וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב עצום בכנסת: 106 ח"כים חתמו על הצהרה נגד החלטת התובע בהאג

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 22:00

חברי הכנסת, בקואלציה ובאופוזיציה כאחד, חתמו על הצהרה שגינתה את החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי. מי שלא חתמו היו חברי סיעות העבודה, רע"ם וחד"ש תע"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס לאיום צווי המעצר של בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג/צילום: לע"מ

106 חברי כנסת, קואליציה ואופוזיציה, חתמו הערב (שני) על הצהרה כנגד החלטת התובע בבית הדין הפלילי בהאג בעניין צווי המעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. מי שלא חתמו על ההצהרה היו חברי סיעות העבודה, רע"ם וחד"ש תע"ל.

"מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה צודקת נגד ארגון טרור נפשע", נכתב בהצהרה. "צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. חיילינו הגיבורים נלחמים בעוז ובמוסריות שאין שנייה לה, בהתאם לדין הבינלאומי, כפי שאף צבא אחר לא עשה מעולם.

"ההשוואה השערורייתית של התובע בהאג בין מנהיגי ישראל לבין ראשי ארגון הטרור חמאס היא פשע היסטורי בל יימחה וביטוי מובהק של אנטישמיות. אנחנו דוחים זאת בשאט נפש. 80 שנה אחרי השואה, אף אחד לא יכבול את ידיה של מדינת היהודים להגן על עצמה".

ישיבה לציון 75 שנים לכינון הכנסת ט"ו בשבט, מליאת הכנסת, 24 בינואר 2024. נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת
רוב עצום הצביעו בעד הנוסח. מליאת הכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דני שם טוב

במפלגת העבודה ציטטו את מארק טווין: ‏"פטריוטיות משמעה לתמוך במדינה שלך בכל עת ובממשלה שלך רק כשמגיע לה". ומסרו: "‏מפלגת העבודה היא מפלגה ציונית הנאבקת למען מדינת ישראל ובטחונה ונגד נתניהו ושלטונו המושחת וההרסני. מיד עם פרסומה, יצאה יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי נגד ההצהרה השערורייתית והמסוכנת של התובע הפלילי בהאג".

"‏לכן, מפלגת העבודה תמשיך להגן על מדינת ישראל, בכל זירה, ולא תשתתף בקמפיינים שנועדו לחזק את נתניהו ואת שלטונו. אנו מודים לנשיא ביידן על תמיכתו הבלתי מתפשרת במדינת ישראל ועמידתו האיתנה לצידנו גם היום. ‏זהו תפקידה של מפלגת העבודה כאופוזיציה במדינה דמוקרטית".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
דיון בועדת החוקה בנוגע לרפורמה המשפטית 20.03.23. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
העבודה הצביעה נגד. מיכאלי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי ביקש להוציא צווי מעצר נגד ראש ממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ומנהיגי חמאס בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שנעשו ב-7 באוקטובר ובמלחמה שפרצה בעזה בעקבות מתקפת הטרור.

הצווים נגד נתניהו וגלנט מציינים את הפעם הראשונה שבית הדין הפלילי הבין-לאומי מבקש להוציא צווים שכאלו נגד הפוליטיקאים הישראלים. ההחלטה זו שמה את נתניהו באותה רשימה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהוצא עליו צו מעצר בגין המלחמה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully