וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אחמד טיבי: "מי שחושב לסמוך על הח"כים הערבים שיתמכו בממשלה - חי באשליות"

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 13:54

בראיון לכבוד פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, אמר ח"כ טיבי כי הוא "לא רוצה להתערב במלחמות יהודים" בנושא חוק הגיוס. "שיפתרו ביניהם, בינתיים בן גביר הורס בתים", טען. כשנשאל על תמיכתו בהסכם הנורמליציה עם סעודיה טען כי "לממשלת נתניהו לא מגיע שום פרס"

פתיחת כנס הקיץ של מושב הכנסת- ראיון עם אחמד טיבי/יותם רונן

חבר הכנסת אחמד טיבי (תע"ל) אמר היום (שני) כי "אם מישהו רוצה לסמוך על הח"כים הערבים שיצילו את הממשלה הזו - הוא חי באשליות". בראיון שקיים עם טל שלו ויקי אדמקר לכבוד פתיחת פתיחת כנס הקיץ של הכנסת, סיפר ח"כ טיבי על דעותיו בנושא חוק הגיוס, הסכם הנורמליזציה עם סעודיה וגם מתי תיפול הממשלה הנוכחית.

אתה אחד מוותיקי חברי הכנסת וגם דמות משמעותית באופוזיציה ורציתי לשאול האם יש לדעתך איזה סיכוי שהאופוזיציה תפיל את הממשלה בכנס הזה או לכל הפחות תביך אותו?

טיבי: בכנס הזה לא. לגבי להביך, אם המחנה הממלכתי יצטרף לאופוזיציה זו תוספת מספרית משמעותית של 8 קולות. יהיה מעניין. 64 בקואליציה זה מוצק ואני לא בטוח שהם יישארו 64.

איך אתה מסביר שממשלה שיש לה כל כך מעט תמיכה ציבורית מצליחה לשרוד ולהיות מוצקה אחרי אסון כל כך גדול?

טיבי: בנושא המשמעותי ביותר של מחדל ביטחוני ואובדן חיי אדם ובכל זאת הבסיס של הממשלה הזו עדיין קיים. אף אחד מה-64 לא רוצה לוותר על השלטון. עוד לא מצאו את 5-4 שיגידו זהו. אחרי 7 באוקטובר היו קולות אבל מאז נתניהו ייצב והוא רוצה את גנץ בחוץ.

יקי אדמקר, טל שלו , אחמד טיבי בפתיחת כנס הקיץ של מושב הכנסת.20 במאי 2024. יותם רונן
יקי אדמקר, טל שלו, אחמד טיבי בפתיחת כנס הקיץ של מושב הכנסת/יותם רונן

אתה חלק מאופוזיציה שמייצגת עמדה אחרת

לכן אנחנו היינו הסיעה היחידה ורבים כעת אומרים לגנץ לצאת. כל אלה שאומרים לו לצאת תמכו שייכנס. אנחנו היינו היחידים שהצבענו נגד הכניסה שלו לממשלה. מתברר שצדקנו אם חלק גדול של מי שהצביע עבור כניסתו, קוראים ליציאתו. האופוזיציה רב גונית. אני כל הזמן שוקל להביע אי אמון באופוזיציה אבל לא הולך.

גם נתניהו יודע את זה וככה שומעים שהם מתכננים על הח"כים הערבים להעביר את חוק הגיוס ללא החרדים

בערבית אומרים בוקרא אל מישמש. לא יקרה. הח"כים הערבים נמנעו בפעם הקודמת אבל עכשיו המצב שונה. הממשלה היא אסון מהלך שגורם כל יום נזק. אם בקולות שלו בחוק הגיוס, נפילת החוק תלויה בנו - אנחנו נצביע נגד ונפיל את הממשלה.

גם אם זה אומר לפרום את הברית עם החרדים?

למה לפרום? חוק הלאום זוכרים? אני לא רוצה להתערב במלחמות יהודים. שיפתרו ביניהם. בינתיים בן גביר הורס בתים (בהקשר לחוק שמקודם כעת). אם מישהו רוצה לסמוך על הח"כים הערבים שיצילו את הממשלה הזו - הוא חי באשליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"⁠לא משתתף בחינגות על מות נשיא איראן"

מתי הממשלה תיפול לדעתך?

אני שמעתי שביבי מתכנן שתקציב המדינה הבא יהיה דו שנתי כדי להגיע ל-2026. אם הוא לא יעשה דו שנתי ויולי-אוגוסט יכינו את התקציב, יכול להיות שמכוונים למרץ-אפריל 2025 לבחירות מוקדמות. אם הוא רוצה תקציב דו שנתי אלוהים יודע. 64 זה מספר מוצק.

ישראל הכחישה כל מעורבות בהתרסקות מסוק נשיא איראן. בציבור הישראלי יש איזושהי שמחה.

אני לא משתתף בחינגות כאלה. יש הודעה עכשיו על מלך סעודיה ואני לא יודע אם היא נכונה. משהו לא טוב קורה במזרח התיכון. אני רופא ורופא מיילד. אני שמח שאני מביא חיים לעולם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לנפגעי פעולות האיבה, הר הרצל, 13 במאי 2024. רוני כנפו, צילום מסך
"לממשלת נתניהו לא מגיע שום פרס". ראש הממשלה בנימין נתניהו/צילום מסך, רוני כנפו

היועץ לביטחון לאומי נמצא באזור והוא רוצה הסכם עם סעודיה. אם נתניהו יביא הסכם כזה תתמוך בו?

לממשלת נתניהו לא מגיע שום פרס. זה פרס במושגים היסטוריים. לממשלה הזו לא מגיע. יחד עם התנאים של ההסכם הזה, לא חושב שנתניהו יילך עם זה.

ואם כן? זה גם נתיב לממשלה פלסטינית

נתניהו השיג את המושג הזה פעמיים-שלוש. גנץ אף פעם לא. אני חושב שזו תוצאה מחויבת מן המציאות והיא טובה לכולם. טובה לעם הפלסטיני. היא טובה גם לישראל. לא תמיד כוח זה הפתרון. האמריקנים לא רוצים לכפות עליו בשלב הזה כלום. הם משחקים איתו פה ושם. הם יכולים אבל לא רוצים.

כפרלמנטר, מה ההמלצה שלך לראש האופוזיציה?

דיברנו גם על חוק הגיוס ואנחנו מתואמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully