וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטרם ההתרסקות, ראיסי שב מטקס באזרבייג'ן - אחת מבנות בריתה היחידות של ישראל באזור

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 18:27

לפני התאונה האווירית, הנשיא האיראני חזר עם מסוקו מטקס באזרבייג'אן, אחת הלקוחות הגדולות של התעשיות הביטחוניות מישראל. לפי גורמים זרים, אזרבייג'ן גם מארחת בסיס מודיעין ישראלי למעקב אחר איראן | כל מה שאפשר לספר על הקשרים הענפים בין ירושלים לבאקו

בווידאו: ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג באזרבייג'ן/וידאו: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ

כלי תקשורת באיראן דיווחו היום (ראשון) כי מסוקו של נשיא איראן, איברהים ראיסי, עבר "נחיתה קשה" בשובו מטקס באזרבייג'אן - אחת מבעלות בריתה הביטחוניות היחידות של ישראל באזור. אזרבייג'אן היא אחת הלקוחות הגדולות של התעשיות הביטחוניות מישראל, ולפי גורמים זרים מארחת גם בסיס מודיעין ישראלי למעקב אחר איראן, ושאליה נמלטו לפי אותם דיווחים אנשי המוסד עם ארכיון הגרעין האיראני לאחר המבצע לחטיפתו.

מזה יותר מעשור רכשה אזרבייג'אן נשק ישראלי מתקדם במיליארדי דולרים, כולל מערכת ההגנה האווירית "ברק-8" מתוצרת התעשייה האווירית, שמסוגלת ליירט טילים ומטוסים, מל"טי הרון והרמס מתוצרת תע"א ואלביט, טילי קרקע-קרקע מדוייקים לטווח של מאות ק"מ מדגם לורה של התעשייה האווירית, ובעיקר כמויות גדולות של כטב"מי תקיפה.

נשיא איייזרבייג'אן -אילהם אלייב  ונשיא איראן ראיסי. טוויטר, צילום מסך
נשיא איייזרבייג'אן -אילהם אלייב ונשיא איראן ראיסי/צילום מסך, טוויטר
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם הנשיא האזרי אלייב. באדיבות משרד ההנהלה של נשיא אזרבייג'ן,
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם הנשיא האזרי אלייב/באדיבות משרד ההנהלה של נשיא אזרבייג'ן

כל אלה שימשו אותה במלחמותיה נגד ארמניה על חבל נגורנו קרבאך, והביאו לנצחונה ולגירוש הארמנים ממנו. לפי דיווחים זרים, מטוסי תובלה חכורים בידי אזרבייג'אן נחתו בישראל, כולל בבסיסי חיל האוויר כדי לנסות להסתירם בתקופות של מתיחות ואף מלחמה פעילה והעמיסו נשק ישראלי כדי להטיסו במהירות לאזרים.

רק בשנה האחרונה, חתמה התעשייה האווירית עם אזרבייג'אן על חוזה למכירת שני לווייני ריגול חדשים, לאחר שבעבר כבר מכרה למדינה לפי גורמים זרים לוויין כזה המצויד במכ"ם, והשנה גם מערכות ברק 8 נוספות, בעסקאות חדשות בשווי של כמעט 1.5 מיליארד דולר.

לפי דיווחים זרים, אזרבייג'אן היא גם ספקית נפט מרכזית של ישראל, בהיקף של מאות אלפי חביות נפט בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully