וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בממלכת נתניהו, משתלם להיות עד מדינה שסרח

פרופ' אשר מעוז

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 9:59

אחרי שפתח במהלך מימון המונים בעקבות ביטול הסכם עד המדינה איתו, נחשף בוואלה כי שלמה פילבר מקבל תמורה מהאיש שאיתו היטיב - בצורת זכייה במכרז מטעם משרד רה"מ. מי אמר שנתניהו לא גומל למי שעוזרים לו?

בווידאו: ההגנה משלימה את החקירה הנגדית של פילבר/מערכת וואלה!

מוסד עד המדינה הוא מוסד שאין הדעת נוחה ממנו. עד מדינה - המכונה לעיתים "עד המלך", זכר למקורו האנגלי - הוא חשוד או נאשם בפלילים המעיד מטעם התביעה נגד עמיתיו או שותפיו לעבירה בעקבות הסכם שערך עם הפרקליטות. פקודת הראיות מגדירה עד מדינה כ"שותף לאותה עבירה המעיד מטעם התביעה לאחר שניתנה או שהובטחה לו טובת הנאה". טובת הנאה זו יכולה להשתרע החל מהגשת כתב אישום על עבירה פחותה, הסדר טיעון מקל, הסכמה על מאסר בתנאים נוחים מהרגיל ועד להבטחה שהעד לא יועמד לדין אף שהוא מודה שביצע עבירה.

על שום מה מסכימה הפרקליטות להיטיב עם העד-החשוד? נאמר על כך בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה: "ככלל עבריין צריך לבוא על עונשו, ועל כן, הפיכתו של עבריין לעד מדינה תהיה רק במקרים שבהם יש להעדיף למען טובת הציבור הבאתו לדין של עבריין אחר - פעולה שהתביעה תתקשה לעשותה בלא שימוש בעד מדינה".

לרוב, הסכם עד מדינה נחתם כדי להביא להרשעתו של החשוד העיקרי או החשוד שפגיעתו בטובת הציבור קשה יותר. על רקע זה יש להבין את החתימה על הסכם עד מדינה עם שלמה פילבר, שרשות ניירות הערך המליצה להעמידו לדין על עבירות של מרמה והפרת אמונים בכך שבהיותו מנכ"ל משרד התקשורת הוא קידם את האינטרסים העסקיים של בזק, שהיתה בשליטת שאול אלוביץ', על חשבון האינטרס הציבורי.

שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 ביוני  2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שלמה פילבר בדיון תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 ביוני 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

כעד מדינה, היה פילבר אמור להעיד שראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אותו לקדם את ביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק, זאת כדי להעשיר את בעל השליטה שאול אלוביץ'. בתמורה, כך נטען, קיבל נתניהו סיקור חיובי באתר וואלה מקבוצת בזק. ואולם, בעדותו בבית המשפט הפך פילבר את עורו, ומעד תביעה הפך לעד הגנה - עד כי בית המשפט התיר לפרקליטות לחקור אותו בחקירה נגדית משל היה עד הגנה.

באופן מפתיע, בעוד פילבר מעיד במשפט נגד נתניהו, ביצעה חברת "דיירקט פולס" שבבעלותו סקרים עבור הליכוד, כשהתשלום בגינם בוצע רק לאחר סיום עדותו. בעקבות הפליק-פלאק שביצע פילבר, הודיעה הפרקליטות על כוונתה לבטל את הסכם עד המדינה - צעד שעשוי להביא להעמדתו לדין.

פילבר הגיב בהצהרה "אני מוכן", ופצח במסע למימון המונים כדי שיוכל "להמשיך לייצג אתכם בכבוד". בכך הלך בעקבות מורו ורבו נתניהו, שגם הוא פתח במסע התרמה להגנתו המשפטית, שניהם באמצעות סליקה של ארגון "בצלמו" של פעיל הימין שי גליק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

התרמת המונים היא פעילות ברוכה לסיוע למטרה ראוייה של מי שידו אינה משגת - תינוק שיש להטיסו לחו"ל לביצוע ניתוח מציל חיים, סיוע למשפחה חסרת אמצעים שביתה עלה באש וכיוצא באלה. אולם מה למימון המונים כדי לשאת בהוצאות על הגנה משפטית של אחד הפוליטיקאים העשירים ושל נאשם אמיד?
הפנייה להמונים, במקום שהנאשמים יכניסו ידם לכיסם העמוק, היא שימוש לרעה במוסד פילנטרופי חשוב זה ופוגעת במימון למטרות ראויות.

והנה התבשרנו על תמורה נוספת שניתנה לפילבר - הפעם לא מהליכוד ואף לא מערוץ 14, אלא במישרין מהאיש עמו היטיב. נכון, לא ממנו אישית, אלא ממשרדו. בוואלה דווח שחברת "דיירקט פולס" זכתה במכרז מטעם משרד ראש הממשלה להובלת קמפיין המיתוג של מערך הגיור. מי אמר שנתניהו מתנכר למיטיביו?.

הכותב משמש ראש הוועדה לקשרים אקדמיים בינלאומיים של המרכז האקדמי פרס וסגן נשיא כבוד של האגודה הבינלאומית לחופש דת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully