וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בישראל: "ביידן הבהיר את עמדתו נגד האג. להשוות בין ישראל לחמאס - בושה"

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 14:05

ג'ק לו התייחס היום לצעדי בית המשפט הבינלאומי: "לא עבר יום שבישראל לא ניסו להעביר סיוע הומניטרי לעזה. חמאס מתגונן באמצעות נשים וטף". בהמשך, התייחס ליכולת האמריקנית להשפיע על המצב. "אנו לא חברים בבית הדין, אבל הנשיא מתנגד להוצאת צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט"

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

"אני חושב שהנשיא והמזכיר בלינקן הבהירו שארה"ב דוחה את החלטת בית הדין הפלילי בהאג והניסיון להשוות בין מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר לפעולות של דמוקרטיה כמו ישראל פשוט לא הגיוניות": כך הצהיר היום (שלישי) השגריר האמריקני ג'ק לו. לחמאס אין שום כללים לשמור על דיני מלחמה, אנשיהם מתגוננים באמצעות נשים וילדים. המציאות היא שמאז שאני כאן בישראל ב-3 בנובמבר, לא עבר יום שלא עבדתי עם ראש הממשלה או שר הביטחון על איך להעביר סיוע הומניטרי לעזה". את הדברים אמר בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה כשהתראיין לנשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה יוחנן פלסנר מגיב על הוצאת צווי המעצר בהאג.

"צעדים נעשו מאז בצורה חסרת תקדים כדי להתמודד עם הבעיות ההומניטריות. כרם שלום היה פתוח ועוד ועוד מעברים נפתחו וגם נמל אשדוד להעביר מזון וסיוע", הוסיף לו. "ניתן לעשות עוד אבל חשוב להזכיר איפה הכול התחיל: חמאס תקף את ישראל וישראל נלחמת בתנאים שחמאס בחר"

"אנחנו לא חברים בבית הדין. אני כן יכול לומר שדבריי הנשיא ביידן והמזכיר בלינקן אתמול והתגובה שלי משקפת את עמדת ארה"ב שאנחנו מתנגדים להחלטת התובע בהאג להוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט", התייחס לו למרחב הפעולה האמריקני ביחס לביהמ"ש בהאג. "חמאס עוד מחזיקים בחטופים ויש משהו הפוך בכל השיח הזה. אנחנו לוחצים על ממשלת ישראל לעשות עוד בנוגע לסיוע הומניטרי, להגן על אזרחים בעזה. אנחנו לא אומרים כמו שלא אמרנו בעבר שאנחנו לא מודאגים בנושאים האלה אבל הרעיון להשוות בין ישראל לחמאס - זה מביש"

שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו בכנס אלי הורוביץ, 21 במאי 2024. עודד קרני, אתר רשמי
שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו בכנס אלי הורוביץ, 21 במאי 2024/אתר רשמי, עודד קרני

"נורמליזציה בין סעודיה לישראל יהוו שינוי אסטרטגי לישראל ולמזרח התיכון כולו ויעניק ביטחון לישראל. ראינו לפני כמה שבועות מה היו המשמעויות כשיש בריתות עם מדינות נוספות בעולם כשאיראן תקפה את ישראל. זה היה מאבק משותף של ארה"ב וישראל ומאחוריהן מדינות אירופיות כמו צרפת ובריטניה ומאחוריהן שיתוף פעולה של ירדן וסעודיה (התבלבל ותיקן לאיחוד האמירויות). אמרנו שאנחנו מוכנים לצעדים משמעותיים ביחסים בינינו לבין סעודיה. בנוגע לישראל, זה הולך להיות שיח מורכב כי זה יצריך שני דברים: הראשון, שקט בעזה. השני, שיח על השאלה של עתיד שלטון פלסטיני (הכוונה למדינה פלסטינית). ישראל צריכה להחליט לגבי זה וגם הציבור בישראל יצטרך להחליט לגבי זה. בכל הנוגע למדינה פלסטינית, היא תהיה חייבת להיות מפורזת מנשק ושישראל תוכן להגן על עצמה בסוף התהליך. השאלה היא האם המנהיגים מעוניינים להיכנס לשיח הזה. האם זה אפשרי? כן. האם זה קשה? כן. יש עוד זמן עד שתהיה נורמליזציה".

"התמיכה האמריקנית בישראל היא ברזל. זה חשוב שישראל תנצח את חמאס. איראן משתמשת בפרוקסי שלה וזה רע עבור העתיד של המזרח התיכון. ארה"ב בגישה שניצחון על חמאס הוא מאוד חשוב. איך עושים את זה? מה עושים ביום שאחרי? זה דיון שצריך לעשות. ארה"ב עשתה רבות"

"ההפגנות באוניברסיטאות בארה"ב הן לא בהכרח היכן שהציבור האמריקני הכולל נמצא בו מבחינת עמדותיו. צריך לשאול כמה המפגינים באמת מבינים עבור מה הם מפגינים. אני לא יודע לענות אם הם יודעים. אני שומע כל מיני פרשנויות שלא בטוח להיות יהודי בקמפוסים. אני לא חושב שזה המצב. אין לי ספק שאנשים מרגישים לא טוב בקמפוסים כרגע. בעולם העסקי, אני לא רואה נטישה או מהלך נגד ישראל. אני נפגש עם קבוצות שמעודדות קשר בין קבוצות כדי להמחיש את הבעיות ולשקף אותן כמו שצריך".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully