וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים: כתב אישום נגד צעיר שתקף דיפלומטים אמריקנים ביום העצמאות

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 23:49

על פי האישום, הצעיר הכה עם כמה נערים שני דיפלומטים אמריקנים במהלך החג - לאחר שאלה העירו להם על הפרעתם לקבוצת סטודנטים במקום. לאחר התקיפה, הצליחו הדיפלומטים לאתר את החשוד ברחוב סמוך, לאחר שברח עם הנערים. הוא ניסה לחבק את אחד מהם וכשזה סירב - תקף אותו בשנית

זירת נטרול החשוד שניסה לבצע פיגוע במזרח ירושלים, 16 במאי 2024/משטרת ישראל

המשטרה הגישה היום (שני) כתב אישום נגד דוד צ'וני, בן 20 מירושלים, החשוד שתקף שני דיפלומטים אמריקנים ביום העצמאות בבירה. על פי כתב האישום, בערב החג במרכז העיר צילמו קבוצת סטודנטים סרטון, כשבמקביל הגיעו למקום שני דיפולמטים מהשגרירות האמריקנית בעיר וצפו במתרחש. בעודם עומדים במקום, הגיעה למקום קבוצת נערים, בהם הנאשם, והחלו להפריע לצילומים. שני הדיפולמטים ביקשו מהנערים והנאשם לחדול מכך אך אלה צעקו לעברם "פאק פלסטין" ואיימו על השניים שיהרגו אותם.

בשלב זה הגיע החשוד ובעט באחד הדיפולמטים באזור החזה. הדיפלומט ניגש לשוטרים במקום לדווח על הנעשה, אך אלה הפנו אותו להגיש תלונה בתחנת משטרה. בעוד הדיפלומטים התקדמו לעבר הנאשם ויתר הנערים בכדי להפנות את השוטרים למקום, הגיע הנאשם ותקף באגרוף ובבעיטה את שניהם. אחד הדיפלומטים ניסה לעצור את התקיפה והניף את ידיו כאות לכך שפניו לא לאלימות, אך הנאשם המשיך לתקוף את השניים בבעיטות ואגרוף. לאחר אירוע האלימות עזבו התוקפים את המקום, ולא נעצרו.

שגרירות ארה"ב בירושלים. ShutterStock
"צעקו לעברם 'פאק פלסטין' לעברם הדיפלומטים". שגרירות ארה"ב בירושלים/ShutterStock

לאחר התקיפה, שוחחו השניים עם השגרירות האמריקנית והתחילו לחפש את התוקפים באזור. לאחר כמה דקות איתרו אותם ברחוב סמוך וניסו לשוחח איתם. בשלב זה, הגיע הנאשם וחיבק את אחד הדיפלומטים, שהדף אותו בתגובה לאחיזה. בתגובה להתנגדותו, החשוד בעט בו פעם נוספת, ומיד לאחר מכן הסתערו קבוצת הנערים על השניים והחלו להכות אותם במכות נמרצות. כתוצאה מהתקיפה, נגרם לאחד מהם חבלות וחתכים בחלקי גופו.

במשטרה מבקשים להורות על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים "יש לשים דגש על העובדה כי התקיפה הייתה כלפי אנשי סגל של השגרירות האמריקנית בירושלים, ועל המשמעויות הנגזרות מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully