וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע גל ההכרה האירופי במדינה פלסטינית: גלנט הורה על ביטול התנתקות ביישובים נוספים בשומרון

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 11:13

על שלוש ההתיישבויות שא-נור, גנים וכדים, תוחל הוראה שכבר עברה במליאת הכנסת שנוגעת למאחזים באזור. "כשם שפעלתי בכל תפקידיי בממשלות ישראל - אמשיך לפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון"

השר גלנט עונה להאג: "זו המלחמה הצודקת ביותר בתולדותינו"/תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט פרסם היום (רביעי) צו המורה על ביטול ההתנתקות בשלוש התיישבויות נוספים בשומרון, שא-נור, גנים וכדים, על פי לשון הוראה שכבר עברה במליאת הכנסת שנוגעת למאחזים באזור. "לאחר העברת חוק ביטול ההתנתקות בכנסת ובתום עבודת המטה שבוצעה, הצלחנו להשלים את המהלך ההיסטורי", ציין גלנט. האחיזה היהודית ביהודה ושומרון מבטיחה ביטחון, החלת חוק ביטול ההתנתקות תביא להתפתחות ההתיישבות ותקנה ביטחון לתושבי האזור".

"אני מודה לחברי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן על הדחיפה והמחויבות לנושא. כשם שפעלתי בכל תפקידיי בממשלות ישראל - אמשיך לפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון, לחזק את מרכיבי הביטחון ואת ביטחון האזרחים - בצירים וביישובים", מסר השר.

פרסום הצו החדש מגיע לאחר שספרד, נורבגיה ואירלנד הכריזו על הכרה במדינה פלסטינית עצמאית.

שר הביטחון יואב גלנט, מעניק סקירה ביטחונית לציבור 15 במאי 2024. לע"מ, צילום מסך
שר הביטחון יואב גלנט, מעניק סקירה ביטחונית לציבור 15 במאי 2024/צילום מסך, לע"מ

ראש ממשלת נורבגיה, יונס גר סטרה, אמר כי "אנחנו חייבים להשאיר בחיים את החלופה היחידה שמציעה פתרון פוליטי לישראלים ולפלסטינים גם יחד: שתי מדינות, החיות זו לצד זו, בשלום ובביטחון". לדבריו, ההכרה במדינה פלסטינית משמעותה תמיכה ב"כוחות המתונים" שנחלשו בעקבו "המלחמה האכזרית והממושכת".

הוא הוסיף כי זהו "מסר חזק" למדינות אחרות ללכת בעקבותיה של נורבגיה ושל מדינות אחרות באירופה ולהכיר במדינה פלסטינית. "המטרה להקים מדינה פלסטינית שהיא אחידה פוליטית, ונובעת מהרשות הפלסטינית", הצהיר. "אנחנו מאמינים שפתרון שתי המדינות הוא אינטרס ישראלי".

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully