וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה רכשה את הנשק - ששימש לרצח

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 23:34

חקירת היחידה המרכזית של מחוז חוף בפרשת סחר באמל"ח בכפר פוריידיס, הביאה לפיצוח רצח הצעיר תושב הכפר אחמד מרעי. זאת, לאחר שבעסקה שביצעו שוטרים סמויים רכשה המשטרה נשק, שלפי החשד שימש את החשודים בעת ביצוע המעשה

תיעוד החיסול במצלמות האבטחה בפוריידיס, 31 באוגוסט 2023/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

חקירת היחידה המרכזית של מחוז חוף בפרשת סחר באמל"ח בכפר פוריידיס הביאה להתפתחות בחקירת רצח הצעיר תושב הכפר, אחמד מרעי. כך, עולה מהשתלשלות שתי חקירות מקבילות שניהל מחוז חוף בחדשים האחרונים.

אחמד מרעי, צעיר נטול עבר פלילי בן 26, נפגש עם חבריו ב-31 לאוגוסט אשתקד לא הרחק ממרכז הכפר פוריידיס. לפתע נורתה לעברם אש, כתוצאה ממנה מצא מרעי את מותו. שניים מחבריו, תושבי הכפר בני 24 ו-28, נפצעו באורח קל-בינוני.

כמה נעצרו בחשד למעורבות באירוע, אולם לא התבססו ראיות מספקות ואלו שוחררו כעבור שבועיים. אולם, לאחר מכן, בעסקה שביצעו סוכן משטרתי ושוטר סמוי המכונה "סינטה", שהפעילה היחידה המרכזית של מחוז חוף כמעט שנה בפרשיה יזומה לחשיפת סחר בנשק ואמצעי לחימה באזור, התברר כי המשטרה רכשה את הנשק שעל פי החשד שימש לרצח של מרעי.

ניידת משטרה תמונת אילוסטרציה. דוברות משטרת ישראל
התפתחות בפרשת רצח הצעיר מפוריידיס/דוברות משטרת ישראל

בהמשך להתפתחויות, כתב אישום הוגש היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בחיפה בפרשת הסחר באמל"ח נגד שלושה תושבי פוריידיס, בהם בעל האטליז עזיז מוחסן בן ה-27 ושני קרובי משפחתו, בני הדודים נטולי העבר הפלילי, פיראס מוחסן בן ה-20 ומוחמד מוחסן בן ה-22. השלושה הופללו לאחר שלפי כתב האישום, רכשו מהם סוכני משטרה סמויים רובי 16-M ואקדחים, בהם כאמור ככל הנראה הנשק שביצע את הרצח.

בפרקליטות נטען כי מהשיחות הרבות והעסקאות הרבות שקיימו השלושה עם הסוכן, עולה כי הם "מעורים היטב בעולם העברייני והם בעלי נגישות גבוהה במיוחד למגוון רחב של כלי נשק ואמצעי לחימה התקפיים מובהקים, לרבות אקדחים, מקלעים, רובי סער וכיוצא בזאת, המלמדים על המסוכנות הרבה הנשקפת מהם". הם נעצרו ב-1 במאי והיום, במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה התובעת הלא זועבי מפרקליטות מחוז חיפה את הארכת מעצרם עד תום הליכים המשפטיים כנגדם. השופט זיו אריאלי יקיים בחודש הבא דיון לגופה של הבקשה ובינתיים, תוך שהסניגורים עו"ד שלומי בלומנפלד, המייצג את עזיז ועו"ד יוסף סלימאן המייצג את פיראס ומוחמד, הטוענים לחפותם של השלושה ולומדים את תיק החקירה, הוא האריך את המעצר עד החלטה אחרת.

בשל ההתפתחות הלא צפויה, עזיז מוחסן, חשוד עם שני תושבי פוריידיס סאמי מוחסן ומוחמד טופאשי בני ה-19, גם בתיק הרצח של בן הכפר אחמד מרעי. הם נעצרו ב-1 במאי, כאשר המשטרה בחרה לעבור לשלב הגלוי בחקירת הסחר באמל"ח והיום, בפעם השמינית, בבית משפט השלום בעכו, הוארך מעצרם בגין החשד לרצח, בשבוע נוסף, תוך שהשופט זיאד סאלח מביע תקווה כי עד יום ראשון הבא תסיים ימ"ר חוף את החקירה. הסנגורים עו"ד שלומי בלומנפלד המייצג את עזיז מוחסן ועו"ד תומר נווה המייצג את השניים האחרים, ממשיכים להכחיש את המיוחס להם. החקירה נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully