וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: עומדים לצד ישראל במאמצים לחיסול יחיא סינוואר ושאר הקצבים מחמאס

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 1:23

נשיא ארה"ב אמר באירוע בבית הלבן לרגל חודש המורשת היהודית-אמריקנית שהוא מחויב לביטחון ישראל. "תמיד אוודא שלישראל יש מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה". במהלך נאומו פנה להוריו של החטוף הירש גולדברג פולין: "אעשה הכל כדי שהוא ישוב הביתה"

תיעוד מפעילות גדוד 52 במרחב רפיח, 18 במאי 2024/דובר צה"ל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (בין שני לשלישי) כי ארה"ב עומדת לצד ישראל במאמצים לחיסול מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. באירוע בבית הלבן לרגל חודש המורשת היהודית-אמריקנית, אמר ביידן בין היתר כי "אנחנו עומדים לצד ישראל במאמצים לחיסול יחיא סינוואר ושאר הקצבים מחמאס".

ביידן התייחס גם לסערה סביב החלטת התובע בבית הדין בהאג, לפיה יש להוציא צווים בינלאומיים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. "אנחנו דוחים את בקשת התובע בבית הדין בהאג לכתבי אישום נגד מנהיגים ישראלים. אין מקום להשוואה בין ישראל לחמאס. בניגוד למה שמנסים לטעון נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק - מה שקורה בעזה אינו רצח עם".

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס, עיבוד תמונה
צמרת חמאס. יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה/עיבוד תמונה, רויטרס
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
"המחויבות שלי לביטחון ישראל וזכותה להתקיים כמדינה יהודית יצוקה בברזל". ביידן/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

ביידן הוסיף כי "המחויבות שלי לביטחון ישראל וזכותה להתקיים כמדינה יהודית יצוקה בברזל, תמיד אוודא שלישראל יש מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה". ביידן פנה להוריו של החטוף הירש גולדברג פולין, שנכחו באירוע בבית הלבן: "אני מתחייב בפניכם, לא אנוח עד שאביא אותו הביתה".

כזכור, לפני כחודש פרסם חמאס אות חיים ראשון של גולדברג פולין, שנחטף ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר ומאז נמצא בשבי בעזה. בסרטון נראה גולדברג פולין פצוע בידו, זכר לאותה פציעה בשבת השחורה, אז פורסם תיעוד של הירש נחטף על ידי מחבלי חמאס בעודו נפצע בזרועו מפגיעת רימון שהושלך למיגונית בעוטף.

חמאס מפרסם תיעוד של החטוף הרש גולדברג פולין. על פי סעיף, צילום מסך
גולדברג פולין בתיעוד שפרסם חמאס מהשבי/צילום מסך, על פי סעיף

גולדברג-פולין הוא גם אזרח אמריקני ואמו רחל הפכה לאחד מסמלי המאבק למען החטופים בארה"ב, ובשל פעילותה אף נכנסה לרשימת 100 האנשים המשפיעים של המגזין "טיים" שפורסמה לפני כשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully