וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי ובתו הותקפו בבעיטות ואגרופים על ידי פרו פלסטינים בבלגיה, הנוכחים התעלמו

עודכן לאחרונה: 18.5.2024 / 12:25

אמנון אוחנה (64) ובתו שירה הותקפו בעיר ברוז', לאחר שפרו פלסטינים הבחינו בהם מסירים סטיקר אנטי ישראלי. אחד התוקפים רדף אחריהם לקומה התחתונה של הרכבת, והמשיך להכול. לסתו של אוחנה נשברה, הוא הגיש תלונה אבל לדבריו חש שלמשטרה "לא בוער" לטפל בתלונתו

בווידאו: ישראלי הותקף בבלגיה לאחר שהסיר סטיקר אנטי ישראלי/שימשו לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

ישראלי שביקר עם בתו בעיר ברוז' בבלגיה, הותקף בתחנת הרכבת על ידי כמה פרו-פלסטינים, לאחר שהבחינו בו מסיר סטיקרים נגד ישראל. התיעוד של האירוע שהתרחש, ביום שני לפנות ערב, פורסם היום (שישי). על פי התקשורת בבלגיה, הישראלי, אמנון אוחנה בן 64, מתגורר בעיירת החוף דה-האן, כ-17 ק"מ מברוז'.

בסרטון נראה אוחנה כשהוא מותקף בתחנה על ידי קבוצה של תושבים מקומיים בבעיטות ובאגרופים. לאחר שהצליחו הוא ובתו, שירה, להימלט לקומה התחתונה, המשיך אחד התוקפים לרדוף אחריהם, ירד במדרגות הנעות, תקף את האב מאחור, הפיל אותו לרצפה והמשיך לבעוט בראשו לעיניי המצלמות. השניים קראו לעזרה, כמה מהנוכחים נראים כשהם מנסים להתערב, אבל מיד הסתלקו ועוברים ושבים התעלמו מהם.

אוחנה הגיע לאחר התקיפה לבית חולים מקומי, ואובחן כסובל מלסת שבורה. הוא הגיש תלונה במשטרה, אבל לדבריו, קיבל תחושה שלמשטרה הבלגית "לא בוער" למצות את הדין עם התוקפים, חרף העובדה שהתקיפה נקלטה במצלמות האבטחה.

ישראלי הותקף בבלגיה לאחר שהסיר סטיקר אנטי ישראלי 17.05.24. ללא, מערכת וואלה
מתוך התיעוד בתחנת הרכבת/מערכת וואלה, ללא

האירוע התרחש ביום שני והתפרסם רק היום. שגרירת ישראל לבלגיה ולוקסמבורג, עידית רוזנצוויג אבו, הגישה היום תלונה לראש העיר ברוז' בעקבות התקיפה. מהשגרירות נמסר כי היא מצפה שהחשוד בתקיפה ייעצר וימוצה עמו הדין, וכי השגרירות נמצאת בקשר עם אוחנה ובתו.

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) הרב מנחם מרגולין גינה את התקיפה וקרא למפקד משטרת ברוז' למצות את הדין עם התוקפים ולהגדיר את התקיפה כפשע שנאה אנטישמי וגזעני. "ההתנכלויות ליהודים ולישראלים בבלגיה מתגברות מידי יום ביומו וניכרת גם הסלמה באלימות. זה כבר לא רק אלימות מילולית או יריקות אלא תקיפות פיזיות של ממש שעלולות להיגמר באסון. אל תחכו שירצחו אותנו כדי להבין שאתם חייבים לפעול ביתר נחישות נגד הפורעים".

מרגולין אמר שלא יכול להיות שמדינה מערבית המתיימרת להיות מדינת חוק כמו בלגיה לא תפעל למעצר מיידי של התוקפים.

"לנוכח גלי השנאה והאנטישמיות במהלך הפגנות פרו-פלסטיניות ברחובות בריסל ובקמפוסים הגיע הזמן לפעולה וכבר אי אפשר להסתפק בהצהרות", הוסיף מרגולין מאוחר יותר. "אם בתחילת המלחמה בעזה היו מי שאמרו שהמערב הוא הבא בתור, עכשיו, נוכח חוסר המעש של המנהיגים באירופה, הטרור כבר כאן, ומי שחושב שזה רק נגד יהודים צריך לקרוא את האיומים החצופים של ארגוני ה'סטודנטים'. בעיר גנט. הקראה כי צריך 'להתעשת ולהראות מנהיגות שחורגת משיקול פוליטי צר' נכונה עוד יותר עכשיו. היום למדנו שלמילים אין משמעות אם הן לא נתמכות בפעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully