וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרג המדיני מגביל את צה"ל ברפיח - והלוחמים חשופים בחזית

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 6:30

בימים האחרונים הפיצו פעילי חמאס תיעוד בו הם נראים מצליחים לפתוח פירים של מנהרות טרור, להניח מטען צמוד לטנק ולחזור ללא פגע. בתוך כך, הלוחמים במעבר רפיח ממשיכים להיות חשופים לירי פצצות מרגמה. "האזור מלא במנהרות - אחת מחוברת לשנייה"

תיעוד מפעילות גדוד 52 במרחב רפיח, 18 במאי 2024/דובר צה"ל

לוחמי צה"ל מנהלים בשבוע האחרון לחימה מורכבת בשכונות המזרחיות של העיר רפיח. באזור מתנהלים קרבות פנים אל פנים וגורמי ביטחון אמרו לוואלה כי בשטח המוני מחבלים ופירים. הלוחמים מנסים לפעול ביצירתיות אך התמרון של הכוחות איטי וזאת בהנחיית המטכ"ל והדרג המדיני. השיטה בלית ברירה, חושפת את הלוחמים לאש מחבלים מטווח קצר ולמטענים שמצמידים לכלי צה"ל מחבלים שמגיחים מפירים.

בימים האחרונים הפיצו פעילי חמאס תיעוד בו הם נראים מצליחים לפתוח פירים של מנהרות טרור, להניח מטען צמוד לטנק ולחזור ללא פגע. בתוך כך, הלומים במעבר רפיח ממשיכים להיות חשופים לירי פצצות מרגמה. צה"ל עד כה לא הצליח לדחוק את חוליות המרגמה של חמאס והג'יהאד האסלאמי לתוך השטח הפלסטיני ולחסלן בשל ההגבלות של הדרג המדיני על היקף ומהירות התמרון.

פעילות אוגדה 99 במרחב מסדרון מרכז הרצועה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 99 במרחב מסדרון מרכז הרצועה/דובר צה"ל

בד בבד במקרה אחר כוחות גדוד צבר מגבעתי הצליחו לעצור שלושה מחבלים שיצאו מפיר בידיים מורמות ונכנעו. בסריקות באזור אותרו אמצעי לחימה ובחקירה הם הודו כי הם פעילי חמאס. לוואלה נודע כי עד כה כוחות חטיבת גבעתי הרגו יותר מ-90 מחבלי חמאס כולל הכוונה מהאוויר.

גורמי ביטחון הסבירו כי כשאוגדה 98 תמרנה בחאן יונס הם הלכו ישר ללב שטח הפעולה של האוייב ופגעו בצורה מהירה בסמלי השלטון והמוצבים. "ברפיח הפעולה מאוד מדודה ומוגבלת מחייבת את אוגדה 162 ליצירתיות", הסביר הגורם. "צה"ל הגדול חייב לתת ללוחמים יותר כלים וחופש פעולה להתמודד עם מלחמת הפירים של חמאס והג'יהאד האסלאמי. זה אזור מלא במנהרות שאחת מחוברת לשנייה. אין הבדל בין מנהרות הגנה להתקפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully