וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב: התחלנו להעביר סיוע לרצועת עזה מהרציף הימי החדש

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 9:51

בתום הכנות של כמה חודשים שכללו הקמת מזח ימי, הצבא האמריקני הודיע שיתחיל בהעברת הסיוע אולם חיילים לא יהיו מעורבים בכך. שטח הפרויקט משתרע על כ-270 דונם המיועדים לתפעול ומעבר הסחורות

עבודות ההכנה הנרחבות לקליטת המזח הימי לסיוע ההומינטרי בעזה/דובר צה"ל

צבא ארצות הברית מסר היום (שישי) שמשאיות החלו להעביר סיוע מרציף הנמל החדש אל חופי הרצועה. לפי ההודעה, העברת הסיוע לא מערבת כוחות אמריקניים על החוף.

דובר צה"ל הודיע בחודש שעבר שעבודות ההכנה הנרחבות של צה"ל ומשרד הביטחון לקליטת המזח הימי לסיוע הומניטרי בעזה ממשיכות. כמו כן, בוצעו עבודות לקליטת המזח הימי וארגון האזור לסיוע הומניטרי בעזה. העבודות החלו בסדנה משותפת עם האמריקנים, ששימשה בסיס תכנוני לתחילתן, ובוצעו על ידי האגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, בהובלת פיקוד הדרום בצה"ל, מערך ההנדסה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים. כל זאת בליווי ומעטפת לוגיסטית של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובשיתוף פעולה עם צבא ארה"ב.

נמל עזה 17 במאי 2024. רויטרס
נמל עזה 17 במאי 2024/רויטרס

שטח הפרויקט משתרע על כ-270 דונם המיועדים לתפעול ומעבר הסחורות בהיקף רחב לשטח. בנוסף, נבנית מערכת שערים הידראולית הנשלטת מרחוק ,ומאפשרת גמישות מבצעית ולוגיסטית, ונעשות עבודות חשמל נרחבות לתמיכת המתקן ולקליטת אמצעים ימיים ויבשתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully