וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר הבדואי שהציל עשרות בנובה, יצא במשלחת הסברה והושפל בבידוק אל על

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 15:55

רמו הוזייל לא בחר להיות גיבור. בבוקר 7 באוקטובר הוצב השוטר במשימת אבטחה בפסטיבל. כשהגיעו המחבלים למתחם לא חשב פעמיים, והציל תחת אש מאות חוגגים, תוך שהוא חוזר להציל כמה שיותר. לאחר מכן, נקרא למשימת הסברה בחו"ל וחש גאווה, שנגדעה כשספג יחס מבזה מחברת התעופה

"מרגישים פה חיבור חזק אליה"; משפחות נרצחי הנובה הגיעו לנקות את הזירה בה איבדו את יקיריהם/אבי רוקח

רב סמל רמו סלמן הוזייל, חוקר בתחנת שגב שלום, התפרסם באל כורחו ב-7 באוקטובר. הוא היה משובץ לאבטח בפסטיבל הנובה במשמרת בוקר, הגיע למקום שמונה דקות לפני 06:30, ואז הפך לגיבור שתפס יוזמה, ארגן רכב ותחת אש עשה עשרות סיבובים לאתר הטבח בפסטיבל , וכך הציל מאות אנשים, אותם העביר למקום מבטחים, רק כדי לחזור ולשוב לשם ולהביא משם עוד ועוד.

בימים שלאחר מכן, כול גורמי התקשורת רצו לראיין אותו וסיפורו תפס כותרות בארץ ובעולם. בעקבות הגבורה והפרסום לו זכה, לפני כשבועיים הוא אף נשלח ללונדון, במסגרת מסע הסברה למען מדינת ישראל, במטרה לגייס תמיכה לקריאה לשחרור החטופים - יוזמה של עמותת ישראליז ששמה לעצמה למטרה "לייצר מפגשים איכותיים, אמיתיים ואוניברסליים", של ישראלים עם צעירים מכל רחבי העולם.

רב סמל רמו סלמן הוזייל. ״ישראליז״, אתר רשמי
"הציל מאות אנשים בפסטיבל הנובה". רמו סלמן הוזייל/אתר רשמי, ״ישראליז״

הוזייל, שבחר בקריירה במשטרת ישראל הרגיש עוד יותר כשגריר של המדינה, והיה גאה על כך מאוד, אך לדבריו, התרוממות הרוח בשובו מהמשימה הזו נקטעה באיבה כשזכה לטענתו לבידוק משפיל לפני העלייה לטיסה 326 של אל על בקונקשן שלו בשדה התעופה בפריז.

"זו התודה שאני מקבל?", הוא שואל. "חזרתי משליחות בה ייצגתי את מדינת ישראל, את המדינה שלנו, נפגשנו עם הקהילות היהודיות באנגליה, אנשים רמי דרג, אמידים, נפגשנו עם לורדים, חברי פרלמנט, ובסוף עברתי חוויה שגרמה לי להרגיש סוג ב', אחרי שבדקו אותי כאחרון הפושעים, כאילו אין לי כבוד".

ויש כבוד. רמו הוזייל הוא נכדו של סלמאן אל הוזייל המנוח, שייח' השייח'ים של הנגב, שהלך לעולמו בגיל 100 ב-1982, וששמו הלך לפניו בכל רחבי המזרח התיכון. ראשי המדינה חלקו לו כבוד והתייעצו אתו, ביניהם ראש הממשלה דוד בן-גוריון, הנשיא יצחק בן-צבי, ראשי הממשלה לוי אשכול, גולדה מאיר, יצחק רבין מנחם בגין ואח"מים ישראלים ובינלאומיים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס, עיבוד תמונה
"זו התודה שאני מקבל?". מטוס אל על/עיבוד תמונה, רויטרס

את הדברים אומר רמו סלמן הוזייל, בן ה-38 ואב ל-3 ילדים, כשקולו משתנק ודמעות חונקות אותו, "אני חוקר במשטרת ישראל, זה מופיע אצלם וגם הראיתי להם תעודה, כשביקשו. העבירו אותי בדיקה לא הגיונית ושאלו שאלות מיותרות וחודרניות, שגרמו לי להרגיש כאילו אני נמצא בחקירה, כאילו אני אשם במשהו. יכול להיות שהבודקת רצתה לבייש אותי, או להוריד מהערך שלי והכבוד שלי. אין לי דרך אחרת להסביר את זה. יצאתי משם עם הרגשה על הפנים, וכשאני מספר את זה, אז זה מחזיר אותי לאותן דקות ואני חווה את זה שוב".

"היא סירבה גם להזדהות אבל ממני היא רצתה לדעת כמה ילדים יש לי, מה שמותיהם, אם יש דרכון נוסף (יש לי, שוויצרי, הצגתי לה), כמה זמן אני מכיר את הנשים מהמשלחת שאיתן טסתי חזרה, איפה הייתי מה עשיתי וכו. עכשיו אמרתי לה שהיא מדברת עם שוטר ולא עם אזרח, זה לא היה אכפת לה כלל, עוד הוסיפה ושאלה אם התיק הגדול שלי עם מנעול או לא, שם אני כבר התעצבנתי על הזלזול שלה וכן על ההתייחסות שלה כלפי בצורה משפילה, אם כך מתנהגים לשוטר ועוד חוקר שהיה במסיבת נובה והציל מאות חיי אדם אני לא יודע אם נשאר מה להגיד".

רב סמל רמו סלמן הוזייל. ישראליז, אתר רשמי
"יכול להיות שהבודקת רצתה להשפיל אותי". רמו הוזייל משמאל/אתר רשמי, ישראליז

"עובדה ששתי הבחורות שהיו איתי לא עברו את אותה חוויה ושוחררו לעלייה למטוס מהר מאוד", הוא אומר, "רק אותי שאלו שאלות מגעילות, אני שוטר ועשו לי תחקור יותר מאשר לאזרח רגיל. זו הייתה חוויה משפילה ומיותרת".

מחברת אל על נמסר: "ראשית אנו מצרים מאוד על תחושותיו של הנוסע. בבסיס הליך הבידוק הביטחוני לנוסעים עומדים טעמים ביטחוניים בלבד, בהתאם להנחיות הגורמים המוסמכים ונהלי אבטחת התעופה המקצועיים. נדגיש כי במהלך השיחה שקיימו נציגי הביטחון בשדה התעופה עם הנוסע לא עלו ממצאים או בעיות מיוחדות, וכל העת הקפידו להתייחס לנוסע בכבוד ובנימוס. מערך ביטחון התעופה הישראלית וחברת אל על מלאים הערכה ותודה על פעולותיו של מר הוזייל באירועי 7 באוקטובר ועל תרומתו המתמשכת לביטחון המדינה. חברת אל על רואה את עצמה כחברת התעופה של כל החברה הישראלית ותמשיך להיות כזו גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully