וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי היישובים בצפון הפכו למקהלה בכיינית ומתקרבנת. שיתנו לממשלה לנצח

הרצל בן אשר

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 9:44

זו דעה לא פופולרית, אבל דווקא כבן קריית שמונה אני בטוח: ההחלטה לפנות אותנו היתה נכונה, ואנחנו נחזיק מעמד עד שיושגו התנאים לחזרתנו. הבעיה היא שבמקום להבין את גודל השעה ולחזק את התושבים המפונים, חלק מראשי הרשויות מדגימים איך נראה אובדן עשתונות מוחלט

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נפגש עם ראשי הרשויות הנכנסים והיוצאים בצפון, 29 במרץ 2024/דובר צה"ל

המלחמה המתנהלת היום בעזה ובצפון היא מהדורה נוספת של עימות ארוך שנים, בהבדל אחד. משך העימות שבר כל שיא קודם, כולל של מלחמת יום הכיפורים.

אתמקד בצפון ובמקום הולדתי ומגוריי, קריית שמונה. ההחלטה לפנות אותנו היתה נכונה, והתקבלה כשהחשש לפגיעות בנפש וברכוש היה אמיתי ומיידי.

בימיה הראשונים של המלחמה עוד שמרו ראשי היישובים על איפוק. אני מניח שזה נבע מההפתעה ומההלם שבהם היינו שרויים. אבל ככל שנקפו הימים והחודשים, איבדו חלק מהם את שלוותם עד שהגיעו לאובדן עשתונות מוחלט. התבטאויותיהם הפכו פחות ופחות אחראיות, ובמקום להבין את גודל השעה, לגלות מנהיגות ולתמוך בעשרות אלפי התושבים המפונים - הם הפכו לחלק ממקהלה בכיינית ומתקרבנת, תוך כדי שהם "מורידים" לתושבים במקום להרים להם.

תושבי קריית שמונה מתפנים מבתיהם בחודש אוקטובר. אייל מרגולין, פלאש 90
תושבי קריית שמונה מתפנים מבתיהם בחודש אוקטובר/פלאש 90, אייל מרגולין

התושבים שפונו יחזרו (ברובם) הביתה בתום המלחמה. ומה יאמרו להם אז ראשי הרשויות שהבהילו אותם ופגעו במורל ובכוח העמידה שלהם? הרי הם, ולא אחרים, יצטרכו לטפל בילדים הפגועים, להשיבם למוסדות החינוך ולמסלול חיים רגיל, לוודא שפרנסתם של ההורים לא תיפגע ועוד. הוואקום שהותירו ראשי הרשויות התמלא בשלל קבוצות ויחידים, שהכתירו עצמם כדוברי התושבים - ולא היא.

במקרה הטוב הם דואגים לאינטרסים שלהם, ובמקרה הרע, הם גורמים לממשלה שלא תעמוד בחובתה לשקם את הצפון. רוב התושבים שפונו לבתי מלון והתפנו עצמאית מקבלים מהמדינה תשלום הוגן לקיום סביר, ולכן קל להם יותר לאפשר כושר תמרון לממשלה ולצה"ל בהתמודדות עם הסכנות בגבול הצפון.

המשותף לכל התושבים הוא שתנאי הסף לחזרתם הביתה יהיה ביטחון מפני שני איומים; הראשון - נטרול אפשרות פגיעת טילי נ"ט, והשני - נטרול מוחלט לכל אפשרות של כניסת מחבלי כוח רדואן לישובים. זה תנאי בל יעבור לשיבה הביתה.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נפגש עם ראשי הרשויות הנכנסים והיוצאים בצפון, 29 במרץ 2024. דובר צה"ל
מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין נפגש עם ראשי הרשויות הנכנסים והיוצאים בצפון, 29 במרץ 2024/דובר צה"ל

העדיפות להשגת המטרה היא באמצעות הסכם עם ביטחונות פלדה (ולא בנוסח 1701) - ולא, צה"ל יידרש לפעול. אנו התושבים נחזיק מעמד מחוץ לבתינו גם בזכות התמיכה והמימון של המדינה, והממשלה תמצה עד תום את ההליך המדיני. ובאשר לראשי היישובים: שידברו פחות, ואם כבר, ש"ירימו" לתושבים ויחזקו את כוח העמידה שלהם.

הכותב הוא תושב קריית שמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully