וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: 1,500 יהודים נרצחו במשמרת של נתניהו, כך ההיסטוריה תזכור אותו

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 13:25

לפיד תקף בחריפות את ממשלת נתניהו על רקע המלחמה בעזה והמשבר בחברה הישראלית. "מה קרה לעוצמתנו הצבאית ולהרתעה הישראלית? מה קרה למעמדנו בעולם ולכוחנו המדיני? אין נתון אחד שבו המצב שלנו לא הדרדר. אין יד על ההגה", הצהיר. "עם הממשלה הזו לא ננצח"

לפיד: "לא יכול להיות שמוציאים צווי מעצר נגד נתניהו, סינוואר ודף"/ערוץ הכנסת

"מה הרצל, שלקח אחריות על כל העם היהודי, היה אומר על ראש ממשלה שלא מוכן לקחת אחריות על 1,500 יהודים שנהרגו ונרצחו במשמרת שלו", כך תקף היום (רביעי) בחריפות ראש האופוזיציה יאיר לפיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "העונש שלך, מר נתניהו, הוא שככה ההיסטוריה תזכור אותך. זה מה שיזכרו ממך. שלא לקחת אחריות".

"אם הרצל היה קם לתחיה ומסתכל על הממשלה, הוא היה מתבייש".

"כוחה של מדינת ישראל נובע מארבעה גורמים: עוצמתה הצבאית, עוצמתה המדינית, עוצמתה הכלכלית ועוצמת החברה הישראלית", המשיך לפיד. "אם הטקסט הזה נשמע לכם מוכר, אתם צודקים. שמעתם את נתניהו אומר את זה אלף פעם. אז אולי הגיע הזמן להסתכל על ארבעת מנועי העוצמה האלה. לראות מה מצבם. תשאלו את עצמכם מה קרה לכל הארבעה האלה במשמרת שלו. מה קרה לעוצמתנו הצבאית ולהרתעה הישראלית? מה קרה למעמדנו בעולם ולכוחנו המדיני? איך קרה שמר ליגה אחרת הוריד אותנו ליגה?".

"מה קרה לכלכלה, ליוקר המחיה. קחו עגלה, לכו לסופר, קחו את האוטו, לכו למלא דלק. אין נתון אחד שבו המצב שלנו לא הדרדר. כלכלת ישראל לא מנוהלת. אין יד על ההגה".

יאיר לפיד , ישיבת סיעה ,כנסת 20 במאי 2024. ראובן קסטרו
יאיר לפיד , ישיבת סיעה ,כנסת 20 במאי 2024/ראובן קסטרו

"העוצמה הצבאית שלנו והעוצמה הכלכלית שלנו יושבות על אותו משאב: על מעמד הביניים הישראלי. על שני מיליון אנשים בני עשרים ושלושים וארבעים שהם גם הלוחמים וגם בעלי העסקים הקטנים, וגם המורים וגם אנשי ההיי-טק", הצהיר לפיד. "אלה האנשים שהמדינה תלויה בהם. הם מוכנים להקריב בשבילה הרבה. בשביל לנצח את החמאס, הם מוכנים לסכן את חייהם, הם מוכנים לסכן את עתידם, הם התייצבו ביום פקודה, ואז גילו שאין להם מאחורי מי להתייצב. אין בישראל ממשלה. הם באו כדי לנצח, ואז גילו שאין מי שיוביל אותם אל הנצחון".

"עם הממשלה הזו לא ננצח. היא לא יכולה. לא ננצח עם בן גביר ולה פמיליה. לא ננצח עם חרדים שלא רוצים להתגייס. לא ננצח עם מליציות ששורפות משאיות סיוע הומניטרי. לא ננצח עם שרים שמדברים על השמדה מוחלטת ועל פצצות אטום על עזה".

"כן ננצח אם נגדיר מה המטרה שלנו. מה צריך להיות בעזה ביום שאחרי. איך נביא הביתה את החטופים. איך נחזיר הביתה את המפונים. איך נקדם נורמליזציה עם הסעודים והיפרדות מהפלשתינים", הצהיר לפיד. "לא רק מדינה יהודית הרצל רצה, אלא גם חברת מופת ליברלית, הוגנת, שיוויונית. הוא רצה שתהיה פה ממשלה שתשמור על היהודים מפני גזענות ואלימות, לא ממשלה שתטפח גזענות של יהודים ואלימות של יהודים. ‏ההחלטה של נורבגיה, ספרד ואירלנד, להכיר במדינה פלסטינית היא מחפירה, אבל היא לא תוצר של "משבר" אלא של כישלון מדיני חסר תקדים".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully