וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה התחייבה לבג"ץ להשלים את חוק הגיוס עד תום כנס הקיץ

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 22:41

עמדת הממשלה מתנגשת עם עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה, משום שהיא מחילה דין רציפות על הצעת החוק שהגיש שר הביטחון בני גנץ בתקופת ממשלת לפיד-בנט, ואילו היועצת טוענת שיש מניעה משפטית לקדם הצעה זו

בווידאו: הפגנת הפלג הירושלמי נגד חוק הגיוס, כביש 4, 2 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בג"ץ הגיוס: הממשלה העבירה הערב (חמישי) את עמדתה כעת לבג"ץ בה היא מתחייבת להשלים חקיקת חוק גיוס לחרדים עד לתום כנס הקיץ של הכנסת.

עמדת הממשלה מתנגשת חזיתית עם עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה, שכן הממשלה למעשה מחילה דין רציפות על הצעת חוק הגיוס שהניח שר הביטחון בני גנץ בזמן הממשלה הקודמת, בעוד שהיועמ"שית הסבירה היום שיש מניעה משפטית לקדם את הצעה זו.

ביחס לתקצוב תלמידי הישיבות נאמר בעמדת הממשלה: "אם אמרנו כי המדינה רואה חשיבות בלימוד תורה ומוכנה ליתן תמיכה כספית בגין תלמידים שיושבים ולומדים, הרי שעליהם לעשות זאת ולמלא אחר הוראות מוסד הלימודים בו הם לומדים. מוסד הלימודים מקבל תמיכה בגין היחיד שיושב ולומד ועומד בתכנית הלימודים המלאה כפי שמובנית במבחני התמיכות. זו ההצדקה היחידה לתמיכה הכספית ואין בילתה. לסוגיית השירות הצבאי לעומת זאת, אין כל קשר למילוי החובה לעמוד בתכנית הלימודים שמצדיקה כאמור את מתן התמיכה". אמירה זו מנתקת בין העובדה שאין דחיית שירות כחוק לבין התמיכה, ובפועל מסבירה שהתמיכה הכספית לחרדים מגיעה להם מעצם הלימודים בישיבה.

הפגנת החרדים נגד מתווה הגיוס, 11 באפריל 2024. רויטרס
הפגנת החרדים נגד מתווה הגיוס, 11 באפריל 2024/רויטרס

התנועה לאיכות השלטון, העותרת המרכזית לבג"ץ, אמרה בתגובה: "אנו רואים בחומרה את הניסיון להמשיך ולהשתמט מגיוס שוויוני של תלמידי ישיבות. מאז פקיעת החוק ביוני 2023, המצב המשפטי מחייב גיוס לכולם. הממשלה חייבת לפעול לפי החוק הקיים ולא על בסיס הבטחות על חקיקה עתידית מפלה. צה"ל זקוק בדחיפות לתגבור כוח האדם כדי להגן על המדינה. דם אזרחינו אינו הפקר. די לאפליה - הגיע הזמן לשוויון אמיתי בנטל ולסולידריות בין כל חלקי העם. לשם כך נמשיך להיאבק בכל הכלים החוקיים והציבוריים העומדים לרשותינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנת חרדים קיצוניים (הפלג הירושלמי) נגד לשכת הגיוס בירושלים 11 באפריל 2024. רוני כנפו
הפגנת חרדים קיצוניים (הפלג הירושלמי) נגד לשכת הגיוס בירושלים 11 באפריל 2024/רוני כנפו

ועדת שרים לחקיקה אישרה היום פה אחד את החלת דין הרציפות על חוק הגיוס שקידם יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, בתקופת ממשלת בנט-לפיד, אושר בקריאה הראשונה, והמשך חקיקתו נעצר עקב התפזרות הכנסת. אישורו התבצע על אף עמדת היועמ"שית גלי בהרבה-מיארה.

"בעת האחרונה נעשים ניסיונות לקדם הסדר גיוס במנותק מצה"ל וממערכת הביטחון, ובלי נתונים רלוונטיים ועדכניים", הבהירה היועמ"שית בהרב מיארה בחוות הדעת שהעבירה. עוד נאמר כי "המציאות עימה מתמודדים המדינה וצה"ל בעת הנוכחית שונה בתכלית מזו שהתקיימה בעת גיבוש הצעת החוק הקודמת, שמנסים לקדם כעת, לרבות לחימה פעילה ועצימה במספר זירות בו זמנית. הסדר גיוס אינו יכול להתקבל בהתעלם מצרכי הבטחון, ממערכת הביטחון מהשלכותיו הכלכליות והשלכותיו על הציבור".

מזכיר הממשלה יוסי פוקס תקף את היועמ"שית בישיבה וטען: "החלת דין רציפות שונה במהותה מהבאת תזכיר חוק חדש. אין לנו חוק חדש מסיבה אחת - והיא הייעוץ המשפטי לממשלה". גם שר המשפטים יריב לוין תקף את הייעוץ המשפטי לממשלה. "אתם עושים הכל הפוך, באופן תקדימי שלא היה כמוהו אף פעם, בדבר שסותר את כל העקרונות של הליך הרציפות", אמר, "ולמה אתם עושים את זה? כולנו מבינים, בגלל ששר הביטחון לשעבר גנץ שהביא את ההצעה הזאת מתנגד לה היום". השרה עידית סילמן תקפה גם כן: "אין סיבה שלא תתמכו בחוק שכל הדרג המקצועי תמך בו אלא אם אתם רוצים להפיל את הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully