וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלן אזרחי נעצר בחשד שהטריד מינית סוהרות בכלא בדרום הארץ

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 11:11

במהלך אבטחת עבודות בינוי בבית סוהר בדרום הארץ, הקבלן האזרחי נצמד לגופה של אחת מלוחמות הכליאה שאבטחה את המקום - כך נמסר משב"ס. כמו כן, אמר לסוהרת נוספת: "איזה יפה את, את יכולה לגעת בי במקום הנקי מצבע". הקבלן הועבר לחקירה משטרתית - שבסיומה כאמור נעצר

בווידאו: מציאת פלאפון בפעילות מודיעין של שב"ס/שב"ס

המשטרה עצרה היום (חמישי) קבלן אזרחי שעל פי החשד הטריד מינית לוחמות כליאה בבית סוהר בדרום הארץ - כך נמסר הבוקר משירות בתי הסוהר. הקבלן, שעבד בבית הסוהר, עוכב במקום והועבר לחקירת משטרת ישראל שבסופה נעצר.

לפי הודעת שב"ס, במהלך אבטחת עבודות בינוי בבית סוהר בדרום הארץ, הקבלן האזרחי נצמד לגופה של אחת מלוחמות הכליאה שאבטחה את המקום ופגע בה ובלוחמת כליאה נוספת באופן מילולי על רקע מגדרי ומיני. על פי החשד הוא אמר לאחת מהן: "איזה יפה את, את יכולה לגעת בי במקום הנקי מצבע".

בשב"ס הדגישו: "נפעל באפס סובלנות כנגד כל פגיעה על רקע מגדרי בלוחמות ולוחמי שירות בתי הסוהר אשר ממלאים את תפקידם כעובדי ציבור ולמען בטחונו".

כמאתיים אסירים פונו מכלא סהרונים בשל החשש מקורונה, 12 במרץ 2020. דוברות שב"ס, אתר רשמי
נצמד לגופה של אחת מלוחמות הכליאה שאבטחה את המקום. ארכיון/אתר רשמי, דוברות שב"ס

אחת מכל ארבע חיילות בשירות המשטרה ושב"ס חוותה פגיעה מינית אחת או יותר - כך עולה מדוח שפרסם בשנת 2022 מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. הדוח שהגיש המבקר עסק במוגנות חיילות מפני הטרדות מיניות. למרות זאת, כמות התלונות שמגיעות לידי כתבי אישום נמוך במיוחד, כך לפי הדוח.

א', סוהרת לשעבר שלדבריה חוותה "זלזול ויחס קלוקל" מצד שב"ס, בירכה על פרסום הדוח, "המעיד על המצב החמור בו חיילות צה"ל שנשלחות לשרת את שירותן במסגרות כמו שב"ס מוטרדות מינית בהיקף כל כך רחב". היא הדגישה, "התרבות הארגונית של שב"ס, בה חיילות הן סחורה זולה ומותרת, חייבת להשתנות, וכן תרבות השתיקה שכל כך מאפיינת את שב"ס ומפקדיה".

הסוהרת לשעבר סיפרה, "לא פעם התלוננתי אצל מפקדיי שיושיעו אותי ולא נענתי. התייחסו אליי רק בגלל שאני חיילת צה"ל כסחורה זולה ומותרת. אסיר ביטחוני שלט בכלא ביד רמה, בידיעת ואישור מפקדיי, ולא הייתה לי שום אפשרות להימלט מפניו". היא תקפה את התרבות הארגונית של שב"ס וטענה כי לפיה "חיילים וחיילות הם הפקר". היא טענה כי ברגע שנכנסה לשב"ס, צה"ל ניתק כל מגע איתה ומעולם לא פנו אליה גורמים מהצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully