וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי שותק אבל הסיטואציה אבסורדית": פרשת סחיטת השופט כבוב מסתבכת

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 21:47

במכתב שהגיע לידי וואלה ברמלי טען כי השופט כבוב שהרשיע אותו בעבירות של גניבה, יזם איתו קשר - בשעה שהכריע את דינו. עוד טען כי כבוב ידע על קיומה של הפגישה העסקית. "הפגישה התקיימה רק לאחר שניתן אישור של השופט כבוב". כתב ברמלי. "גם אם טעיתי למשפט צדק לא זכיתי"

בווידאו: מפקדת היחידה הארצית לחקירות הונאה, מציעה לחוקר פרטי שהתחזה ללקוח לשים האזנות סתר/עריכה: אביעד בללי

איש העסקים, אמיר ברמלי, שהיה בעל השליטה בקבוצת רוביקון וקרן קלע ונגזרו עליו 14 שנות מאסר בגין עבירות חמורות וביניהן הונאת משקיעים, שלח לפני כחודש מכתב לשופט בית המשפט העליון יחיאל כשר ובו ביקש להבהיר בשנית את בקשתו לקבל לידיו את חומרי החקירה שנאספו נגדו בפרשת השופט כבוב לקראת הכרעת בית המשפט העליון בשאלה האם לחשוף את חומרי החקירה בפניו.

במסגרת הפרשה, שהתפוצצה בשנת 2020, נטען כי בין השופט כבוב שדן בתיק של ברמלי בבית המשפט המחוזי בתל אביב - לבין ברמלי התקיים קשר עסקי - דבר שלשיטתו של ברמלי שופך אור על עסקת שוחד בינו לבין השופט ובנו.

לאחר שבנו של השופט התלונן במשטרה וסיפר שברמלי שלח לו מכתב איומים, נפתחה חקירה נגד איש העסקים בחשד לסחיטה באיומים. הרקע לתוכן המכתב היה פגישה עסקית שנערכה בין הנאשם לבין בנו של השופט- עו"ד וליד כבוב ואדם נוסף שתיווך בין הצדדים בזמן ניהול המשפט נגד ברמלי.

אמיר ברמלי. Creative Commons
אמיר ברמלי/Creative Commons

במכתב ההבהרה שהגיש ברמלי והגיע לידי וואלה!, הוא טען שהשופט כבוב שהרשיע אותו בעבירות של גניבה ומרמה, יזם איתו קשר בשעה שדן בתיקו. בנוסף נטען כי השופט כבוב ידע על קיומה של הפגישה העסקית. גורמים בסביבתו של איש העסקים, טוענים שהשופט כשר הסכים לקבל לידיו את המכתב ולעיין בו.

"הייתי ממשיך לשתוק אבל הסיטואציה כבר הפכה לאבסורדית", כתב ברמלי במכתב. "אין התפלפלות משפטית שתשנה את העובדה כי המתווך מטעם השופט כבוב הוא זה שיצר את הקשר איתי ולא אני איתו. כמו גם שכבוד השופט חאלד כבוב ידע והיה מעורב בקשר מתחילתו. בכלל זה אישורו לקיום הפגישה החשאית המשותפת שהתקיימה בביתי יחד עם עורך דין וליד כבוב והמתווך שיזם את הקשר".

עוד הוא הוסיף וטען כי "אין תזה מלומדת שתשנה את העובדה שהקשר נמשך במשך כשנתיים לאחר הפגישה באמצעות המתווכים עליהם סוכם בפגישה. פגישה בה עורך דין וליד כבוב, לא רק הפגין בקיאות בהליכיי המשפטיים אלא גם אמר ואני מצטט 'נתקדם עם העסקה ויהיה בסדר עם ההליך'. כפי שמשקפות ההודעות שנצברו בחקירה, ויראה גם סרטון הוידאו אם וכשיאותר בין החומרים התפוסים, הפגישה התקיימה רק לאחר שהתקבל אישורו של כבוד השופט חאלד כבוב".

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
השופט חאלד כבוב בהקראת כתב האישום בפרשת הרצת המניות בחברת אי.די.בי, יולי 2014. דרור עינב
השופט חאלד כבוב/דרור עינב

"אני מבין כי המהימנות שלי נתונה בספק בשל הרשעתי והתנהלותי בעבר", כתב ברמלי. "על הדברים שאצהיר כעת אני מוכן לקבל על עצמי עונש מאסר אילו יתבררו דבריי כלא נכונים, ובלבד שייחקרו עד תום ובשקיפות ולא יקברו במחשכי חדרי החקירות והפרקליטות".

בנוסף הוא ציין: "אין סדר דין שירפה את ידי וישבור אותי מלהתעורר כל בוקר ולהילחם על הזכות שלי להליך הוגן. גם אם עשיתי טעויות בדרך, לטוהר ההליך ומשפט צדק לא זכיתי".

המכתב האנונימי - והבקשה לפסילת כבוב

בתקופה שבה ברמלי היה עצור, התקבל במשרדו של עו"ד וליד כבוב, בנו של השופט, מכתב אנונימי שמבקש מוליד ואביו לפעול על פי דין לפסילתו של האב ממהליך נגד ברמלי - זאת בשל קשר עסקי שהתנהל, באמצעות מתווכים, בין השופט כבוב ובנו, לבין הנאשם בתיק.

בנו של השופט כבוב הבין מיד שהמכתב האנונימי נשלח על ידי ברמלי, והוא נוגע לקשרים שבינו לבין משפחת כבוב וכתוצאה מכך, בנו של השופט הגיש תלונה למשטרת ישראל בטענה לסחיטה באיומים. מיד לאחר הגשת התלונה, נפתחה חקירה בעניין במשרדי מחלקת הונאה במחוז תל אביב של משטרת ישראל.

בשל כך, ברמלי הגיש בקשה לפסילת השופט כבוב מהמשך הדיון בעניינו, והעברת שלב גזר הדין לידיו של שופט אחר. השופט כבוב דחה את הבקשה וגם ערעור שהוגש לבית המשפט העליון נדחה על ידי נשיאת בית המשפט העליון דאז, השופטת אסתר חיות. הן במסגרת החלטת השופט כבוב, והן בהחלטת הנשיאה לדחות את הערעור, הדגישו השופטים כי לא הובאו בפניהם כל ראיות לקיומו של קשר עסקי בין המבקש לבנו של השופט. בעקבות כך, ברמלי דרש את חומרי החקירה כדי לשטוח אותם בבית המשפט.

ברמלי במכתב: "הרי זה אבסורד, לא אני יצרתי את הקשראו חשף את קיומו. זה אף מנוגד לאינטרס שלי וסביר שהייתי לוקח את הקשר איתי לקבר אילולא היה פונה עורך דין וליד כבוב למשטרה, משתמש בו כנשק נגדי ומעמיד אותי בפני חקירה באזהרה בנסיבות בהן נאלצתי לחשוף את הקשר"

במכתב שהגיש, ברמלי טען כי הצטיירה בפני בית המשפט תמונה לפיה הוא שמר את טענותיו של השוחד שניתן לכאורה כ- "נשק סודי" במידה ויורשע. הוא התייחס לכך וכתב כי "חוטאת לאמת והפוכה מכפי שהייתה במציאות".

"גם לאחר שנעצרתי נמשך הקשר עם המתווכים, לא חשפתי את הקשר ולא ראיתי בו נשק מעולם", נכתב במכתב שהגיש ברמלי. "הרי זה אבסורד, לא אני יצרתי איתם את הקשר ולא אני זה שחשף את קיומו של הקשר. זה אף מנוגד לאינטרס שלי וסביר שהייתי לוקח את הקשר איתי לקבר אילולא היה פונה עורך דין וליד כבוב למשטרה, משתמש בו כנשק נגדי ומעמיד אותי בפני חקירה באזהרה בנסיבות בהן נאלצתי לחשוף את הקשר".

"בחרתי בפנייה דיסקרטית באמצעות עורך דין וליד כבוב, ודרכו לכבוד השופט, פנייה שרחוקה מלהיות סחיטה", הוא הוסיף. "זו הייתה פנייה שמבקשת שבדיסקרטיות יפעלו לפסילה על פי דין נוכח הסיטואציה אליה נקלענו עקב המעצר שלי. אני שב ומביע חרטה עמוקה על מעשיי, איני גאה בכך, פעלתי באופן פסול, אך הקשר העסקי מעולם לא הוחזק בנשק ובוודאי שלא נשלף על ידי".

השופט חאלד כבוב, בית המשפט המחוזי תל אביב. 4 ביולי 2016. עמי שומן, פול צלמים
השופט כאבוב/פול צלמים, עמי שומן

בעקבות הטענות שנשמעו בעבר והתלונה שהוגשה מצד בנו של השופט כבוב, נפתחה חקירת משטרה בנושא. טענות אלו נבחנו גם באופן פומבי, ובין היתר, פורסמו כמה תחקירים תקשורתיים בעניין - כמו למשל בתוכנית "המקור" שמשודרת ברשת 13.

ברמלי טען כי פנה מספר פעמים בצורה רשמית למשטרה ולפרקליטות בבקשה לקבל עדכון היכן עומד כעת תיק החקירה ואילו ממצאים עלו ממנה על מנת להיערך להגיש בקשה למשפט חוזר. לאחר שבקשותיו לא נענו בטענה שהחקירה עוד מתנהלת, הוא הגיש בקשה לבית המשפט העליון לקיים דיון בעניין באמצעות עורכי דינו שמשון וייס ולירז מאיר.

בפרקליטות התנגדו לבקשתו של ברמלי בנימוק שהחקירה עוד מתנהלת וכי אין בחומרי החקירה לסייע לו לבקש משפט חוזר. בית המשפט העליון טרם הכריע בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully