וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש הגישה ערעור על זיכוי השוטר שירה למוות בסלמון טקה

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 10:42

יותר מחודש אחרי ההחלטה הדרמטית, ובמחלקה לחקירות שוטרים החליטו לערער על הזיכוי בטענה שהשוטר לא פעל מתוך הגנה עצמית משום שלא נשקפה סכנה ממשית לחייו, וכי "ירי האזהרה" היה צריך להיות לאוויר: "הירי הרשלני בניגוד לפקודות גרם למותו של טקה"

בווידאו: תגובת הוריו של סלומון טקלה לזיכוי השוטר שירה בו למוות 02.04.24/שלומי גבאי

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על זיכוי השוטר שירה בסלומון טקה בחודש שעבר.

בערעור של מח"ש נטען כי בניגוד לקביעתו של בית משפט השלום בחיפה, הטענה כי השוטר שירה בטקה ב-2019 פעל מתוך הגנה עצמית איננה קבילה משום שהוא לא עמד בפני סכנת חיים ממשית ומידית.

בנוסף לכך, נטען, אף הסכנה המסוימת שנשקפה לשוטר משום שנזרקו לעברו אבנים, שחלקן אף פגעו בו, אם אכן ירה "ירי אזהרה", הוא היה צריך לעשות זאת על פי הפקודות והנהלים באמצעות ירי לאוויר.

בערעור נטען כי "ירי האזהרה" שביצע השוטר לעבר אספלט, שהוא משטח קשיח שאינו סופח את הקליע, סמוך לרגלי טקה והנערים שהיו עמו, נעשה בניגוד לפקודות ולכן היה רשלני וגרם למותו של הצעיר ממוצא אתיופי בן ה-18.

הפגנה מול בית המשפט לצדק עבור סלומון טקה

15 בדצמבר 2022. שיר טורם, פלאש 90
הפגנת "צדק לסלומון טקה" מחוץ לבית המשפט/פלאש 90, שיר טורם

עוד נטען בערעור, כי בעוד שבית משפט השלום סבר כי ישנו חסר בפקודות הירי בנוגע לאופן ביצוע "ירי אזהרה", הפרקליטות סבורה כי ההסדר הקבוע בפקודות ובנהלים הוא הסדר מלא ומקיף. בית משפט השלום יצר, למעשה, "הסדר חדש" והעניק בכך שיקול דעת רחב לאוחזי הנשק בכלל, לרבות שיקול דעת באשר לאופן ביצוע "ירי אזהרה" במקרה של סכנת חיים וזאת בניגוד מוחלט לתכליתו של הנוהל והפקודה, שנועדו ליצור ודאות ואחידות ומעל לכל - נועדו למזער למינימום את הסיכון הטמון בכל ירי, לרבות "ירי אזהרה".

מעבר לטעות המשפטית המתייחסת לאירוע שהוביל למותו של סולומון טקה ז"ל, הפרקליטות סבורה שיש בהכרעת הדין המזכה משום קביעת נורמה חדשה, הנוגדת את הדין הקיים, אשר עלולה להעביר לשוטרי משטרת ישראל, אנשי כוחות הביטחון והציבור הרחב האוחז בנשק, מסר שגוי ומבלבל וטמון בה פוטנציאל ממשי עתידי של סיכון חיי אדם, חלילה, על ידי נושאי נשק המבקשים לעשות בו שימוש לשם ירי אזהרה בלבד.

עו"ד יאיר נדשי, המייצג את השוטר היורה, אמר לוואלה בתגובה כי "מדובר בהחלטה שגויה. עם זאת, ננצל את הבמה המשפטית כדי לשוב ולטעון כי תיק זה לא היה צריך לבוא לעולם כלל וכי החלטת מח"ש להגיש כתב אישום נבעה ממניעים פוליטיים, על רקע הלחץ העצום שהופעל על מקבלי ההחלטות בפרקליטות".

הוא הוסיף: "כפי שהוכח, אנו לא חוששים ממאבק משפטי והעובדה שנצדק עמנו אך מחזקת את עמדתנו. אני סמוך ובטוח כי הצדק יצא לאור גם בהליך הנוכחי".

עו"ד אסי פיסו, המייצג את משפחתו של סלומון טקה מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים: "אנו מברכים על הגשת הערעור על ידי המחלקה לחקירות שוטרים. חייו של סלומון טקה ז"ל נגדעו ברגע אחד, באופן טראגי, שהיה ניתן למנוע אותו, כפי שמצביעות העובדות המפורטות בערעור שהוגש לבית המשפט. יאמר כי על בית המשפט המחוזי הנכבד להתערב גם בנוגע למסד הראייתי. יאמר כי בית המשפט נפל לכלל טעות בפרשנותו לגבי הוראות הפתיחה באש וזאת במיוחד לאור הסתירות בגרסאות הנאשם כפי שאלו הוצגו הן בחקירתו במח"ש והן במהלך עדותו בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully