וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית לצד נתניהו: "הבקשה לצו מעצר בינלאומי נגד רה"מ וגלנט - נעדרת בסיס"

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 13:06

בהרב מיארה ופרקליט המדינה איסמן פרסמו הודעה שתקפה את החלטת בית הדין בהאג. "הוא נעדר כל סמכות לנהל חקירה בעניין", נכתב. "מדינת ישראל מגנה על ביטחונה תוך הקפדה על כללי המשפט הבינלאומיים"

בווידאו: היועמ"שית מגיבה לראשונה לסערת מינוי הרמטכ"ל: "ההחלטה תתקבל בלי השפעות זרות"/ניב אהרונסון

הבקשה בבית הדין הפלילי הבינלאומי להוצאת להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט - נעדרת בסיס", כך נכתב היום (רביעי) בהודעה שפורסמה מטעם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן. "בית הדין נעדר כל סמכות לנהל חקירה בעניין".

"מדינת ישראל יצאה בשבעה באוקטובר למלחמה שנכפתה עליה. היא מדינה דמוקרטית, הנאבקת בטרור ומגנה על ביטחונה תוך הקפדה על הכללים המשפטיים המחייבים ומתוך מחויבות עמוקה לחוק. כוחות הביטחון, וצה"ל בכללם, נלחמים מתוך מחויבות מלאה לכללי המשפט הבינלאומי", ציינה הודעתם. "הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה של מדינת ישראל, בודקים באופן יסודי כל טענה רצינית להפרת דין על ידי מי מגורמי מדינת ישראל, ואוכפים את הדין. המערכת המשפטית במדינת ישראל ערוכה לבדוק כל טענה רצינית הן ביחס לעניין שבמדיניות והן ביחס למקרים פרטניים".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. שלי טורם, פלאש 90
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/פלאש 90, שלי טורם

"אני מברך את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ואת פרקליט המדינה עמית איסמן על שהוציאו הודעה המגנה את פעולותיו של התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג", מסר בתגובה יו"ר ועדת החוקה בכנסת, שמחה רוטמן. "‏אני מקווה שממלא מקום נשיא בית המשפט העליון ינהג בהתאם ויצטרף לגינוי. ‏זה המינימום הנדרש מאלה הטוענים בתקיפות שהם השכפ"ץ של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully