וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ערב הסעודית מאושפז בשל דלקת ריאות, יורש העצר ביטל ביקור ביפן

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 13:43

סלמאן בן ה-88 יטופל באנטיביוטיקה בארמונו בג'דה אחרי שאובחן עם דלקת ריאות. בנו, מוחמד, המנהיג בפועל את הממלכה בשנים האחרונות בשל מצבו הרפואי, דחה את נסיעתו לטוקיו שתוכננה להיום

סלמאן מלך ערב הסעודית בפסגת G20 בריאד, 21 בנובמבר 2020. רויטרס
עלה לשלטון ב-2015. סלמאן מלך ערב הסעודית/רויטרס

מלך ערב הסעודית סלמאן לקה בדלקת ריאות ויעבור טיפול בארמונו בעיר ג'דה - כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית, שעות לאחר שעבר בדיקות רפואיות. לפי הודעת הארמון, המלך בן ה-88 יטופל באנטיביוטיקה עד שהדלקת תשכך.

בשל מצבו הבריאותי של אביו המלך, יורש העצר מוחמד בן סלמאן, המנהיג בפועל של הממלכה בשנים האחרונות, דחה את ביקורו שתוכנן להיום (שני) ביפן, שם היה אמור להיפגש עם ראש הממשלה והקיסר.

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית כי המלך עבר בדיקות רפואיות במרפאות המלכותיות בארמון א-סלאם בג'דה בשל "חום גבוה וכאבי פרקים". בחודש שעבר דווח כי המלך אושפז בבית החולים לצורך בדיקה שגרתית.

יורש העצר הסעודי בן סלמאן. 21 לספטמבר 2023. רויטרס
ממתין לרשת את אביו. מוחמד בן סלמאן/רויטרס

המלך סלמאן, שמחזיק בתואר שומר המקומות הקדושים של האסלאם, עלה לשלטון ביצואנית הנפט הגדולה בעולם בשנת 2015 במקומו של אחיו למחצה, עבדאללה, לאחר יותר משנתיים וחצי שבהן שימש יורש העצר וסגן ראש הממשלה.

ההתדרדרות במצבו קרתה בשעה שיורש העצר נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן בממלכה לשיחות על הסכם אסטרטגי בין וושינגטון לריאד. משם המריא סאליבן לישראל, לצורך שיחות על המשך המלחמה בעזה והאפשרות לנורמליזציה עם ריאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully