וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הדיבורים על "היום שאחרי" בעזה כשחמאס נשאר על כנו, יישארו רק דיבורים ריקים מתוכן

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 16:27

רה"מ דחה במסר מוקלט את הביקורת מתוך קבינט המלחמה, מערכת הביטחון והממשל האמריקני לפיה הוא מעכב גיבוש תוכנית ליום שאחרי בעזה. לדבריו, "עד שלא יהיה ברור שחמאס לא שולט צבאית בעזה, שום גורם יקבל על עצמו את הניהול האזרחי שם". לדבריו, "אין תחליף לניצחון הצבאי"

נתניהו: הדיבורים על "היום שאחרי" בעזה כשחמאס נשאר על כנו יישארו רק דיבורים 15 במאי 2024/עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, דחה היום (רביעי) במסר מוקלט את הביקורת מתוך קבינט המלחמה, מערכת הביטחון והממשל האמריקני לפיה הוא מעכב גיבוש תוכנית ליום שאחרי בעזה וכתוצאה מכך מאפשר לחמאס לחזור ולהתבסס באזורים שונים ברצועה. לדבריו, "הדיבורים על 'היום שאחרי' בעזה כשחמאס נשאר על כנו, יישארו רק דיבורים ריקים מתוכן.

דבריו של נתניהו מגיעים אחרי התבטאותו של שר החוץ האמריקני, טוני בלינקן במסיבת עיתונאים בקייב. לדברי בלינקן, "לא נתמוך בכיבוש ישראלי של עזה או בשלטון חמאס בעזה ואי אפשר גם שתהיה אנרכיה וכאוס. זה מדגיש את הצורך בתוכנית ברורה ליום שאחרי בעזה. ישראל צריכה להתמקד בזה".

בפתח דבריו, סיפר נתניהו: "אתמול ביום העצמאות ביקרתי את חיילנו הגיבורים, הפצועים שמשתקמים בבתי החולים. יצאתי משם בעיניים דומעות, אבל בהתרוממות נפש אדירה. הגיבורים שלנו אמרו לי שני דברים: הראשון - 'תמשיכו עד הסוף - עד לניצחון'. והשני - 'אנחנו רוצים להשתקם ולחזור אל חברינו הלוחמים'. לצערי, לא כולם יוכלו לעשות זאת. יחד אתכם אני נושא תפילה להחלמתם. בזכות הגיבורים הללו, בזכות הרוח הכבירה הזאת אנחנו כאן בארצנו. הבטחתי להם שנעשה הכל כדי להילחם עד לניצחון המוחלט".

ראש הממשלה נתניהו בביקור פצועי צה״ל במחלקת השיקום בביה״ח שיבא, 14 במאי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"בכל מקרה, אין תחליף לניצחון הצבאי"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
ראש הממשלה נתניהו בביקור פצועי צה״ל במחלקת השיקום בביה״ח שיבא, 14 במאי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"חיסול החמאס הוא צעד הכרחי להבטיח שלא יהיה בעזה אף גורם שיאיים עלינו"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ראש הממשלה המשיך ודיבר על פעולות צה"ל ברפיח: "כוחותינו נלחמים ברחבי רצועת עזה - בג'באליה, בזייתון וברפיח. אנחנו עושים זאת תוך כדי פינוי האוכלוסייה האזרחית ותוך כדי מילוי המחויבות שלנו לצרכים ההומניטריים שלה. המאמצים האחראים שלנו נושאים פרי. עד עתה ברפיח התפנו קרוב לחצי מיליון בני אדם מאזורי הלחימה. הקטסטרופה ההומניטרית שדיברו עליה לא התממשה, היא גם לא תתממש".

על היום שאחרי המלחמה, אמר: "חיסול החמאס הוא צעד הכרחי כדי להבטיח ש'ביום שאחרי' לא יהיה בעזה אף גורם שיאיים עלינו. כבר לפני כמאה ימים אישרתי לגורמי הביטחון לאפשר לעזתים מקומיים, שאינם מזוהים עם החמאס, להשתלב בניהול האזרחי של חלוקת המזון בעזה. הניסיון הזה לא צלח, כיוון שהחמאס איים עליהם ואף פגע בכמה מהם כדי להרתיע אחרים".

עד שלא יהיה ברור שהחמאס לא שולט צבאית בעזה, שום גורם לא יהיה מוכן לקבל על עצמו את הניהול האזרחי על עזה מחשש לשלומו. לכן הדיבורים בעניין 'היום שאחרי', כשחמאס נשאר על כנו, הם יישארו רק דיבורים - ריקים מתוכן. בניגוד לנטען, מזה חודשים אנחנו עוסקים בניסיונות שונים להביא פתרון לבעיה המורכבת הזו. חלק מהניסיונות סמויים מן העין וטוב שכך. זה חלק ממטרות המלחמה שהגדרנו, אנחנו נחושים להשיג גם אותו".

אישור הרחבת הזכויות של פלסטין באו"ם, 10 במאי 2024. רויטרס
"הממשלה התנגדה להחלטת האו"ם לקדם הכרה במדינה פלסטינית"/רויטרס
פעילות כוחות צה"ל במזרח רפיח. דובר צה"ל
"הקטסטרופה ההומניטרית שדיברו עליה ברפיח לא התממשה"/דובר צה"ל

לדברי נתניהו, "בכל מקרה, אין תחליף לניצחון הצבאי. הניסיון לעקוף אותו בטענה כזו או אחרת הוא פשוט מנותק מהמציאות. יש תחליף אחד לניצחון - תבוסה. תבוסה צבאית ומדינית, תבוסה לאומית. הממשלה בראשותי לא תסכים לכך".

על החלטת האו"ם לקדם הכרה במדינה פלסטינית אמר: "הממשלה התנגדה היום להחלטת האו"ם מהשבוע שעבר לקדם הכרה במדינה פלסטינית. לא ניתן פרס לטבח הנורא של ה-7 באוקטובר, ש-80% מהפלסטינים תומכים בו גם בעזה וגם ביהודה ושומרון. לא ניתן להם להקים מדינת טרור ממנה יוכלו לתקוף אותנו ביתר שאת. אף אחד לא ימנע מאיתנו, מישראל, לממש את זכותנו הבסיסית להגן על עצמנו - לא העצרת הכללית של האו"ם ולא שום גורם אחר. נעמוד יחד בראש מורם כדי להגן על המדינה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully