וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג תוקף את התובע בהאג: "ניסיון שערורייתי. לא נשכח מי שחט וחטף אזרחים"

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 16:58

בדבריו קרא הנשיא לקהילה הבינלאומית לגנות על הסף את הצעד, והאשים את בית הדין הפלילי "בחוסר תום לב" והפרת כללי היסוד של בית המשפט. "כל ניסיון לערוך הקבלות בין הטרוריסטים לבין ממשלת ישראל הוא שערורייתי ואסור לקבלו"

2. הרצוג בטקס המצטיינים: "הדאגה לחטופים וללוחמים מלווה אותנו כל הזמן - עלינו לבחור בחיים"/מערכת וואלה

נשיא המדינה יצחק הרצוג, התייחס היום (שלישי) להצהרת התובע שהוגשה בהאג, ומסר כי "הודעת התובע ב-ICC היא מעבר למקוממת, ומראה עד כמה מערכת המשפט הבינלאומית נמצאת בסכנת קריסה". הוא קרא לקהילה הבינלאומית לגנות על הסף את הצעד.

בדבריו האשים הרצוג את התובע. "בחוסר תום לב, המהלך החד צדדי הזה מייצג צעד מדיני חד צדדי שמחזק טרוריסטים ברחבי העולם, ומפר את כל כללי היסוד של בית המשפט על פי עקרון המשלימות ונורמות משפטיות אחרות.

"מנהיגי חמאס הם דיקטטורים מדכאים שאשמים בביצוע רצח המוני, אונס המוני וחטיפות המוניות של גברים, נשים, ילדים ותינוקות", המשיך. "כל ניסיון לערוך הקבלות בין הטרוריסטים הנוראיים הללו, לבין ממשלת ישראל שנבחרה באופן דמוקרטי - הפועלת למלא את חובתה להגן ולהגן על אזרחיה במלואה, תוך הקפדה על עקרונות המשפט הבינלאומי - הוא שערורייתי ואסור לקבלו", פסק.

"לא נשכח מי התחיל את המלחמה הזו, ומי אנס, שחט, שרף, התאכזר וחטף אזרחים ומשפחות תמימות", אמר לבסוף. "לא נשכח את החטופים שלנו שחזרתם הבטוחה צריכה להיות הדאגה העיקרית של הקהילה הבינלאומית. אנו מצפים מכל המנהיגים בעולם החופשי - לגנות על הסף את הצעד הזה ולדחות אותו בתוקף".

עצרת הפתיחה ממלכתית של אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבבורה, כיכר גטו ורשה, יד ושם 05 במאי 2024. ראובן קסטרו
"לא נשכח מי אנס, שחט וחטף". הרצוג/ראובן קסטרו

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הודיע על בקשתו להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ומנהיגי חמאס בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שנעשו ב-7 באוקטובר ובמלחמה שפרצה בעזה בעקבות מתקפת הטרור.

הצווים נגד נתניהו וגלנט הינם הפעם הראשונה שבית הדין הפלילי הבינלאומי מבקש להוציא צווים שכאלו נגד פוליטיקאים ישראלים. כך, ההחלטה הזו מציבה את נתניהו באותה רשימה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהוצא עליו צו מעצר בגין המלחמה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully