וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריון הישראלי נחת בארה"ב - ועוכב לחקירה: "שאלו אם ישראל מבצעת רצח עם - עניתי כן"

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 14:25

אילן פפה בן ה-69 עוכב ביום שני שעבר בשדה התעופה שבדטרויט ותוחקר במשך שעתיים, לדבריו, בשני סבבים, לפני ששוחרר. בין היתר, נשאל מה דעתו על חמאס ועל סיסמאות פרו-פלסטיניות שונות. "עד היום, לפחות באופן רשמי, לא קיבלתי שום הסבר לאירוע"

משטרת ניו יורק מפנה את המפגינים שהתבצרו באוניברסיטת קולומביה, 1 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ההיסטוריון הישראלי-בריטי פרופ' אילן פפה בן ה-69 עוכב ביום שני שעבר בהגיעו לארה"ב. "החזיקו אותי שעתיים. סבב השאלות הראשון היה על דעותיי על חמאס. אחר כך ביקשו לדעת האם אני חושב שפעולותיה של ישראל ברצועת עזה מהוות רצח עם ומה דעתי על הסלוגן 'פלסטין צריכה להיות חופשית מהנהר לים'", סיפר. "אמרתי שכן, אני כן חושב שישראל מבצעת רצח עם. לגבי הסיסמה, אמרתי שלדעתי אנשים בכל מקום בעולם צריכים להיות חופשיים", סיפר היום בטור שפרסם בגארדיאן ובראיון טלויזיוני. הוא אומר כי ברצינות שאלו אותו "מה הפתרון לקונפליקט". וכי סירב לענות לשאלה האם חמאס הוא ארגון טרור. "הצעתי להם שיקשיבו להרצאות שאתן במדינת מישיגן, שם אתייחס לנושא".

החקירה התנהלה בשדה התעופה של דטרויט שם נחת לאחר טיסה משדה התעופה היתרו בלונדון. לדברי פפה שני אנשים שלדעתו היו סוכנים פדרלים מאוחר יותר גילה שהם סוכנים של המשרד לביטחון המולדת ניגשו אליו, חשפו את תגי הזיהוי שלהם ודרשו ממנו להתלוות אליהם לחדר צדדי. "ניסיון שלי לברר מדוע נעצרתי זכה להתעלמות", דיווח, "היה ברור שהסוכנים שואלים את השאלות והתפקיד שלי היה לענות עליהן, ולא להיפך. עד היום, לפחות באופן רשמי, לא קיבלתי שום הסבר לאירוע".
פפה שנחשב איש שמאל רדיקאלי ופרו פלסטיני, לימד כשני עשורים באוניברסיטת חיפה עד שעזב ב-2006. הוא ייסד את המכון לחקר השלום בגבעת חביבה ועמד בראשו עד שנת 2000. שימש כיו"ר מכון אמיל תומא בחיפה לעיונים פלסטיניים.

"בסבב שאלות שני, הסוכנים חקרו אותי לגבי מי שאני מכיר בקהילה הערבית-מוסלמית האמריקאית ובקהילה הפלסטינית בארה"ב", סיפר. לדבריו, ביקשו ממנו לתת להם מספרי טלפון, לקחו לו את הטלפון הנייד למשך זמן ניכר והעתיקו כל מה שהיה עליו. אח"כ ביקשו ממנו לחכות עד שיבצעו כמה שיחות טלפון, ע"פ חשדו - "לישראלים".

"רק אז שיחררו אותי ואיפשרו לי להכנס", דיווח.

אילן פפה. ל.ווילמס, ויקיפדיה, אתר רשמי
אילן פפה/אתר רשמי, ל.ווילמס, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully