וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מדיניות ההגירה "המחמירה אי-פעם": הולנד בדרך לממשלת ימין

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 9:13

בתום חצי שנה של משא ומתן, מפלגת החירות של חירט וילדרס, שרשמה ניצחון היסטורי בבחירות, גיבשה הסכם קואליציוני עם עוד שלוש מפלגות. לצד הקשחת מדיניות ההגירה, תיבחן העברת השגרירות לירושלים. המכשול שנותר: זהות ראש הממשלה, אחרי שווילדרס אולץ לוותר על מועמדותו

מנהיג מפלגת החירות חירט וילדרס בהאג, הולנד, 21 במרץ 2024. רויטרס
ויתר על חלום ראש הממשלה, בינתיים. חירט וילדרס/רויטרס

מפלגת הימין הקיצוני בהולנד ושלוש מפלגות נוספות הגיעו להסכמות על הקמת ממשלה חדשה, שתכלול את מדיניות ההגירה "הקשוחה ביותר אי-פעם" ובחינת העברת השגרירות בישראל לירושלים.

ההסכם הקואליציוני, בן 26 עמודים, הוצג היום (חמישי) לאחר חצי שנה של שיחות ממושכות בין המפלגות בעקבות הניצחון המהדהד של מפגלת החירות בהנהגת חירט וילדרס.

וילדרס שאף לעמוד בראשות הממשלה, אך עמדותיו השנויות במחלוקת ביחס להגירה ולמוסלמים הפכו אותו לסדין אדום מבחינת יתר המפלגות. הוא החליט להסיר את מועמדותו לפני כמה חודשים כדי לתת סיכוי להקמת ממשלה.

המפלגות אמרו כי הן יגישו בקשה לנציבות האירופית ליציאה ממדיניות ההגירה של הגוש "בהקדם האפשרי". הן הסכימו כי "יינקטו צעדים קונקרטיים לטובת תקנות הכניסה המחמירות ביותר למבקשי מקלט וחבילת הפיקוח על הגירה המקיפה ביותר אי-פעם".

המפלגות גם סיכמו כי מי שיהיה ללא אישור שהיה בתוקף יגורש "בכוח במידת הצורך". בתחום מדיניות החוץ, הצדדים מתחייבים לשמור על הולנד כ"שותפה קונסטרוקטיבית" באיחוד האירופי ולתמוך באוקראינה "פוליטית, צבאית, כלכלית ומוסרית".

בנוסף למפלגת החירות, הקואליציה תכלול את המפלגה השמרנית, שהייתה בשלטון במשך שנים, וכן מפלגת מחאה של חקלאים. הן עדיין לא הסכימו מי יהיה ראש הממשלה של הכלכלה החמישית בגודלה באיחוד האירופי, ומומחים מציינים כי זהו מכשול העומד בפני הקמתה הסופית של הממשלה.

הפקיד הציבורי ריצ'רד ואן זוול מונה כמי שיפקח על הרכבת הממשלה, אך הוא אינו המועמד לראשותה. במרץ הסכימו ארבע המפלגות על הקמת ממשלת מומחים חלקית, שמחציתה תורכב מפוליטיקאים ומחציתה מגורמי מקצוע.

המועמד העיקרי הוא ככל הנראה שר החינוך והפנים לשעבר רונלד פלסטרק, שגם מילא תפקיד מפתח בניהול המשא ומתן הראשוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully