וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מזהירים: אם הממשלה לא תשחרר את הרסן ברפיח, המציאות שם תשחק לרעת החיילים

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 10:45

קצינים בכירים טענו שחמאס וארגוני טרור נוספים מבינים את המגבלות תחתיהן פועל צה"ל, ונערכים בהתאם להן, מה שמייצר עבורם יתרונות בלחימה. מסיבה זו, הבהירו, הצבא יתקשה להגיע להישגים הנדרשים ממנו. "צריך להגביר את הלחץ ברפיח, בצורה זו התמורות יגיעו במהירות"

תיעוד מפעילות גדוד 52 במרחב רפיח, 18 במאי 2024/דובר צה"ל

חלקה המזרחי של העיר רפיח הוגדר כיעד לתמרון מלא על ידי צה"ל באישור הדרג המדיני. יחד עם זאת, קצינים בכירים מזהירים כי מבלי לדעת מהו היעד הבא, ההתקדמות של הכוחות די צפויה, וכן ההתקדמות בתמרון של אוגדה 162. לדבריהם, ארגוני הטרור בעיר רפיח והסביבה, לא רק שמבינים היטב את המגבלות תחתיהן פועלת אוגדה 162, אלא נערכים בהתאם ומייצרים עבורם יתרונות טקטיים ברורים בלחימה נגד צה"ל.

גם קצינים בדרגי השטח הבהירו לפיקוד הבכיר, שהגיע לביקור בשטח הפלסטיני, כי הדרג החטיבתי והאוגדתי מתקשה מאוד לשלב תחבולה בתמרון בגלל המגבלות. מסיבה זו הם יתקשו להגיע להישג הנדרש נוכח מטרות המלחמה.

הקצינים הבהירו למפקדים הבכירים, שחייבים להסיר מגבלות חרף הלחץ המדיני, מאחר שהמציאות בשטח משחקת לרעת צה"ל.

חטיבת גבעתי בפעילות במזרח רפיח, 18 במאי 2024. דובר צה"ל
"חייבים להסיר את המגבלות חרף הלחץ המדיני". לוחמי צה"ל פועלים ברפיח/דובר צה"ל

"צריך להגביר את הלחץ על חמאס ברפיח", הסביר אחד הקצינים. "צריך לאפשר לצה"ל לתמרן מהר ובצורה יותר עצימה, יותר אגרסיבית. לאורך זמן, כשנגיע למוקדי הפו"ש, למנהרות ההברחה ממצרים ומערכות התת קרקע בלב העיר, התמורות יגיעו במהירות".

בצה"ל לא פוסלים את האפשרות שגם בימים אלו ממשיכים בחמאס ושאר ארגוני הטרור וחמולות הפשע להפעיל מנהרות הברחה בציר פילדלפי בגבול המצרי.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
חמאס מבין את המגבלות של צה"ל ומנצל אותו. סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock

בתוך כך, ב-48 שעות האחרונות צוות הקרב החטיבתי 401, בפיקודו של אל"מ בני אהרון, הרגו באזור רפיח יותר מ-50 מחבלים. כמו כן הם השמידו מתחילת התמרון מאות תשתיות טרור, ביניהן אתרי ייצור אמל"ח וקני שיגור רקטות. במקביל, צוות הקרב החטיבתי גבעתי בפיקודו של אל"מ לירון בטיטו הרגו בתמרון לרפיח יותר מ-80 מחבלים כולל תשתיות טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully