וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבקשה לצו מניעה נמחקה: בחיפה ימשיכו לירות בחזירי בר

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 8:51

השופטת מחקה את בקשת "תנו לחיות לחיות" לצו מניעה דחוף "בשל דיווחים רבים" לפיהם העירייה בראשות יונה יהב מבצעת ירי חסר הבחנה בחזירים - אבל לא הצליחה לבסס את טענותיה. היועמ"ש קליין: "פעולותינו נועדו לשמור על שלום הציבור ורכושו בהתאם לחובתה וסמכותה החוקית"

בוודאו: להקת חזירים במרכז הכרמל בחיפה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

מכה לחובבי החזירים בחיפה ורוח גבית לראש העיר יונה יהב. סגנית נשיאת בתי משפט השלום בחיפה, השופטת שולמית ברסלב, מחקה היום (חמישי) את בקשתה של עמותת "תנו לחיות לחיות" נגד העירייה, ראש העיר יונה יהב ורשות הטבע והגנים להוציא צו מניעה דחוף האוסר "ירי וכל פעילות קטלנית אחרת כלפי חזירי הבר החורגת מהמדיניות המוצהרת של העירייה ורשות הטבע והגנים, כפי שהיה ערב כניסתו של יונה יהב לתפקידו בסוף חודש מרץ".

השופטת לא נעתרה לבקשת העמותה שטענה כי "הצו נחוץ באופן דחוף בשל דיווחים רבים לפיהם העיריה מבצעת ירי חסר הבחנה בחזירי בר בעיר". להמלצת השופטת, ולאחר שהעמותה לא הצליחה לבסס את שלל טענותיה, היא משכה בסופו של דבר את בקשתה והשופטת כאמור מחקה אותה.

השופטת שולמית ברסלב מחקה את בקשת ״תנו לחיות לחיות״. ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
השופטת שולמית ברסלב מחקה את בקשת ״תנו לחיות לחיות״/אתר רשמי, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
חזירי בר משוטטים בחיפה 14 במרץ 2021. שלומי גבאי
חזיר בר משוטט ברחובות העיר חיפה/שלומי גבאי

משמעות ההוראה שהתבקשה, לו הייתה מתקבלת, הייתה להכפיף את יונה יהב למדיניות שננקטה בתקופת קודמתו, עינת קליש רותם, אז יצאה משליטה בעיית החזירים בעיר.

אלא שיהב, כבר עם הכרזתו על קמפיין הבחירות שלו, שהשיב אותו לתפקיד ראש העיר לקדנציה רביעית לאחר קדנציה אחת של קליש, הבטיח בראש ובראשונה לחסל את בעיית החזירים הזו בתוך 90 יום מיום הבחרו. כיום הוא נוקט כלפיהם במדיניות אגרסיבית יותר, גם בירי, בין היתר כדי להשיב להם את הפחד מבני אדם - ולהרחיקם מסביבתם בחזרה אל ואדיות הכרמל והפארקים, משם באו. "תנו לחיות לחיות" טוענת כי מדיניותו של יהב מנוגדת לחוק צער בעלי חיים. היא טענה כי כך היה גם במהלך כהונותיו הקודמות של יהב.

"תבוא מתל אביב, פרחח. היום נפצעו זקן וילד מחזירים"

היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, שייצגה את העירייה בבית המשפט, יחד עם עו"ד וויליאם שוקייר ועו"ד אדווה מוסקוביץ, ברכה על החלטת בית המשפט. "ההחלטה מגבה את פעולות העירייה שנועדו לשמור על שלום הציבור, בטחונו ורכושו וזאת בהתאם לחובתה וסמכותה החוקית", אמרה. "בעירייה אומרים שבית המשפט אישר בכך את מדיניותן של העירייה ורט"ג להרחקת חזירי הבר מגבולות העיר".

הדיון היה מתוח ובמהלכו קרא יהב לעבר עו"ד ארז וול, היועץ המשפטי של "תנו לחות לחיות": "תסכן את הילדים שלנו. תבוא מתל אביב, פרחח. היום נפצעו זקן וילד מחזירים".

בנוסף לצוות המשפטי היו בפמלייתו של יהב גם מנכ"ל עיריית חיפה, גדי מרגלית, ראש מנהל התפעול, אוהד דורפמן "הפרויקטור" שמינה יהב, דוד לוריא. את רט"ג ייצגו עו"ד לימור דניאל שוסטר ועו"ד שי פרץ.
השופטת ברסלב נמנעה מלהטיל הוצאות על "תנו לחיות לחיות", אבל הזהירה כי "ככל שיידרשו הליכים נוספים בין הצדדים, חזקה כי הליך זה והוצאותיו יילקחו בחשבון".

עו״ד ימית קליין בדיון (מאחור משמאל ראש העיר יונה יהב). ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה, אתר רשמי
עו״ד ימית קליין בדיון (מאחור משמאל ראש העיר יונה יהב)/אתר רשמי, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
יונה יהב, ישיבת מועצת עיר, חיפה, 3 באפריל 2024. יואב איתיאל
ראש העיר חיפה יונה יהב/יואב איתיאל

"בהתחשב בהתחייבות של העירייה שלא לחרוג מההסכמות עם רשות הטבע והגנים, ובהתחשב בהערות השופטת שהעלו שבשלב זה אין ראיות מספיקות לבסס את הבקשה, הסכמנו למחיקתה תוך שמירה על טענותינו", מסרה לוואלה בתגובה עמותת "תנו לחיות לחיות", "כמובן שנמשיך להיות במעקב אחר הדיווחים מהשטח, ובקשר הדוק וקבוע עם רט"ג בנושא, ונקווה לשקיפות ושיתוף פעולה גם מצד העירייה, על מנת לפקח שלא מומתים חזירים בניגוד לחוק, בפרט בהתחשב בהערות הבעייתיות והקשות של ראש העיר בדיון, והדיווחים המתקבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully