וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים למשפחות השכולות: המילה "נפטר" בתעודות הזהות - תוחלף ב"נפל"

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 8:57

במסגרת ההחלטות שהתקבלו בפגישה שנערכה בין שר הפנים ארבל לנציגי ארגון יד לבנים, הוחלט גם כי תוקצה הנחה למשפחות השכולות בתשלום הארנונה. "הפעולות יהוו צעד משמעותי בהכרה ובכבוד הראוי למשפחות השכולות"

תיעוד מפעילות גדוד 52 במרחב רפיח, 18 במאי 2024/דובר צה"ל

משרד הפנים, בשיתוף ארגון יד לבנים, קבע כי תוקצה הנחה בארנונה למשפחות שכולות וכן תוחלף המילה "נפטר" במילה "נפל" בתעודת הזהות - כך פורסם היום (שלישי). ההחלטה התקבלה בפגישה שערך שר הפנים משה ארבל עם יושב ראש ארגון יד לבנים, אלי בן שם, סגן יו"ר הארגון, אלי טהר, ומנכ"ל הארגון, גל אברהם

לאחר עבודת מטה ממושכת של ארגון יד לבנים בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הפנים, קיים שר הפנים
במהלך הפגישה העלו נציגי יד לבנים בפני השר מספר נושאים חשובים הנוגעים למשפחות השכולות. בין היתר, ציינו כי קיימת עוולה רבת שנים בחישוב הארנונה למשפחות אלו.

בעקבות הפגישה, החליט שר הפנים לפנות במכתב לשר האוצר ובו מבקש ממנו לפעול באופן מיידי לתיקון העוולה. במכתבו מדגיש השר את הצורך להקל על משפחות השכולות ולסייע להן להתמודד עם הקשיים הרבים עמם הן מתמודדות.

שר הפנים משה ארבל. דני שם טוב, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
שר הפנים משה ארבל/דוברות הכנסת, דני שם טוב, דוברות הכנסת

בנוסף, הנחה שר הפנים את אנשי משרדו לפעול באופן מיידי לתיקון הנוסח הכתוב בתעודת הזהות של הורים שכולים. כיום, לצד הכיתוב "חלל מערכות ישראל", מופיעה המילה "נפטר". שר הפנים קבע כי המילה "נפטר" אינה הולמת את הקשר וכי יש להחליפה במילה "נפל". לדבריו, שימוש במילה "נפטר" פגע ברגשותיהן של משפחות רבות, ויש לעשות כל שביכולתנו לתקן את המצב.

"אני מודה לשר הפנים על רגישותו ונכונותו לעשות ככל הניתן עבור המשפחות השכולות. אנו מאמינים כי פעולות אלה יהוו צעד משמעותי בהכרה ובכבוד הראוי למשפחות אלו", סיכם יו"ר יד לבנים אלי בן שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully