וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת ההכרה במדינה פלסטינית: כ"ץ הורה להחזיר את שגרירי אירלנד ונורבגיה להתייעצות

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 11:28

"ישראל לא תבליג מול מי שחותרים תחת ריבונותה ומסכנים את ביטחונה", הצהיר שר החוץ - דקות לפני שנורבגיה הכריזה על הכרה במדינה פלסטינית. "אחרי שחמאס ביצע את הטבח הגדול ביותר ביהודים מאז השואה - מדינות אלו בחרו לתת פרס לחמאס ולאיראן ולהכיר במדינה פלסטינית"

תיעוד מפעילות גדוד 52 במרחב רפיח, 18 במאי 2024/דובר צה"ל

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה הבוקר (רביעי) להחזיר מיידית לישראל להתייעצויות את שגרירי ישראל באירלנד ונורבגיה על רקע החלטת מדינות אלה להודיע על הכרתם במדינה פלסטינית. "אני שולח היום מסר חד וברור - ישראל לא תבליג מול מי שחותרים תחת ריבונותה ומסכנים את ביטחונה", הצהיר. זמן קצר לאחר הצהרתו, נורבגיה הכריזה על הכרה במדינה פלסטינית.

"אירלנד ונורבגיה מתכוונות לשלוח היום מסר לפלסטינים ולכל העולם: הטרור משתלם. אחרי שארגון הטרור חמאס ביצע את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, אחרי שביצע את פשעי המין המחרידים שראה העולם, מדינות אלו בחרו לתת פרס לחמאס ולאיראן ולהכיר במדינה פלסטינית", הוסיף. "הצעד המעוות של מדינות אלו הוא עוול לזכר קורבנות 7 באוקטובר. הוא אף פגיעה במאמצים להשבת 128 החטופות והחטופים - זו רוח גבית לג'יהאדיסטים של החמאס ולאיראן, שמרחיקה את הסיכוי לשלום ומערערת על זכותה של ישראל להגנה עצמית".

שר האוצר ישראל כץ מתחסן נגד קורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
שר האוצר ישראל כץ מתחסן נגד קורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020/ראובן קסטרו

"אני שולח היום מסר חד לאירלנד ונורבגיה: ישראל לא תעבור על כך בשתיקה. הוריתי זה עתה על החזרת שגרירי ישראל מדבלין ואוסלו לישראל להתייעצויות דחופות בירושלים. לצעד הנמהר של שתי המדינות יהיו השלכות חמורות נוספות. במידה וספרד תממש את כוונתה להכיר במדינה פלשתינית יינקט נגדה צעד דומה".

"מצעד האיוולת האירי-נורבגי לא מרתיע אותנו, אנו נחושים להשיג את מטרותינו: השבת הבטחון לאזרחינו מיטוט החמאס והשבת החטופים. אין מטרות צודקות מאלו".

  • עוד באותו נושא:
  • נורבגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully