וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו נתן לי הנחיה ברורה": לוין העיד על "חוק ישראל היום"

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 16:39

מטרת החוק הייתה להגביל את תפוצות החינמון ולגבות תשלום בעבורו, בתמורה לסיקור חיובי של רה"מ על ידי ידיעות אחרונות, ושלילי של יריביו. לוין העיד כי רה"מ נתניהו נתן לו הנחיה ברורה לעצור את חוק ישראל היום בועדת הכנסת

לוין העיד בתיק אלפיים: "נתניהו תמיד בא אלינו בטענות שאנחנו עושים חשבון לידיעות"/מערכת וואלה

השר יריב לוין מעיד הבוקר (שלישי) על חוק ישראל היום בתיק אלפיים של משפט נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. מטרת החוק הייתה להגביל את תפוצות החינמון ולגבות תשלום בעבורו, וזאת בתמורה לכך שידיעות אחרונות יסקר באופן חיובי את נתניהו ובאופן שלילי את יריביו. את החקירה הראשית מנהל עו"ד יהונתן תדמור, פרקליט מחוז מיסוי וכלכלה.

"את היחס שלי לידעות אחרונות אני מחלק לשניים", אמר יריב בעדותו. "את נוני מוזס עצמו פגשתי שלוש פעמים כשנכנסתי לכנסת, הוא ביקש להכיר אותי. מעבר לזה היה לי קשר רב מאוד עם עיתונאים מידיעות אחרונות, כל הזמן.

בכל הפגישות שקיימתי עם מוזס אני יכול להגיד שהדבר שהכי הטריד אותו היה סוגיית ישראל היום. אמרתי לו את מה שאמרתי כל השנים, שאפעל לפי ההחלטות של רה"מ כי החזקתי בתפקיד שהיה לי שהוא במידה רבה משרת אמון".

תיקי האלפים: עדותו של שר המשפטים יריב לוין מתחילה.21 במאי 2024. ביני אשכנזי
תיקי האלפים: עדותו של שר המשפטים יריב לוין מתחילה.21 במאי 2024/ביני אשכנזי

כשנשאל איך סוקר בידיעות, ענה: "לא שבאיזה כלי תקשורת קיבלתי סיקור מי יודע מה. אני יכול לומר שבתקופה ההיא ואחריה זה השתנה. לא רוצה להגיד שידיעות נהגו בין בהגינות, הייתי אומר במתינות, מאשר ישראל היום. צריך לזכור שכשאתה נמצא בראשית הדרך עצם החשיפה היא מאוד חשובה, ולצערי בישראל היום הייתה התעלמות. לא באופן מוחלט, אבל באופן סובייקטיבי העשייה שלי לא קיבלה תשומת לב".

"נתניהו היה תמיד היה בא אלינו בטענות שאנחנו עושים חשבון לידיעות אחרונות. הייתי עונה לו: 'מה אתה רוצה? אני בישראל היום לא קיים'".

שנשאל מה הייתה הערכתו בנוגע לחוק, שהציע ח"כ איתן כבל, ענה: לא אחת הצלחתי להציל הצבעות ברגע האחרון, ההערכה שאם לא היה משתנה שום דבר, היה סיכוי שהיה להצעה הזאת רוב". בהתייחס לעמדת רה"מ להצעה זו, ענה: "לא סוד שרה"מ התנגד להצעה הזו מכל וכח, והוא גם נתן לי הנחייה ברורה עוד לפני שנפתח המושב אם אני זוכר נכון, וודאי שאיתן כבל הגיע עם ההצעה שלו, שאם החוק הזה יעבור אני עוצר אותו בוועדת הכנסת ולא נותן לא להתקדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בתחילת עדותו, סיפר לוין על מינויו לתפקיד יו"ר הקוראליציה בממשלת נתניהו ב-2013 עם בנט, לפיד וליבני. כשנשאל לגבי תפקיד יו"ר הכנסת, ענה לוין: "אני לא יודע איפה השביל עובר לגבי רמת הדיוק שרוצים לרדת אליה אבל ועדת הכנסת היא ועדת שההשפעה המרכזית שלה היא שהיא יושבת על הברז והיא מנתבת לאן הולכות הצעות החוק לאיזה ועדות. מה שרלוונטי לכאן היא היכולת של הועדה לנתב לאיזה ועדה תלך הצעת חוק מסוימת. רה"מ מינה אותי ליו"ר ועדת הקואליציה, תפקיד רב עוצמתי וקשה אבל בקואליציה שהייתה אז - הוא גם לא היה תענוג גדול".

"הייתה קואליציה מגוונת", המשיך לוין. "מצד אחד לבני, לפיד וליברמן, שהדבר היחיד שהיה משותף להם היה שהם חשבו שהם צריכים להחליף את רה"מ מחר בבוקר. הניהול של הדבר הזה היה מסובך מאוד ולכן אמרתי שאני לוקח את התפקיד לשנה, ואחרי שנה הגענו לסיכום עם ח"כ זאב אלקין שאני אקח על עצמי את יו"ר ועדת הכנסת וזאב יכנס לתפקיד יו"ר הקואליציה, והוא יהיה גם במקביל יו"ר ועדת חוץ וביטחון.
כשנשאל על מערכת היחסים עם נתניהו, ענה לוין: "אני יכול להעיד רק מהזווית שלי, אני חושב שהיא טובה מאוד. היא מבוססת על הערכה ואני חושב שבהחלט זכינו שיש לנו רה"מ כזה".

"אני לא בוחן כליות ולב", הוסיף. "אני חושב שיש הרבה דברים בהם הוא סומך עליי. יש נושאים שאני מבין בהם ויש נושאים שהוא פחות מבין בהם, יחד עם זאת זו מערכת יחסים שלמה. זה לא סוד שלא תמיד מה שאני רוצה קורה, והראיה היא שבאותה קדנציה הגעתי בעשירייה הראשונה ולפי כל מדד הייתי אמור להתמנות לשר וזה לא הסתייע באותה קדנציה".

בהמשך הדיון, חקר את לוין גם עו"ד עמית חדד, סנגורו של רה"מ נתניהו. "אתה היית מקורב לרה"מ, ובכל זאת, בישראל היום לא קיבלת סיקור", פנה ללוין חדד.

"לי זה נשמע מופרך שרה"מ מנהל את העיתון, וגם לא ביקשתי ממנו שיתערב לטובתי. כשהוא היה בא אליי בטענות ביחס ליחס שלי לידיעות, הייתי אומר לו", ענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully