וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחכום בלתי נתפס": אישום נגד קופאיות בגין גניבת חצי מיליון ש"ח מרמי לוי

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 9:16

המשטרה תפסה יותר מ-70 תיעודים רק במהלך שבועיים בהם נראות הצעירות מבצעות את העבירה. עפ"י כתב האישום, העובדות היו מעבירות את הקופה למצב בו היא משמיעה צליל סריקה, אך לא מתבצע חיוב בפועל. השופט: "אין מדובר ב'סחיבה' אקראית אלא בשיטה, תכנון ומודעות"

יוסף עליאן, נאשם בשוד חנויות אבטחה ומחשבים בירושלים/דוברות משטרת ישראל

בבית משפט השלום בחדרה נחשפה השבוע השיטה בה הונו שמונה קופאיות מכפר ג'סר א-זרקא וכפר פוריידיס את סופרמרקט רמי לוי בקניון מול זכרון. המשטרה מעריכה את היקף ההונאה בסכום של כחצי מיליון שקלים. תחנת זכרון יעקב של המשטרה חקרה את הפרשה וביצעה מעצרים בחודש ינואר השנה. העצורות נותרו מאחורי סורג ובריח כשבוע, ואחר כך שוחררו. השבוע, עם הגשת כתבי אישום כנגדן וכנגד שותפיהן, התברר כיצד התבצעה ההונאה.

שמונה הקופאיות הנאשמות הן בסקאל עמאש בת ה-21, אנואר עמאש בת ה-20, לינה עמאש בת ה-19, תסנים ג'רבאן בת ה-20, פאטמה ג'רבאן בת ה-19, לונא שהאב בת ה-19, וויאם עמאש בת ה-18, כולן מכפר ג'סר א-זרקא וכן נידא חאמד בת ה-20 מפוריידיס. כתבי אישום הוגשו גם כנגד מי שתפקידם לכאורה היה לשמש כ"קונים": מוחמד שהאב, בן 19 מג'סר א-זרקא, משייך עמאש בת 42 מג'סר א-זרקא, עבדאללה חוג'יראת בן 55 מפוריידיס, עולה עמאש בת 46 מג'סר א-זרקא וכן עמראן אשכידם בן 25 מג'סר א-זרקא. במקרים רבים הקופאיות אף הן ביצעו "קניות", וכך או כך, ההונאה התבצעה תמיד בעת שאחת מחברות הכנופייה איישה את אחת הקופות.

אישה במחלקת פירות וירקות בסופרמרקט. ShutterStock
"המשטרה מעריכה את סכום הגניבה בשווי חצי מליון שקלים". (אילוסטרציה)/ShutterStock

המשטרה תיעדה כ-70 אירועים במהלך כשבועיים וכשנעצרו טענה כי היקף אירועי הגניבה גם של מוצרים וגם של כסף, יגיע למאות אירועים: "חשיבה קפדנית ותחכום של משהו בלתי נתפס", מסרו אז החוקרים לבית המשפט. "אין מדובר ב'סחיבה' אקראית אלא במשהו שמלמד יותר על שיטה, תכנון ומודעות", ציין השופט יניב הלר בדיון הארכת מעצרן.

על פי כתבי האישום, אכן פעלו הצעירות עם שותפיהן ככנופייה מאורגנת שמטרתה הייתה ביצוע גניבות של מוצרים רבים ושונים מהסופרמרקט. "הקבוצה פעלה באופן שיטתי ובשיטת ביצוע דומה הכוללת תכנון מקדים, תוך חלוקת תפקידים ברורה", טוענת התביעה המשטרתית שהגישה את כתבי האישום. על פיהם, במועדים שונים, כמתואר בעובדות כתבי האישום, נהגו חלק מחברות הכנופייה להגיע לסופרמרקט כלקוחות, כאשר באותה המשמרת עבדו חברות קבוצה אחרות כקופאיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קופה רושמת בסופר. ShutterStock
"חלק מחברות הכנופיה הגיעו לסופרמרקט כלקוחות". (אילוסטרציה)/ShutterStock

השיטה הייתה שחברת הקבוצה אשר שימשה באותה עת כקופאית, העבירה את הקופה הרושמת למצב 'שאילתה', כך שיישמע צליל עם סריקת מוצר בקורא הברקוד, אך כלל לא מתבצע חיוב. יתר חברות הקבוצה הנוספות או אנשים נוספים שהיו מוכרים להן ושכנגד חלקם גם הוגשו השבוע כתבי אישום, פשטו במהלך משמרת כזו על המדפים, העמיסו עגלות והעבירו כך מוצרים רבים בקופה שלא חויבו. כך יצא ששילמו סכום נמוך יותר משווי המוצרים עמם יצאו מהחנות, או לא שילמו בכלל.

הם יצאו עם מוצרי מזון, משקאות בהם מארזי בקבוקי שתיה, מוצרי בשר, ירקות, שימורים, חטיפים, מגבות נייר, קוסמטיקה, מוצרי כביסה וניקיון - הכול מכל. שווי הסחורה עמה יצאו מהחנות היה בדרך כלל מאות שקלים, הן שילמו בדרך כלל עשרות שקלים, לפעמים אף פחות.

הגניבות האלה התבצעו בכל שעות היום, לאורך תקופה ממושכת, ונפסקו רק עם מעצרן. הן מואשמות, במקרים רבים של גניבה ממעביד, כל אחת ע"פ חלקה. שותפיהן מואשמים בעבירות של קבלת דבר במרמה וגניבה בתחבולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully