וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח אסף מוקש עם 10 ק"ג חומר נפץ - ונסע איתו לתחנת המשטרה

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 11:52

אזרח הגיע לאיזור הקרבות סמוך לגבול הצפון, כשבדרכו הבחין בנ"ט צה"לי ולקח אותו לתוך המכונית. משם המשיך לקרית שמונה ועידכן את השוטרים על מה שאסף, שהופתעו ובודדו את המכונית. במערכת הביטחון חוששים: לאחר המלחמה צפויים עוד מקרים רבים כאלה - שיסתיימו בנזק כבד

בווידאו:הרשות לפינוי מוקשים ושטחי נפלים במשרד הביטחון (רלפ״ם) ביצעה פיצוץ מבוקר של כ-650 מוקשים באזורים עין זיוון, אורטל ומרום גולן, 9 באפריל 2024/אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

בתחנת המשטרה בקרית שמונה עדיין לא נתקלו במחזה כזה: אזרח הגיע לתחנה עם מכוניתו, כשבספסל האחורי שלה מונח מוקש נגד טנקים. מדובר במוקש רב-עוצמה שבתוכו עשרה קילוגרמים של חומר נפץ.
"זו כמות משמעותית של חומר נפץ. פיצוץ של המוקש היה עלול לגרום לאסון כבד", הבהיר סגן ניצב רועי אלוני, קצין החבלה במחוז צפון של משטרת ישראל.

המקרה ארע אתמול בשעה שאזרח הגיע לאיזור הקרבות, סמוך לגבול הצפון. בדרכו הבחין במוקש נ"ט צה"לי והוא אסף אותו לתוך המכונית שלו. עדיין לא ברור כיצד הגיע המוקש לשם. משם המשיך האזרח בנסיעה לתחנת המשטרה בקרית שמונה ועידכן את השוטרים על האמצעי הלחימה שאסף.

בו במקום השוטרים בודדו את המכונית והרחיקו אנשים מסביבתה ובמקביל הוקפץ למקום חבלן משטרה. אחרי שהחבלן סיים את הבדיקות ווידא שהמוקש מנוטרל הוא הושב לידי צה"ל.

אזרח הביא למשטרה ברכבו מוקש נגד טנקים שמצא ליד הגבול. דוברות משטרת ישראל
"היה עלול לגרום לאסון". המוקש שאסף האזרח למכוניתו בגבול הצפון/דוברות משטרת ישראל

סנ"צ אלוני אמר כי "מאז תחילת המלחמה באוקטובר האחרון חשיפת אזרחים לאמצעי לחימה עלתה באלפי אחוזים". הוא הסביר שאנשים מסתובבים באיזורי לחימה בדרום ובצפון, ויש כאלה שאוספים אמצעי לחימה שונים שהם רואים.

"יש מקרים, כמו במקרה מציאת מוקש הנ"ט שמביאים את האמל"ח למשטרה מתוך כוונה לגלות אזרחות טובה ויש מקרים שבהם אנשים לוקחים את החפצים לביתם", המשיך סנ"צ אלוני. "בשני המקרים מדובר בסכנת נפשות - אסור לגעת באמל"ח הזה, רק חבלן יכול לטפל באמל"ח הזה ואנשים לא מודעים לסכנה הגדולה שטמונה בהם. גם אם כוונת האזרח טובה והוא חושב שהוא מסייע בכך שהוא אוסף את הממצא ומביא אותו למשטרה, עליו להבין שהוא מסכן את החיים שלו", הבהיר אלוני.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

אוספים "מזכרות" - ואז פונים למשטרה

במשטרה חוששים כי אחרי הטבח באוקטובר, אזרחים שהגיעו לאיזורי הקרבות אספו לבתיהם "מזכרות" שונות ומבקשים מהם שיפנו למשטרה, מחשש כי אותן "מזכרות" יתפוצצו ויפגעו בהם.

לאף אחד עוד לא ברור מתי תסתיים המלחמה בחזיתות הדרום והצפון, אבל במשטרה כבר מתכוננים ליום שאחרי, שבו אזרחים יחשפו לעוד מוקשים, שרידי רקטות ופצצות שלא התפוצצו, שנורו על ידי חיזבאללה וחמאס או שהושארו מאחור על ידי חיילי צה"ל, ומבקשים כבר היום מהציבור לנהוג במשנה זהירות ולא לסכן את חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully