וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר תובע את הדובר של בן גביר: "נעשה לי עוול, כינו אותי נאצי"

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 9:23

שוטר במחוז יהודה ושמרון הגיש תביעת לשון הרע על סך 400 אלף שקלים נגד 5 אזרחים, בהם יועץ התקשורת של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בגין הפצת תיעוד מעצר והשפלתו ברשתות. השוטר: "כינו אותי נאצי", דוברו של בן גביר: נסיון לרכב עליי ולעשות סיבוב תקשורתי"

תושב ביתר עילית קורא לשוטר נאצי/דוברות משטרת ישראל

שוטר בדרגת רס"מ במחוז ש"י הגיש תביעת לשון הרע על סך 400 אלף שקלים נגד 5 אזרחים בהם יועץ התקשורת של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בגין הפצת תיעוד מעצר שביצע וגרמו להשפלתו ברשתות החברתיות והוצאת דיבתו רעה.

לפי התביעה שהוגשה באמצעות עורך דין רועי דותן, במהלך חודש פברואר 2022 במהלך פעילות אכיפה שגרתית, רשם השוטר דוח בגין עבירת תנועה לנהג רכב. זה בתגובה, לטענת התובע, התנגד באלימות מילולית כלפיו תוך שהוא מכנה אותו בכינויי גנאי כולל השוואתו לנאצי. בתגובה לכך, עצר אותו השוטר והביאו למעצר בתחנת המשטרה.

במהלך המעצר, ביקש הנהג מאחד עוברי אורח לתעד את האירוע שנעשה "באופן מגמתי ומעוות" ושלא שיקף את התנהלותו של האזרח כלפי השוטר. בהמשך אף הוגש כתב אישום נגד הנהג שהסתיים בהליך מותנה והודאתו בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו ואיומים כלפי השוטר. כך או כך, תיעוד המעצר עשה את דרכו למספר אושיות רשת ולקבוצות החברתיות והדרישה לפיטוריו לצד כינויי גנאי לא איחרו לבוא.

השר בן גביר יוצא מבית החולים הדסה לאחר שנפצע בתאונת דרכים, 28 באפריל 2024. ללא, אתר רשמי
השר בן גביר יוצא מבית החולים הדסה לאחר שנפצע בתאונת דרכים, 28 באפריל 2024/אתר רשמי, ללא

כך למשל, כתב אחד הנתבעים, אריאל אלחרר, יועץ התקשורת של השר איתמר בן גביר כיום, ואושיות רשת מוכרת במועד הרלבנטי: "ביתר עלית: שוטר עוצר אברך עם אזיקים על הידיים ועל הרגליים באמצע הרחוב כי לטענתו נגע בפלאפון באמצע הנסיעה, האברך לא התנגד והזדהה אין שום חוק שאומר לעצור ולאזוק אדם שנגע בפלאפון! הזוי ומטורף".

"הפרסום הינו עוול קשה שנעשה לשוטר אשר הטעה רבים לחשוב שמא סיבת האיזוק והמעצר היו נגיעה בטלפון הנייד", נטען בכתב התביעה על הפרסום של אלחרר ברשתות החברתיות. "כאשר דה פאקטו סיבת המעצר והאיזוק הייתה תקיפתו האלימה של השוטר, תוך כינויו כנאצי, יריקות כלפיו והתנגדות כוחנית למעצר שאילצה את איזוקו של האזרח (אחד הנתבעים. ש.ה)".

לטענת השוטר, הוספת עמדתו האישית של אלחרר נועדה להסית את ההמונים כנגדו. כמו גם, הוספת תמונתו שנבחרה בקפידה מתוך הסרטון שמציגה אותו באופן משפיל ומבזה ביותר "כזה אשר מעניק תחושה שהסיבה למעצרו ואיזוקו היא אכן בשל היותו אברך" ולא התנגדותו האגרסיבית של הנהג למעצרו.
עוד נכתב בתביעה כי אלחרר "אדם בעל תודעה ציבורית רחבה, בשל תפקידים שמילא כדובר חברי כנסת ושרים, ואי לכך השפעתו היא עוצמתית ורחבה יותר, והרמיזה שמדובר בהתנכלות לאברך בשל היותו כזה מעצימה את הפגיעה בשוטר ובשמו הטוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כתב האישום שהוגש נגד הנהג מגולל את מסכת הקללות שספג השוטר בדקות שקדמו למעצרו שתועד והופץ ברשתות החברתיות.

"אתה אכזר והשם יתאכזר אליך היום יהיה לך אכזריות היום אתה הולך לקבל היום אכזריות כי אתה כי אתה עושה לי דבר ש.. אתה לא ראית אותי עם טלפון.. אתה חצוף..אל תאחל לי טוב.. תסריט אותי.. אתה רע.. לב רע.. לב נאצי, אתה נאצי... תדע לך שהאכזריות חוו תעלה לך ביוקר.. אתה תסבול היום אני מבטיח לך, יש דין ויש דיין.. מתנהג כמו נאצי.. אתה לא שומע לי בכלל.. אני מתחנן שאין לי דוח.. לא נגעתי בטלפון.. השם יצער אותך... אתה זבל אתה זבל אתה זבל... אתה מושחת והקדוש ברוך הוא היום יעניש אותך.. מי שקיללתי אותו הקללות התקיימו.. אתה מושחת פשוט חתיכת חרא.. אל תשחק לי אותה רגוע..אתח רע, אתה נאצי אמיתי.. הנאצים נם היו רגועים והרגו אנשים הכניסו אותם למשרפות.. אתה נאצי, אדם רע, מבטיח לך שתהיה לך קללה .. בתאונת דרכים..".

תגובת אריאל אלחרר: "אני בטוח במאה אחוז שאם לא הייתי כיום דוברו של השר בן גביר, התביעה על ציוץ מלפני 3 שנים שאין בו שום עילה לתביעה, ובטח לא לשון הרע, לא הייתה באה כלל לעולם. מדובר בנסיון לרכב עליי ולעשות סיבוב תקשורתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully