וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על החרמת הציוד של AP: "הם השתגעו"; קרעי: "תתבייש"

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 18:01

יו"ר האופוזיציה ושר התקשורת הטיחו אחד בשני דברים קשים, בעקבות הסערה סביב החרמת הציוד של סוכנות הידיעות הגדולה בעולם בישראל. "מעשה של טירוף", אמר לפיד. קרעי הגיב: "גם אם אתה תחליט להפוך לפרילנסר של ערוץ טרור, אדאג שפקחי משרד התקשורת יגיעו אליך"

משרד התקשורת החרים ציוד של סוכנות אי.פי הפירו את חוק אל-ג'זירה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

החרמת הציוד של סוכנות הידיעות הגדולה בעולם AP גררה שלל תגובות במערכת הפוליטית, כשבמוקד שר התקשורת שלמה קרעי וראש האופוזיציה יאיר לפיד שהטיחו אחד בשני דברים קשים. לפיד הגיב כאמור לפרסומים לפיהם נציגים של משרד התקשורת הישראלי החרימו ציוד צילום של הסוכנות שהוצב בעיר שדרות כדי להעביר שידור חי של צפון רצועת עזה, ואמר כי מדובר "במעשה של טירוף".

"החרמת הציוד של AP, סוכנות הידיעות הגדולה בעולם, בידי אנשיו של שלמה קרעי, היא מעשה של טירוף", אמר לפיד. "זה לא אל ג'זירה, זה כלי תקשורת אמריקאי שזכה ב-53 פרסי פוליצר. הממשלה הזו מתנהגת כאילו החליטה לוודא בכל מחיר שישראל תנודה בכל העולם. הם השתגעו".

שלמה קרעי, יאיר לפיד. צילום: ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שלמה קרעי ויאיר לפיד/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו

אלא שקרעי לא נשאר חייב והגיב בחזרה: "‏יו"ר האופוזיציה הנכבד, 'אנשיו של שלמה קרעי' הם גורמי המקצוע המסורים של משרד התקשורת המקיימים את הוראות החוק והחלטות הממשלה. אגב, גם אם אתה תחליט להפוך לפרילנסר של ערוץ טרור המסכן את לוחמינו ותשדר להם מיקומים של כוחותינו עם מצלמה שלך, אדאג שפקחי משרד התקשורת יגיעו אליך. תתבייש".

לדבריו של קרעי, "להזכירך, החוק והצווים שנחתמו פה אחד בממשלה, בתמיכה גורפת של כלל גורמי הבטחון, קובעים שיש לתפוס מכשירים המשמשים לאספקת תכנים של אלג'זירה מכל אדם או תאגיד. כל שכן במקרה הזה שאנשי AP הוזהרו לפנים משורת הדין כבר בשבוע שעבר וסירבו להפסיק לתת שירות לערוץ הטרור הזה. נמשיך לפעול בנחישות כנגד כל מי שינסה לפגוע בלוחמינו ובבטחון המדינה גם אם זה לא מוצא חן בעיניך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
משרד התקשורת החרים ציוד של סוכנות אי.פי: "הפירו את חוק אל-ג'זירה"/על פי סעיף

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר אמרה כי בבית הלבן בודקים את הדיווחים על החרמת ציוד של AP על ידי ממשלת ישראל. "אנחנו סבורים שיש לוודא שהעיתונאים תהיה היכולת והזכות לעשות את עבודתם. אנחנו מודאגים מהדיווחים הללו", מסרה. בלשכת העיתונות הממשלתית אמרו כי משרד התקשורת לא עידכן אותם מראש את המהלך נגד AP.

מוקדם יותר היום הודיעו במשרד התקשורת כי במסגרת פעילות אכיפה של מפקחי המשרד נתפס ציוד ששימש לשידורי הרשת משדרות, "זאת בהתאם להוראת שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי לסגירת שידורי אל-ג'זירה בישראל". לפי המשרד, הציוד שהוחרם כולל מצלמה, תלת רגל, מודם Live u ו-2 מיקרופונים.

"מפקחי משרד התקשורת הגיעו היום למתחם AP בשדרות והחרימו ציוד צילום הנותן שירות לערוץ אלג'זירה. המצלמה שהוחרמה משדרת בניגוד לחוק בערוץ אלג'זירה בשידור חי את צפון רצועת עזה כולל פעילות של כוחות צה"ל ומסכנת את לוחמינו", נמסר ממשרד התקשורת.

עוד נמסר כי "יש לציין כי ניתנה התראה לסוכנות AP כבר בשבוע שעבר על כך שעל פי החוק והחלטת הממשלה אסור להם לספק שידורים לאלג'זירה אולם הם החליטו להמשיך ולשדר בערוץ הגורם לפגיעה ממשית בבטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully