וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחות תקבל פיצוי כספי לאחר שחיסון קורונה גרם לה לשיתוק עצבי בפנים

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 9:17

האישה, אחות במקצועה, התחסנה נגד נגיף הקורונה 3 פעמים, והוכרה לאחרונה כנפגעת החיסון - לאחר שדרדר את מצבה הבריאותי עד להגעה למצב סיעודי. לאור הפגיעה היא מתביישת לצאת מהבית, נאלצה להתפטר מעבודתה ובעלה סועד אותה. סכום הפיצויים עשוי להגיע עד מליון שקלים

בווידאו: מחאת מתנגד חיסונים בקניון מלחה בירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי חוק סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אחות בת 64, שהתחסנה נגד נגיף הקורונה במשך שלוש פעמים, הוכרה לאחרונה כנפגעת החיסון לאחר התדרדרות במצבה הרפואי עד לשיתוק עצבי הפנים ולהגעה למצב סיעודי - כך נודע היום (חמישי) לוואלה. היא צפויה לקבל עד מיליון שקלים כחלק מחוק נפגעי החיסון. כשלושה ימים לאחר החיסון השני, נעמי (שם בדוי) החלה לחוש בחולשה ועייפות קיצונית שהקשתה על תפקודה. היא ישנה כ-14 שעות ביממה וחשבה שזוהי תופעת לוואי תקינה של החיסון.

נעמי המשיכה לסבול מתופעות שונות של חום ממושך, בחילות, פריחה, כאבי שרירים והייתה מרותקת למיטה. היא נבדקה במשך שבוע בבדיקות קורונה ביתיות ומוסדיות, עברה צילום חזה, בדיקות דם שיצאו לא תקינות והראו על בעיה בכבד והומלץ על מעקב בנושא זה.

היא הגיעה למיון בביה"ח קפלן שם במהלך אשפוזה אובחנה כסובלת מפציאליס (שיתוק עצב הפנים) בצד ימין ולאחר מכן גם בצד שמאל והיפארקוזיס (רגישות יתר לרעש). היא המשיכה להיות מטופלת גם בבית החולים תל השומר ובמעקב בקופת חולים של מרפאות אף אוזן גרון ועיניים.

אישה מבוגרת מקבלת חיסון מאחות בבית חולים. ShutterStock
"ישנה 14 שעות וחשבה שמדובר בתופעת לוואי שגרתית". (אילוסטרציה)/ShutterStock

לאחר מכן, האחות התחסנה גם בחיסון השלישי. כבר למחרת החלה להרגיש כאב מאחורי אוזן שמאל, תחושות נימול בלחי שמאל ובהמשך הרגישה החמרה בשיתוק עצב הפנים בצד השמאלי שהתבטא בקושי בסגירת עין שמאל, דמעה בעין שמאל וצניחה של השפה התחתונה.

נעמי כיום סובלת משיתוק דו צדדי בעצבי הפנים, לא יוצאת מהבית ומתביישת ממראה פניה. במקביל חלה התדרדרות במצבה הנפשי, היא סובלת מחרדות ומתח נפשי, החלה לקבל טיפול תרופתי ונאלצה להתפטר מעבודתה. מצבה ממשיך להתדרדר, והיא נזקקת לעזרה בכל תחומי חייה.

עו"ד עדי אברג'יל ברוורמן המייצגת את נעמי מסרה: "מדינת ישראל הכירה באופן תקדימי בכך שחיסוני הקורונה גרמו לנזקים בלתי הפיכים למתחסנים, ובמקרה זה הותירו את התובעת, בין היתר, משותקת לחלוטין בפניה. אנו שמחים שהגיעה העת בה ישנה לקיחת אחריות ציבורית לנזקי המתחסנים ומקווים כי בעתיד, יוגדלו הפיצויים הניתנים לנפגעים עפ"י חוק נפגעי חיסון, כך שיינתן פיצוי משמעותי יותר, שיסייע להם בשיקום ובהחלמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עו"ד עדי אברג'יל ברוורמן המייצגת את נעמי. אלכסה קרוטיקובה, באדיבות המצולמים
"המדינה הכירה באופן תקדימי בכך שחיסוני הקורונה גרמו לנזק". עו"ד עדי אברג'יל ברוורמן/באדיבות המצולמים, אלכסה קרוטיקובה

נכון להיום נעמי לא יכולה לאכול, לא יכולה לחייך, סובלת מנזילת רוק, נאלצת לסגור את עיניה באמצעות רטיות על העיניים והיא הפכה לחולה סיעודית על כל המשתמע מכך, כאשר בעלה סועד אותה יחד עם מטפלת מטעם הביטוח הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully