וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו הבכיר של ביידן ביקר בחשאי בקטאר לשיחות על עסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 23:47

ברט מקגרק נפגש בדוחא עם ראש הממשלה הקטארי שמשמש כאחד המתווכים במו"מ העקיף בין ישראל לחמאס, ודן עמו על המאמצים לצאת מהמבוי הסתום בשיחות. היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן לשגרירים זרים: סינוואר הפסיק את המו"מ בקהיר כדי להגביר את הלחץ הבינלאומי על ישראל

בווידאו: ביידן במסר לישראל: סיוע הומניטארי לעזה לא יכול להיות קלף מיקוח/צילום: רויטרס

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגרק ביקר ביום רביעי בחשאי בדוחא ונפגש עם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני כדי לדון עמו במאמצים לצאת מהמבוי הסתום במו"מ על עסקת החטופים, כך לפי שני מקורות שמעורים בתכני הפגישה.

למה זה חשוב:

  • הבית הלבן מעוניין לנסות ולהתניע מחדש את המו"מ שעלה על שרטון בשבוע שעבר. עבור הנשיא ביידן עסקת חטופים היא הדרך היחידה להגיע להפסקת אש בעזה.
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
הבית הלבן מעוניין להתניע מחדש את המו"מ. ביידן/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

במוקד החדשות:

  • היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן ומקגרק יגיעו לישראל ביום ראשון וייפגשו עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט והשר בני גנץ. בכל השיחות צפויים השניים להעלות את סוגיית המו"מ על שחרור החטופים.
  • קבינט המלחמה צפוי לדון מחר בערב בסוגיית החטופים אחרי שבדיון אתמול הוקדשו לנושא רק כמה דקות בלבד.
  • בכיר ישראלי אמר שחברי צוות המו"מ הישראלי מעוניינים להציג לחברי קבינט המלחמה מחר רעיונות חדשים לגבי קידום עסקה.

מאחורי הקלעים:

  • היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן נפגש ביום רביעי עם שגרירים של 17 מדינות שאזרחיהן חטופים בעזה ודן עמם במאמצים לשחרורם.
  • שני מקורות שהשתתפו בפגישה אמרו כי סאליבן אמר לשגרירים שארה"ב סבורה שמנהיג חמאס יחיא סינוואר הורה לאנשיו לפרוש מהשיחות בקהיר בשבוע שעבר לא בגלל פעולת צה"ל ברפיח, אלא כיוון שהוא אינו מעוניין בעסקה בעת הנוכחית ומקווה שמבוי סתום במו"מ יגביר את הלחץ הבינלאומי על ישראל להפסיק את המלחמה.
  • סאליבן אמר לשגרירים כי יש צורך בלחץ נוסף על חמאס אבל הדגש כי לחץ צבאי בלבד אינו מספיק וכי יש צורך גם בלחץ מדיני על חמאס לחזור לשולחן המו"מ ולקבל את העסקה שמוצעת, כך לפי שני המקורות שהשתתפו בפגישה.
  • היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן ביקש מהשגרירים להעביר את המסר הזה לחמאס באופן ישיר, דרך מתווכים או באמצעות הצהרות פומביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully