וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קהילות מתפרקות, משפחות מתרסקות": אחרי יום של 200 רקטות וכטב"מים, לתושבי הצפון נמאס

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 20:45

אחרי יום של התקפות בלתי פוסקות וישיבה רצופה במקלטים בכל ישובי הגליל העליון והמערבי, בכמה יישובים מפגינים תושבים שפונו מבתיהם. "ילדיי חזרו להרטיב במיטה, לא מוכנים להיכנס לבד לשירותים", כותבת בפייסבוק תושבת כפר בלום שלא פונה, "אף אחד לא מכיר בנו"

נפילת רקטה בשלומי, 16 במאי 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"יום פסיכי", כך הגדיר ניסן זאבי, חבר כיתת הכוננות בכפר גלעדי, את היום עד כה. משעות הבוקר הותקפו ישובי הגליל העליון והמערבי בכמאתיים רקטות כטבמים. במספר ערים מפגינים כעת תושבים שפונו מבתיהם. הם ואלו שנותרו בישובים צפוניים מביעים היום תסכול עמוק וכעס גדול.

אחרי היום הסוער הודיעו היום פעילי לובי 1701 של יישובי הצפון שבשבוע הבא יקימו "מחנה פליטים" שיקרא "עקורי הגליל". לדבריהם היום הזה ממחיש את היעדר של תוכנית והמשך קריסת חבל הארץ הצפוני. "אחרי שבעה חודשים שבהם הקרבנו את כל מה שיש לנו, הגיע הזמן להתעורר".

היוזמה, שבה משתתפות כמה התארגנויות אזרחיות מהצפון, נועדה להעביר מסר למדינה: תושבי הצפון לא מתכוונים לוותר על הבית שלהם. הקמת המחנה פליטים הינו ביוזמת הקהילות המפונות ואלו שנשכחו בזירת מלחמה. "שבעה חודשים נשכנו שפתיים והמתנו בסבלנות שיגיע תור הצפון, אבל כעת, כשהקהילות מתפרקות, משפחות מתרסקות ועסקים נסגרים, הגיע הזמן להתעורר", נאמר בהודעתן.

אזעקות בלתי פוסקות בצפון; צהל: תקפנו כ-10 יעדי חיזבאללה/דובר צה"ל
זירת נפילה של רקטה בסביבת קרית שמונה, 8 במאי 2024. דוברות משטרת ישראל
זירת נפילה של רקטה בקריית שמונה/דוברות משטרת ישראל

בפוסט בפייסבוק שתפה הסטנדאפיסטית רויטל ויטלזון יעקבס מכתב ששלחה לך תושבת כפר בלום, רעות נון אלישע שביקשה ממנה עזרה: "ב-7.10 בשעה 10 בבוקר בעלי גויס", היא כותבת, "אני ננעלתי עם ארבעת ילדיי בממ"ד. לאחר יומיים, שהיו המפחידים ביותר בחיי, ברחתי עם כל משפחתי - הוריי ואחיותיי המתגוררים בישוב סמוך". לאחר מכן, היא מוסיפה: "במשך שלושה חודשים נדדתי עם ארבעת ילדיי ברחבי הארץ, משלמת על מלונות ודירות ומידי פעם מוצאת מישהו שמוכן לארח אותנו למספר ימים. בסופו של דבר, כשכבר לא יכולתי יותר, חזרתי הביתה. מאז אני פה. מופגזים כדרך קבע, ילדיי לומדים בכיתות לא ממוגנות, כטב"מים ורקטות מתפוצצים בתוך הקיבוץ ולאיש זה לא מפריע".

בפוסט, שזכה למאות תגובות ושיתופים, היא מוסיפה: "ילדי ישנים על מזרון בממ"ד כי זמן ההתראה הוא 0 שניות ותמיד יכולה להיות אזעקה בלילה. ילדיי חזרו להרטיב במיטה, לא מוכנים להכנס לבד לשירותים ומפחדים אפילו לצאת לחצר. אף אחד לא מכיר בנו. ישנו ישוב שנמצא במרחק הליכה מאיתנו- הוא מפונה ואנחנו לא. עיר המחוז שלנו, קרית שמונה, מפונה ולכן אין לנו שרותי רפואה, רווחה, סופרים, מקומות העבודה שלנו נסגרו. נותרנו בלי כלום. פשוט הופקרנו מאחור ואנחנו קורסים. אנחנו אובדי עצות. חייבים שמישהו יעזור לנו ושהתקשורת תתחיל להתעניין בנו".

במהלך היום לא פסקו האזעקות באצבע הגליל - במטולה, קריית שמונה, כפר גלעדי ושאר היישובים באזור, בהתרעות לסירוגין על חדירות של כלי טיס עוינים ועל ירי טילים. אזעקות נשמעו גם בגליל המרכזי והמערבי, לרבות בראש הנקרה ובאכזיב, בלימן, בשלומי ובערב אל ערמשה. קו העימות כולו, למעשה, היה נתון למתקפות חוזרות ונשנות. בנוסף, דובר צה"ל מסר כי מוקדם יותר היום כטב"ם נפץ חצה משטח לבנון לעבר שטח הארץ והתפוצץ באזור מטולה. האירוע מתוחקר. כתוצאה מפיצוץ כלי הטיס, לוחם צה"ל נפצע באורח קשה ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully