וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינגפור ממליצה לעטות שוב מסכות בעקבות זינוק במקרי הקורונה

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 10:36

קרוב ל-26 אלף מקרים של נדבקים חדשים התגלו בתחילת החודש במדינה, ושר הבריאות ממליץ על שורה של צעדים, בהם בין היתר מנת חיסון נוספת לבני 60 ומעלה וכאמור עטיית מסכות. ובינתיים בישראל: נמשכת הירידה בתחלואה

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

סינגפור ממליצה לאזרחי לשוב ולעטות מסכות, בעקבות עלייה בתחלואת נגיף הקורונה במדינה. יותר מ-25,900 מקרים של נדבקי נגיף הקורונה התגלו בין 5 ל-11 במאי, לעומת 13,700 מקרים בשבוע הקודם. כמו כן, ממוצע האשפוזים היומי של הנדבקים עלה לכ-250 מ-181 בשבוע הקודם.

לצד זאת, המקרים הממוצעים ביחידה לטיפול נמרץ נותרו עדיין נמוכים בהשוואה לשבוע שחלף, כך שנראה שכרגע הנדבקים לא חווים תסמינים קשים של הנגיף.

לאור כך, שר הבריאות של המדינה, אונג יה קונג, המליץ על שורה של צעדים, בין היתר לחזור ולעטות מסכות במרחבים הציבוריים במדינה. עד הוא הוסיף כי מי שעוד לא התחסן צריך לעשות זאת בהקדם, אך הדגיש כי לא יהיו שום הגבלות חברתיות.

"אנחנו נמצאים בחלק ההתחלתי של הגל שבו הוא עולה בהתמדה", אמר אתמול (שבת) קונג בראיון ל-straits times, העיתון היומי הנפוץ במדינה. "הייתי אומר שהגל אמור להגיע לשיא בשבועיים עד ארבעת שבועות הקרובים, כלומר בין אמצע לסוף יוני", הדגיש.

משרד הבריאות במדינה מבצע שורה של פעולות כדי להגן על קיבולת מיטות בית החולים, וכאמצעי זהירות התבקשו בתי החולים הציבוריים לצמצם את מקרי הניתוחים הלא דחופים שלהם, ולהעביר חולים מתאימים למתקנים כמו מתקני מעבר או אף להחזירם לביתם.

תושבי סינגפור עם מסיכות מיגון בשל החשש מהתפרצות נגיף הקורונה. 21 במרץ 2020.. רויטרס
תושבי סינגפור עוטים מסכות בהתפרצות הקורונה/רויטרס

השר קונג דחק באלה שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר להידבק בנגיף, כולל אנשים מבוגרים בני 60 ומעלה, לקבל מנה נוספת של חיסון נגיף הקורונה אם לא עשו את זה ב- 12 החודשים האחרונים. הוא הזהיר כי אם מספר המקרים של נדבקי נגיף הקורונה יוכפל פעם אחת, לסינגפור יהיו 500 חולים קשים במערכת הבריאות שלה, ועם זה המערכת תוכל להסתדר, אבל אם מספר הנדבקים יכפיל את עצמו בפעם השנייה יהיו אלף חולים קשים, וזה כבר יהיה נטל על בתי החולים במדינה.

"אני חושב שמערכת הבריאות צריכה להתכונן למה שעתיד לבוא", ציין.

לצד האזהרות החמורות נראה כי כרגע אין תוכניות לשום צורה של הגבלות חברתיות או כל סוג מחייב אחר של עצירת והגבלת אמצעי תנועה. "נגיף הקורונה מטופל כמחלה אנדמית במדינה, הטלת הגבלות אמצעים נוספים תהיה מוצא אחרון. הגל הוא רק משהו שאנחנו צריכים לחיות איתו. בכל שנה אנחנו צריכים לצפות לגל אחד או שניים", אמר.

ומה קורה בישראל?

על פי נתוני הדאטה של משרד הבריאות נכון לשבוע האחרון יש 60 מאושפזים במצב קל, 1 במצב בינוני ו-12 במצב קשה - בהם 7 מונשמים ו-5 במצב קריטי. עוד מציינים לפי עדכון מודיעין הבריאות של המשרד כי התחדשה הירידה האיטית בתחלואה לאחר חודש של התייצבות. עוד אומרים כי כעת המדד דומה לתחילת גל התחלואה האחרון שהחל בדצמבר 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully