיו הגיעו למאגר המידע הארצי.

מוקדם יותר החודש, בזמן שאחד מהשטורים הריץ בידקה שגרתית של התמונות הישנות של שיאו מול אלו שנמצאות במאגר הלאומי, הם לפתע זכו להתאמה מפתיעה - אדם חירש ואילם במחוז פוג'יין בעל דמיון מדהים למבוקש. כוח משטרה נשלח למקום בכדי לחקור אותו ועם מציאתו הם שאלו אותו ישירות: "האם אתה ממחוז שיאנגצ'נג בשיאניאנג" והוא השיב מיד "כן".

צפו במעצרו

בסרטון המעצר שלו שיאו לא נראה מוטרד מדי מכך שהוא סוף סוף נתפס ומיד הודה בזהותו בפני השוטרים שהתעמתו איתו. "בלעתי את המילים שלי כבר 20 שנה, והרגשתי שאני משתגע... כשעזבתי הבן שלי היה בן 11, ועכשיו עברו 20 שנה. אני תוהה מה שלום המשפחה שלי", הוא אמר לשוטרים על פי הדיווחים.

מאז מעצרו חזר האיש לזירת הריב עם שכנו שני עשורים קודם לכן, ושיחזר בפני הרשויות את מה שאירע באותו יום. הוא נשאר במעצר ויעמוד בפני כתב אישום בגין הריגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully