וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו החתים את חברי הליכוד על מסמך נגד האג; משפחות החטופים צעקו: "הדם על הידיים שלכם"

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 17:42

ראש הממשלה פתח את ישיבת סיעת הליכוד בהחתמת חברי המפלגה על מסמך נגד הצהרת התובע הראשי בהאג. מאוחר יותר, בכוונת נתניהו לפנות לכל חברי הכנסת, כולל מהאופוזיציה, כדי שיחתמו על הנוסח. בכניסה לישיבת הסיעה, איילה מצגר צעקה לעברו "תתחילו לעשות משהו"

איילה מצגר :"להציל את החיילים והחטופים ממוות"/רוני גורן בן צבי

ראש הממשלה בנימין נתניהו החתים היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד את חברי המפלגה על מסמך נגד הצהרת התובע הראשי בהאג. מאוחר יותר, בכוונת נתניהו לפנות לכל חברי הכנסת, כולל מהאופוזיציה, כדי שיחתמו על הנוסח. רה"מ מסר כי ההצהרה "לא תעצור אותי או את המדינה", וכינה אותה "שערורייה".

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי ביקש להוציא צווי מעצר נגד ראש ממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ומנהיגי חמאס בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שנעשו ב-7 באוקטובר ובמלחמה שפרצה בעזה בעקבות מתקפת הטרור.

הצווים נגד נתניהו וגלנט מציינים את הפעם הראשונה שבית הדין הפלילי הבין-לאומי מבקש להוציא צווים שכאלו נגד הפוליטיקאים הישראלים. ההחלטה זו שמה את נתניהו באותה רשימה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהוצא עליו צו מעצר בגין המלחמה באוקראינה.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הודיע במליאה כי יש עתיד תחתום על המסמך שיזם נתניהו נגד הצהרת התובע הראשי בהאג על צווי המעצר אך ביקר את הממשלה והתנהלותה סביב המלחמה: "מה אתם מתעסקים במכתבים? איפה המכתב על החטופים? על יוקר המחיה? על הצעירים שקורסים? איפה המכתב על פתיחת שנת הלימודים בצפון?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחיא סינוואר. צילום: נמרוד קליקמן, צילום מסך/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
התובע מתכוון להוציא צווי מעצר נגדם. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויחיא סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: נמרוד קליקמן, צילום מסך/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נוסח העצומה עליה חתמו חברי הליכוד בהוראתו של נתניהו: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה צודקת נגד ארגון טרור נפשע. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, וחיילינו הגיבורים נלחמים בעוז ובמוסריות שאין שניים להם, בהתאם לדין הבינלאומי, כפי שאף צבא אחר לא עשה מעולם".

עוד נכתב כי "ההשוואה השערורייתית של התובע בהאג בין מנהיגי ישראל לבין ראשי ארגון הטרור חמאס היא פשע היסטורי בל יימחה וביטוי מובהק של אנטישמיות. העמדתה של מדינת ישראל, דמוקרטיה הדוגלת בזכויות אדם ונלחמת על חייה, בשורה אחת עם ארגון טרור רצחני שחטף, שחט, שרף ואנס את אזרחיה ופועל נגד קיומה - הוא עיוות שלא היה כדוגמתו. אנחנו דוחים זאת בשאט נפש. 80 שנה אחרי השואה, אף אחד לא יכבול את ידיה של מדינת היהודים מלהגן על עצמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רה"מ בנימין נתניהו בדרך לישיבת סיעת הליכוד. 03.12.2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"ההשוואה בין רה"מ לסינוואר - פשע היסטורי בל יימחה". נתניהו בדרך לסיעת הליכוד 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

שר הביטחון יואב גלנט השתתף בישיבת סיעת הליכוד ובתחילתה ניסה להסביר את עמדתו שעוררה עליו זעם בליכוד. גלנט אמר כי הוא מתנגד למדינה פלסטינית ולממשל צבאי בעזה. הוא הסביר כי שליטה צבאית כזאת יהפוך את השירות הצבאי ל-4 שנים. "אין לנו מספיק חיילים לזה", טען. "שלא יהיה שם לא חמאס ולא ישראל".בסיום דבריו אמר שר הביטחון לחברי הסיעה כי הוא "נשאר בליכוד, הליכוד זה הבית שלי". ח"כ עמית הלוי הטיח בגלנט לאחר דבריו כי "המלחמה היא כישלון קולוסאלי שלך".

יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה נאם גם הוא בפתיחת המליאה והתייחס לצווי מעצר נגד נתניהו וגלנט. "בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוכיח לעולם כי איננו לגיטימי", אמר. "מוסד שלא מסוגל להבחין בין התוקפן לבין המתגונן, בין דמוקרטיה המכבדת זכויות אדם לבין ארגון טרור המוקדש להשמדתה בשם ערכי האיסלם הקיצוני והקנאות הרצחנית — מהווה סכנה לאנושות".
 
החלטתו של התובע חאן תיזכר לשמצה כנקודת המפנה בה המוסדות המשפטיים הבינלאומיים איבדו את המצפן המוסרי שלהם", המשיך אוחנה. "ההחלטה כמוה כהחלטה השוללת את זכות ההגנה העצמית - ואני קורא לכל העולם ולחברי הכנסת להתנגד לה".

איילה מצגר לנתניהו: "תתחילו לעשות משהו"

עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר שחטוף ברצועה, פנתה לשר הביטחון יואב גלנט וביקשה ממנו שלא ישכח את מתן. בסרטון שהתפרסם נשמעת צנגאוקר מבקשת מהשר לא להפקיר את הבן שלה למות בשבי. "הבן שלי ברצועת עזה, אני מקיבוץ ניר עוז. מה אתה עושה כדי להחזיר לי את מתן?", אמרה צנגאוקר לגלנט. "אתה לא צריך לזכור אותי, הכי חשוב שתזכור את מתן. אתה צריך להחזיר את החטופים הביתה, אתה יודע כמוני את התמונה המודיעינית - המספר שלהם בחיים הולך ופוחת. אי אפשר להמתין עד שכולם ימותו. אני לא אקבל את זה שמתן נחטף חי, חי ברצועה בשבי, ואתם תפקירו אותו למוות", אמרה.

"אני מחזקת אותך על הצעד האמיץ שעשית לגבי ראש הממשלה וההתנהלות בקבינט אבל אני צריכה יותר מזה", המשיכה צנגאוקר. "למתן אין זמן להתקשקשויות הפוליטיות האלה. כמה נחכה? שנים? תכינו אותי בתור אמא של מתן כמה זמן אני צריכה לעבור את הייסורים האלה? כמה זמן עד שאזכה לחבק את מתן בידיים שלי? מתחננת על חיי הילד שלי".

צנגאוקר סיימה בביקורת על התנהלות צה"ל והדרג המדיני. "אני לא מוכנה שממשלת ישראל, שהפקירה אותו, והוא עדיין מופקר ביחד עם עוד חטופים בשבי, והם לא יחזרו הביתה", אמרה. "אתם מעוניינים לכבוש את רפיח, לכתוש את רפיח, מה עשיתם שלושה חודשים? דיללתם כוחות?".

לפני זה, בכניסה לישיבת הסיעה, איילה מצגר צעקה לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו מרחוק כי "הדם יהיה על הידיים שלכם, תתחילו לעשות משהו".

עינב צנגאוקר מבקשת מגלנט: "אל תשכח את מתן"

עינב צנגאוקר מבבקשת מגלנט שלא ישכח את מתן/מערכת וואלה

מוקדם יותר היום, מהומה התרחשה בוועדת החוקה בכנסת. אחרי חילופי דברים קשים בין עינב צנגאוקר לח"כ טלי גוטליב, ח"כ טלי גוטליב צרחה על אמא של מתן החטוף בעזה כי "המחאה שלכם משודרת באל ג'זירה ומחרבת את המדינה". בתגובה לכך, אמרו נציגי משפחות החטופים לעבר חברת הכנסת כי "השיח שלך מחזק את חמאס, את מסיתה נגדם ואז מפעילים נגדם אלימות".

גם איילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר כעסה על הדרג המדיני שלא לוקח החלטות קשות בזמן הסערה בוועדת החוקה. "איפה קובעי מדיניות שצריכים להפוך שולחנות ולהגיד עד כאן", אמרה. "לא גידלתי נאצים בבית. בזמן שהייתם בפגרה עברנו שני טקסים והשיטה של נלך ונהרוג וחרבו דרבו, לא תוביל לשום מקום. מלחמה צריכה תכלית מדינית וזהו. לא להמשיך להילחם עד כלות. היו עסקאות על השולחן ואפשר היה לסיים את זה".

איילה מצגר :"להציל את החיילים והחטופים ממוות". רוני גורן בן צבי, צילום מסך
איילה מצגר צועקת לעבר נתניהו: "להציל את החיילים והחטופים ממוות"/צילום מסך, רוני גורן בן צבי

היו"ר רוטמן פנה לאחר דבריה אלו והתייחס לאזכור השואה. "אני בטוח שהיא לא התכוונה לרמוז שמישהו מגדל נאצים בביתו", אמר. "יש פה משפחות שכולות, משפחות חטופים המחזיקות בדעות שונות. האויבים שלנו רוצים לראות אותנו רבים ולא צריך לתת להם את העונג הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully