וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשתתפות בכירי חמאס וחיזבאללה: המונים בהלוויית ראיסי בטהראן

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 9:37

לצד קריאות "מוות לישראל", ארונותיהם של הנשיא, שר החוץ ונוסעים אחרים במסוק שהתרסק ניצבו באוניברסיטת טהראן בטקס בהובלת חמינאי. בין הנוכחים היו גם הנייה וסגנו של נסראללה

בהשתתפות בכירי חמאס וחיזבאללה: המונים בהלוויית ראיסי בטהראן/רויטרס

ארונותיהם של נשיא איראן איברהים ראיסי, שר החוץ שלו ושל אחרים שנהרגו בהתרסקות המסוק הגיעו היום (רביעי) לבירה טהראן, כחלק מטקס ההלוויה שלהם.

המנהיג העליון, עלי חמינאי, ערך את הטקס באוניברסיטת טהראן, שם ארונותיהם של הבכירים היו עטופים בדגלי המדינה עם תמונותיהם עליהם. על ארונו של ראיסי הונח טורבן שחור, שמסמל את היותו לכאורה צאצא ישיר של הנביא מוחמד.

עם סיום התפילה, בערבית, עזב חמינאי את המקום והקהל ניגש לארונות ונגע בהם, כשהנשיא הזמני, מוחמד מוחבר, עמד בסמוך ומחה דמעה במהלך הטקס. לאחר מכן, נישאו הארונות על ידי ההמונים לעבר כיכר אזאד ("החירות"), שבה נשא ראיסי נאומים.

שידור חי מטהראן

הלוויית נשיא איראן איברהים ראיסי בטהראן, 22 במאי 2024. רויטרס
הלוויית נשיא איראן איברהים ראיסי בטהראן, 22 במאי 2024/רויטרס
הלוויית נשיא איראן איברהים ראיסי בטהראן, 22 במאי 2024. רויטרס
הלוויית נשיא איראן איברהים ראיסי בטהראן, 22 במאי 2024/רויטרס
הלוויית נשיא איראן איברהים ראיסי ובכירים אחרים שנהרגו בהתרסקות המסוק, טהראן, 22 במאי 2024. רויטרס
הלוויית נשיא איראן איברהים ראיסי ובכירים אחרים שנהרגו בהתרסקות המסוק, טהראן, 22 במאי 2024/רויטרס

בטקס השתתפו כל בכירי המשטר האיראני, בהם ראשי משמרות המהפכה. וכן מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה וסגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם. הקהל קרא "מוות לישראל".

"הגעתי בשם העם הפלסטיני, בשם פלגי ההתנגדות בעזה כדי להביע את תנחומינו", אמר הנייה במהלך הטקס. הוא אמר כי על העולם המוסלמי "למלא את חובותיו לפלסטינים לשחרר את אדמותיהם", בציטוט לדבריו של ראיסי.

הנייה, שביקר בטהראן לאורך המלחמה בעזה לפחות פעמיים, הזכיר את התשבוחות שהשמיע נשיא איראן לאחר מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, כשכינה זאת "רעידת אדמה בלב הישות הציונית".

ראיסי, שנחשב ליורש פוטנציאלי של חמינאי, הרבה באיומים על ישראל לאורך כהונתו שהחלה ב-2021, וטהראן אף שיגרה לראשונה ישירות טילים וכטב"מים לעברה בחודש שעבר. עם זאת, הסמכות העליונה באיראן נתונה בידיו של המנהיג העליון, כך שהמדיניות של המשטר לא צפויה להשתנות חרף התאונה הקטלנית ואובדנם של כמה מנאמניו הבולטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully