וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיתות הכוננות במכתב דחוף לבן גביר: "פערים חמורים בהכשרות - לוחמים לא ביצעו אפילו מטווח"

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 20:56

במכתב, שנשלח מטעם פורום כיתות הכוננות לשר לביטחון לאומי ולמפכ"ל המשטרה, הודגשו הפערים בהכשרות ואימוני הכיתות, תוך מתן דגש נוסף על פערים גדולים המצויים בציוד הדרוש. "כיתות רבות לא מאומנות, זקוקים לציוד על מנת לעמוד במשימת ההגנה על משפחותינו"

"מדינת ישראל עובדת לאט, יש כיתות כוננות שצריך לדאוג להן"/יואב איתיאל

"פערים חמורים בהכשרות": פורום כיתות הכוננות הגיש היום (ראשון) פניה דחופה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בה דווח כי כיתות הכוננות אינן מאומנות די לבצע משימותיהן.

במכתב, שנשלח מטעם יו"ר פורום "הנני", שרון תורג'מן, מפורטים הפערים בהכשרות והאימונים וכן בהפעלה של כיתות הכוננות. זאת, לצד ההדגשה כי "מדובר בפערים חשובים וחמורים אותם אנחנו מבקשים לשפר באופן מיידי", נכתב.

עוד מפורטים במכתב הפערים הנדרשים לפתרון מיידי. "בישובים רבים רמת האימונים וההכשרות נמוכה מאוד וקיימים לוחמים רבים שטרם ביצעו אפילו מטווח פשוט, וכמובן כיתות רבות שלא ביצעו אימון טקטי ולא אימון באש", נכתב, לצד המסר כי כיתות רבות מדווחות כי הן לא מאומנות ולא מרגישות בטוחות לבצע משימותיהן.

כיתת כוננות בכפר סבא. צילום: דוברות כפר סבא, אתר רשמי
"לוחמים לא ביצעו אפילו מטווח". כיתת כוננות/אתר רשמי, צילום: דוברות כפר סבא

בסעיף ציוד וחימוש, מציין יו"ר הפורום שרון תורג'מן כי גם לאחר 200 ימי לחימה, טרם סופק הציוד הדרוש להתמודדות עם גודל האיומים מצד האויב המצויד היטב. "אנו מבקשים כי נצויד מיידית בנשקים ארוכים נוספים, נשקי קלעים וצליפה, משקפות, אפודים קרמיים תקניים, מכשירי קשר, מדים לזיהוי יריב-אויב, אמצעי ראיית לילה ועוד וזאת על מנת שנוכל לעמוד במשימות ההגנה על בתינו ומשפחותינו".

עוד ביקשו בעניין זה מתן קדימות מיידית לרישיונות נשק אישיים לחברי כיתות הכוננות, מתוקף ההנחה שנשק שיינתן לחבר כיתת כוננות שישתמש בו להגנה על ישובו מהווה אינטרס ראשון במעלה עבור הכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully