וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מירב בן ארי: "מי זה דודי אמסלם שידבר אלי ככה? לא אתן לו להשפיל אותי"

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 20:00

אחרי שהשר מהליכוד הטיח בה "תפסיקי לקרקר", הח"כית מיש עתיד משיבה אש: "לא נשארת חייבת מול הערות מיזוגניות". בראיון לסופ"ש שלו היא התייחסה למחלוקת על חוק הגיוס ("נפעיל לחץ על ח"כים שליבם במקום הנכון"), ועונה לביקורת על כך שחברי מפלגתה לא משתתפים בהפגנות

בווידאו: ח"כ מירב בן ארי בריאיון לטל שלו בסופ"ש שלו/צילום סטילס: ראובן קסטרו

שבעה וחצי חודשים אחרי האסון הביטחוני הגדול ביותר בתולדות ישראל, מלחמה מדשדשת בין צפון ודרום - חזרה הכנסת השבוע חזרה מפגרה. בראיון לסופ"ש שלו, התייחסה חברת הכנסת מירב בן ארי למחלוקות בקואליציה סביב חוק הגיוס: "מצפה מציונים ופטריוטים להגן על המדינה"; לסרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז: "היו בטוחים שהסרטון יעורר יותר הזדהות" - וגם משיבה אש לח"כ דודי אמסלם שקרא לעברה: "תפסיקי לקרקר".

"שמעתי כמה ראיונות של מי שאפילו קצת מאוכזבים, היו בטוחים שהסרטון של חטיפת התצפיתניות יעורר יותר הזדהות של העם עם נושא החטופים", סיפרה ח"כ ממפלגת יש עתיד, "הממשלה מיתגה את נושא החטופים כעניין פוליטי, ומי שאולטרה ימני מתנגד לעסקה מופקרת עוד לפני ששמע מה העסקה. וזה דבר נורא, כי זה לא נושא פוליטי, זה היה יכול לקרות לכל אחד".

"ודבר שני, צריך לומר ביושר, המחאה של המשפחות עצמן גם היא לא עולה שלב - אותן שתיים שלוש דמויות, הם קצת צועקים. עכשיו המשפחות במצב בלתי אפשרי, כי הן מצד אחד אומרות נלך בין הטיפות ולא נרים את הקול מדי, מצד שני - 8 חודשים וכלום לא זז. הן באמת לא בסדר יום של הממשלה הזו".

מירב בן ארי. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מירב בן ארי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

לדבריה, "ראינו בשבת השחורה סרטונים קשים מאוד. אם העולם לא יזדעזע הוא לא יהיה איתנו. ראינו את ח"כ סון הר-מלך קמה באמצע נאום של אחד ממשפחות החטופים. זה מחזיר אותנו לנקודה הבעייתית מאוד - ניסיון הממשלה להציג את נושא החטופים כנושא פוליטי, ההתמהמהמות. אנשים בחדרי חדרים אומרים שאין יוזמות, שאין ניסיון לחשוב מחוץ לקופסה".

עוד הוסיפה בן ארי: "שמעתי שיש שרים שלא רצו לצפות בסרטון. את רואה מפגינים, משפחות, שחוטפים מכות. ממי גדי קדם קיבל את הבעיטה? מאדם שהחזיק שלט שמאלנים בוגדים. לא צריך להתייחס לזה כשוליים. הממשלה והעומד בראשה לא נמצאים שם. העלה סרטון שהוא עושה הכל - הוא לא עושה הכל".

לטענה כי זהו גם כישלון של האופוזיציה, השיבה בן ארי: "זו אופוזיציה מורכבת מאוד מאוד. מימין ישראל ביתנו - ורע"מ וחדש תע"ל. כלומר, גם בינינו יש שוני בעמדות, וכמובן הנוכחות של גנץ ואיזנקוט בתוך הממשלה של נתניהו מפחיתה אוטומטית מפגינים בקפלן, מפחיתה מחאות, אפילו של משפחות חטופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מירב בן ארי. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מירב בן ארי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

"כל שני וחמישי מביאים מהקואליציה מכתבים לכולם ואנחנו מסרבים. הסיבה שיש עתיד חתמה (על המכתב של נתניהו בעניין האג) היא כי אותו מכתב היה ממוען להגן על חיילי צה"ל", הסבירה בן ארי. "המשמעות של הצווי מעצר של האג זה שקצין מצנחנים או מגולני יכול לנחות מחר בחו"ל ולהיעצר. בכל המכתב שמו של נתניהו לא הוזכר, ואני גאה שחתמנו על זה. אני חושבת שקואליציה ואופוזיציה ציונית מאוחדות בעד הצבא ובעד המדינה".

על האולטימטום שהציב גנץ לראש הממשלה, אמרה: "אני מאחלת לגנץ שיקדים כמה שיותר מהר". גנץ כזכור התנה את הישארותו בממשלה בגיבוש תוכנית אסטרטגית ללחימה עד ה-8 ביוני. "מאמינה שיקרו שני דברים: לחץ של מחאות ומחאה שתגדל. את יודעת שיש הרבה אזרחים, ומשפחות חטופים ומשפחות שכולות, שלא מוחות כי גדי ובני עדיין בממשלה. ואנחנו נפעיל גם לחץ למעלה מהאופוזיציה", טענה.

על המשבר סביב חוק הגיוס, אמרה בן ארי: "חוק הגיוס עדיין לא עבר את הממשלה. גם בעבר הוא הפיל ממשלות, זו לא פעם ראשונה. אני מצפה ממי שהם ציונים ופטריוטים להגן על המדינה, אגב המכתב (להאג, שעליו יש עתיד חתמו). יש בעיה בתוך הממשלה עם חוק הגיוס. אין מה לקרוא לו חוק הגיוס, זה חוק ההשתמטות. המספרים הם פתטיים. מה שהיה ב-7 באוקטובר לא יהיה עוד, נפעיל לחץ על חברי כנסת מהקואליציה שהלב שלהם במקום הנכון, אני יודעת את זה, ויש להם חשש אמיתי בעניין חוק הגיוס".

מירב בן ארי. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מירב בן ארי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

"אני חושבת שח"כים מהליכוד שיראו חוק השתמטות שמנציח את ההשתמטות ואומר לחרדים לא להשתתף במעגל התרומה למדינה - זה יכול לערער. יש לי הרבה שיחות על זה, דיברתי השבוע עם ח"כ שיודע שלא יחזור לכנסת, שאלתי אם אלה הערכים שהוא רוצה להשאיר אחריו".

ח"כ בן ארי נשאלה עם על העימותים שהתגלעו לאחרונה בינה לבין ח"כ דודי אמסלם וח"כ מאי גולן. השבוע , במליאת הכנסת אמר לה השר אמסלם: "לא לקרקר, להנמיך". "זה רצון להשפיל, קצת מיזוגניות, קצת שוביניזם", טענה בן ארי. "עליתי למליאה ואמרתי לאמסלם: אתה מבייש את הבית הזה, לגבר לא הייתם מדברים ככה. כשאין טיעונים ענייניים, יורדים לפסים אישיים. האם עדיף להתעלם? ממש לא".

לדבריה, "משפחות שכולות אומרות לי: את היחידה שאנחנו שומעים, היחידה שצועקת. אני לא אשאיר את הבמה ריקה, את המגרש ריק. מי זה אמסלם שידבר אלי ואל רם בן ברק ככה? בכל פעם שיבזו אותי, אני אגיב. אני לא אשב ואחכה שוועדת האתיקה עוד חצי שנה תתייחס לזה. הנה, התלונה שלי על מאי גולן, אירוע מלפני חצי שנה, עדיין לא קיבלתי תגובה. גם עם עופר כסיף - מה קורה? למה מחכים? לאורן חזן שללו שכר לחצי שנה על פחות מזה. כשידברו עליי בהערות שובניסטיות, מקרקרת ,תרנגולת, אני לא אשאר חייבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully