וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד עימות בקבינט: בן גביר התפרץ לדברי איזנקוט שנזף בו: "של נעליך משתמט"

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 18:15

ברקע המחלוקות בצמרת על היום שאחרי בעזה והסבלנות הפוקעת במחנה הממלכתי, השר והרמטכל לשעבר איזנקוט אמר לראש הממשלה בדיון הקבינט כי כבר חודשים ארוכים לא מתקבלות החלטות והציג את הצעדים הנדרשים לדעתו. בן גביר שב והעיר: "שמענו אתכם הגנרלים אנשי הקונספציה"

גלנט נגד נתניהו: "קורא לו להכריז שישראל לא תשלוט אזרחית ברצועת עזה"/לשכת העיתונות הממשלתית

ברקע המחלוקות בקבינט על היום שאחרי המלחמה, עימות חריג פרץ אתמול בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני בין השר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. שני מקורות שהשתתפו בדיון, איזנקוט פנה לראש הממשלה ואמר לו שכבר חודשים ארוכים שישיבות הקבינט מסתיימות ללא הכרעות והחל להציג בפני הקבינט שורת צעדים נדרשים לדעתו כמו המשך מיצוי הלחץ הצבאי ברצועה ויוזמה לשחרור חטופים, גיבוש אסטרטגיה מותאמת לצפון ועוד.

בשלב מסוים בן גביר התערב ואמר: "אתה רוצה להפסיק את המלחמה". איזנקוט השיב: "יש לך בעיה בהבנת הנשמע. לחימה מול חמאס תימשך שנים ארוכות". בן גביר המשיך: "שמענו אתכם הגנרלים אנשי הקונספציה", ואיזנקוט השיב בכעס: "ראינו את ההצלחה הגדולה שלך בחיזוק הביטחון הלאומי, תפסיק להפריע לי ושל נעליך. משתמט".

גדי איזנקוט, 12.2.2022. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
גדי איזנקוט, 12.2.2022/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

העימות מעיד על הסבלנות הפוקעת בקבינט המלחמה מהדשדוש של ראש הממשלה ואי קבלת החלטות מכריעות לגבי המשך המלחמה ועל הסבלנות הפוקעת במחנה הממלכתי מהישיבה בממשלה לצד בן גביר וסמוטריץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

איזנקוט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ דורשים לקיים דיונים אסטרטגיים על יעדי המלחמה וחלופות השלטון לחמאס בעזה כבר חודשים, ושר הביטחון יואב גלנט חשף השבוע גם הוא בנאום את המחלוקות עם ראש הממשלה לגבי היום שאחרי בעזה, וגם הוא נטש אתמול את ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני לאחר עימות עם בן גביר. בישיבת קבינט לפני כשבועיים איזנקוט עזב דיון בזעם על ראש הממשלה בנימין נתניהו שסירב לאפשר לראש המוסד להשיב לשאלותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully