וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטיחו לנו ששדרות תהיה עיר בטוחה - אך לא אמרו מתי

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 18:53

שמונה חודשים מפרוץ המלחמה ושלושה חודשים מאז שחזרנו לעיר, ונראה שהמצב גרוע מאי פעם. בזמן שאנחנו לא מצליחים לחיות, חברי הכנסת כותבים פוסטים. העולם שלהם מתחיל ונגמר באיך לעקוץ אחד את השני, ואנחנו? משחקים ברולטה בחיי ילידנו, וזועקים את מצוקתנו לאוזניים אטומות

"אחרי חזרת תושבים לשדרות נראה שהמצב בעיר גרוע מאי פעם"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני שלושה חודשים החזירו אותנו הביתה עם ים הבטחות, שבטוח לחזור לשדרות ושאין ממה לחשוש. אז הבטיחו. כיום, שמונה חודשים אחרי 7 באוקטובר ושלושה חודשים אחרי חזרת תושבים לעיר נראה שהמצב בשדרות גרוע מאי פעם. חיי התושבים שלא חשובים לאף אחד ממקבלי ההחלטות במדינה הזאת.

חברי כנסת ושרים בממשלה שכל היום עסוקים רק בעצמם, הם אלופים בכתיבת פוסטים ברשתות החברתיות והעולם שלהם מתחיל ונגמר באיך לעקוץ אחד את השני. הם מנותקים מחיי התושבים בשדרות ועוטף עזה והכי גרוע זה פיקוד העורף ומשרד החינוך, שכנראה לא מחוברים למציאות ומשחקים ברולטה בחיי ילדינו ומאפשרים את פתיחת בתי הספר והגנים.

היום, ילדים שהיו בהסעה בדרכם לבית הספר לא הספיקו לרדת מההסעה ולהגיע למרחב מוגן והיירוט של כיפת ברזל התפוצץ מעל ראשם.

יום העצמאות בשדרות, יירוטים מעל ראשיהם של מאות תושבים במהלך צעדה בעיר. דוברות עיריית שדרות, אתר רשמי
יום העצמאות בשדרות, יירוטים מעל ראשיהם של מאות תושבים במהלך צעדה בעיר/אתר רשמי, דוברות עיריית שדרות

בשבוע שעבר פירסמתי סרטון של ילדים בממ"ד בגן ילדים. אגלה לכם סוד - יש ילדים שלא מוכנים לצאת מהממ"ד כל היום כי יש להם חרדות, ילדים בגיל 3. יש הורים לילדים שלא מצליחים לתפקד בזמן האזעקה, ילדים שלא יכולים להנות מהבריכה הפרטית בביתם כי יש אזעקות, תושבים שלא ישנים בלילות מהדי הפיצוצים מתקיפות צה"ל בצפון הרצועה, ומירי מטוסי הקרב ופצצות המרגמה של תותחנים.

אם גם מבוגרים נבהלים מירי כזה, אז קל וחומר גם ילדים שקמים למסגרות (אחרי שלא ישנו בלילות). זו המציאות של תושבי שדרות מאז שחזרנו הביתה, עיר שלא בטוח לגור בה, עיר שאחר הצהריים הופכת להיות כמעט שוממת. הבטיחו לנו עיר בטוחה - אך לא אמרו מתי.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
שר החינוך בסיור בגני ילדים בעיר יחד עם ראש העיר לרגל חזרת מסגרות החינוך בשדרות. אבי רוקח
"יש ילדים שלא מוכנים לצאת מהממ"ד". גן ילדים בשדרות/אבי רוקח

אני רוצה לראות את מקבלי ההחלטות ישנים בעיר הזאת או מגדלים את ילדיהם בעיר הזאת. שולחים אותם לבית הספר, ואז נראה אם הם יגידו לנו שאנחנו גרים בעיר בטוחה.

אני צריך להסביר לכם כמה ילדים נמצאים בחרדות רק שהם שומעים צבע אדום? ילדים שחזרו להרטיב? אנשים שנכנסים לחרדות? מתחילים לבכות? או שפשוט קופאים במקום ולא מצליחים לזוז. התור במרכז חוסן הולך וגדל.

יש פה אנשים שלא מצליחים אפילו להגיע למרחב המוגן בזמן המוגבל שהוא בעיקרון 15 שניות, אבל בפועל הרבה פעמים קרוב יותר ל-7. לכל אזעקה שנשמעת יש השלכות. הורים שסובלים מטראומה וילדים שבוכים. הייתי מצפה מראש עיריית שדרות לקחת יוזמה ולעשות מעשה. לזעוק את זעקתם של תושבי שדרות, שהבטיחו להם הבטחות ולא קיימו אותם. להשבית את מערכת החינוך בעיר. קודם כל להגן על חיי ילדינו ואז לזעזע את מקבלי ההחלטות.

אני שואל אתכם אזרחי ישראל: אתם הייתם מגדלים את הילדים שלכם במקום שכזה? אני קורא למקבלי החלטות בממשלה כולל פיקוד העורף - תחשבו מסלול מחדש. כי החיים שלנו הם לרולטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully